اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ماجرای حمله به نیروگاه هسته‌ای بغداد

عده ای از چریک های مسلمان عراق با هجوم به نیروگاه هسته ای عراق، قصد کشتن متخصصان خارجی این مرکز اتمی را داشتند که پیش از انجام عملیات دستگیر شدند.

ماجرای حمله به نیروگاه هسته‌ای بغداد

رخدادهای 24 دی 1359

چکیده

  • آیت الله مهدوی کنی وزیر کشور دکتر سید کمال الدین نیک روش را به سمت شهردار تهران منصوب کرد.
  • شعبه دادگاه انقلاب اسلامی ارتش رسیدگی به پرونده سه تن از عاملین اصلی کودتای نافرجام نوژه که هر سه نفر با حزب پان ایرانیست در ارتباط بوده اند را آغاز کرد.
  • معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد قوانین مالیاتی فعلی به هیچ وجه ایده آل نیست و باید قوانین متناسب نظام جدید تدوین شود.
  • خبرنگار فاینشنال تایمز لندن با اذعان به اینکه نیروهای صدام به لحاظ ادوات نظامی مجهزتر هستند، تاکید کرد رزمندگان ایران هیچ واهمه ای از تسلیحات و حملات صدام ندارند.
  • در پی توقیف جواهرات منسوب به فرح دیبا، ویلای شاه معدوم در «سن موریتس» نیز از سوی بانک مرکزی ایران توقیف شد.
  • عده ای  از چریک های مسلمان عراق با هجوم به نیروگاه هسته ای  عراق، قصد کشتن متخصصان خارجی این مرکز اتمی را داشتند که پیش از انجام عملیات دستگیر شدند.

شهردار جدید تهران معرفی شد

آیت الله مهدوی کنی وزیر کشور دکتر سید کمال الدین نیک روش را به سمت شهردار تهران منصوب  کرد. امروز سید رضا زواره ای معاون وزارت کشور و سرپرست سابق شهرداری تهران کمال الدین نیک روش را به کارکنان شهرداری معرفی کرد. گفتنی است به دنبال استعفای مهندس توسلی از شهرداری تهران رضا زواره ای به مدت دو هفته سرپرستی شهرداری را بر عهده داشت.(1)

نقش حزب پان ایرانیست در کودتای نوژه افشا شد

شعبه دادگاه انقلاب اسلامی ارتش رسیدگی به پرونده سه تن از عاملین اصلی کودتای نافرجام نوژه که هر سه نفر با حزب پان ایرانیست در ارتباط بوده اند را آغاز کرد. این سه نفر عبارتند از : هوشنگ ناهید ، دکتر عباس روح بخش و حسن مغیل زاده (2)

تدوین قانون مالیاتی متناسب با نظام اسلامی

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد قوانین مالیاتی فعلی به هیچ وجه ایده آل نیست و باید قوانین متناسب نظام جدید تدوین شود. محسن نوربخش  با تقسیم  موارد مطالعه و بررسی قوانین مالی گفت: مسئولان در حال مطالعه وظایف و قوانین در رابطه با نظام جمهوری اسلامی هستند تا متناسب با نظام جدید باشد. وی با بیان اینکه باید تشکیلاتی برای تغییر قوانین به وجود بیاید، اظهار داشت: قوانین فعلی ایده آل نیست و باید تغییر کند.(3)

 

خبرنگار فاینشنال تایمز لندن با اذعان به اینکه نیروهای صدام به لحاظ ادوات نظامی مجهزتر هستند، تاکید کرد رزمندگان ایران هیچ واهمه ای از تسلیحات و حملات صدام ندارند. وی در گزارشی آورده است؛ با وجود ادامه جنگ صدام علیه ایران، رزمندگان جمهوری اسلامی اطمینان دارند که  پایان جنگ با سرنگونی صدام همراه خواهد بود.

روایت خبرنگار فاینشنال تایمز از جنگ ایران و عراق

خبرنگار فاینشنال تایمز لندن با اذعان به اینکه نیروهای صدام به لحاظ ادوات نظامی مجهزتر هستند، تاکید کرد رزمندگان ایران هیچ واهمه ای از تسلیحات و حملات صدام ندارند. وی در گزارشی آورده است؛ با وجود ادامه جنگ صدام علیه ایران، رزمندگان جمهوری اسلامی اطمینان دارند که  پایان جنگ با سرنگونی صدام همراه خواهد بود. این خبرنگار از اتحاد نیروهای ارتش و سپاه در جبهه ها خبر داده و افزوده است: ارتش جدایی های ناشی از اختلافات در زمان رژیم شاه را کنار گذاشته و در جبهه ها درجه داران نظامی  با زیر دستان خود برخوردی مهربانانه دارند که تاکتون سابقه نداشته است.(4)

توقیف ویلای شاه در «سن موریتس»

در پی توقیف جواهرات منسوب به فرح دیبا، ویلای شاه معدوم در «سن موریتس» نیز از سوی بانک مرکزی ایران توقیف شد. دراطلاعیه  بانک مرکزی در خصوص این توقیف آمده است؛ با همکاری وکلای بانک مرکزی در «ژنو» و «برن» تاکنون 14 قرار تامین دارایی های شاه معدوم در ژنو و سن موریتس صادر شده است.(5)

حمله به نیروگاه هسته ای بغداد

عده ای  از چریک های مسلمان عراق با هجوم به نیروگاه هسته ای  عراق، قصد کشتن متخخصان خارجی این مرکز اتمی را داشتند که پیش از انجام عملیات دستگیر شدند.  منطقه ای که نیروگاه اتمی عراق در آن قرار دارد در محاصره شدید پلیس و نیروهای امنیتی بعثی است و اطراف آن نیز منازل مسکونی تکنسین های فرانسوی و ایتالیایی این نیروگاه قرار دارد. چریک های مسلمان عراق موفق به نفوذ در این مناطق شدند، اما از سوی پلیس عراق دستگیر و قرار است به زودی اعدام شوند.(6)

پی نوشت :

1-  کیهان ، 25 دی 1359 ، صفحه 2

2- جمهوری اسلامی ، 24 دی 1359 ، صفحه 2

3-  اطلاعات ، 24 دی 1359 ، صفحه 3

4- اطلاعات ، 24 دی 1359 ، صفحه 8

5-  اطلاعات ، 24 دی 1359 ، صفحه 11

6- اطلاعات ، 24 دی 1359 ، صفحه 12

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

پایان متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول