اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته وحدت صورت می‌گیرد

برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی در مدارس اهل سنت و شیعه آستارا

مدیر آموزش و پرورش آستارا از برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی ویژه هفته وحدت در مدارس اهل تسنن و شیعه این شهرستان خبر داد.

برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی در مدارس اهل سنت و شیعه آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، فاضل تعلیمیان صبح امروز در دیدار جمعی از دانش‌آموزان اهل سنت و شیعه به مناست آغاز هفته وحدت اظهار کرد: هدف کلی آموزش و پرورش تعلیم و تعلم و تزکیه نفس است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان جامعه هستند که باید به درستی هدایت شوند، افزود: چرخ‌های جامعه اسلامی توسط دانش‌آموزان آینده‌ساز به حرکت در می‌آید.

این مسئول گفت: مسلمانان شیعه و سنی با وجود اختلاف سلیقه مشترکات مذهبی فراوانی از جمله خدای واحد، پیامبر(ص) و قبله مشترک دارند و به کتاب مقدس قرآن کریم معتقد هستند.

وی درباره برنامه‌های آموزش و پرورش آستارا به مناسبت آغاز هفته وحدت تصریح کرد: به مناسبت هفته وحدت مسابقه مقاله‌نویسی در قالب انشانویسی در مدارس مشترک اهل سنت و تشیع در مناطق عنبران، لوندویل، کانرود و … برگزار می‌شود.

تعلیمیان با اشاره به اینکه اهل سنت و تشیع در مناطق مذکور زندگی مسالمت‌آمیز و برادرانه‌ای دارند، خاطرنشان کرد: گروه‌های هدف، دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی هستند که در موضوع با محوریت سیره و زندگی نبی مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت انشا نویسی می‌کنند.

وی گفت: هیئت داوران از مدیران، معاونان و معلم برجسته مدارس هستند که آثار برتر با توجه به نسبت جمعیت دانش‌آموزی مناطق با هماهنگی معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش بندر آستارا دریافت و بررسی می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش آستارا با اشاره به اینکه دانش‌آموزان تا پایان هفته وحدت مهلت دارند آثار خود را ارسال کنند، یادآور شد: در پایان هفته وحدت مقالات برتر انتخاب و در سالروز میلاد رسول اکرم (ص) جوایز اهدا می‌شود.

وی هدیه نفرات منتخب را 36 بسته فرهنگی دانست و تصریح کرد: از طرف امام جمعه و فرماندار آستارا هر کدام 18 بسته فرهنگی اهدا می‌شود.

تعلیمیان با بیان اینکه این طرح مسابقه در کمیته ستاد هفته وحدت شهرستان آستارا به تصویب رسید، متذکر شد: هدف از برگزاری مسابقه دانش‌آموزی آشنایی این قشر با سیره نبوی و سبک زندگی اسلامی، اتحاد در تمام موضوعات کشور و افزایش مهارت انشا نویسی و مقاله‌نویسی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های اداره آموزش و پرورش آستارا در این هفته برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: دیدار روحانیت از مدارس مشترک اهل سنت و تشیع جزو برنامه‌های پیشنهادی این اداره است.

تعلیمیان دیدار شبانه از بیماران فرهنگی شیعه و اهل سنت را از دیگر برنامه‌های ستاد هفته وحدت آستارا ذکر کرد.

وی یادآور شد: در هفته وحدت معلمان مدارس شهرستان لزوم اتحاد مسلمانان و پیامدهای مثبت آن را برای دانش‌آموزان مدارس تشریح می‌کنند.

این مسئول گلباران مزار شهدا و توجه به اعزام کاروان‌های راهیان نور اهل سنت را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول