اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهگلان:

وحدت به معنای تبدیل مذاهب نیست

امام جمعه دهگلان گفت: برخی‌ها معنای وحدت اسلامی را درک نمی‌کنند و گمان می‌کنند که وحدت به این معنی است که فردی شیعه مذهب سنی را برگزیند و یا برعکس سنی شیعه شود.

وحدت به معنای تبدیل مذاهب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، ماموستا جمال جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهگلان در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: وحدت به معنای تقویت اشتراکات بین مذاهب است تا اینکه دشمن نتواند از این طریق در بین مسلمین تفرقه ایجاد کند.

وی افزود: تقوا نزد خداوند ملاک برتری است و از آنجایی که همه مذاهب دارای خدای واحد، قرآن واحد، پیامبر واحد و قبله واحد دارند لذا نباید به یاوه‌گویی‌های دشمنان گوش داد و آن را مبنایی برای حرکت در مسیر درست اسلام قرار داد.

به گفته امام جمعه دهگلان، همه انسان‌ها مخلوق خداوند هستند لذا کسانی که از خداوند بترسند و دستورات وی را اجابت کنند در مسیر دین خداوند قرار گرفته و به گسترش آن کمک می‌کنند و این همان مسلمان واقعی از دیدگاه خداوند است.

ماموستا جعفری با اشاره به نامگذاری هفته وحدت، گفت: هفته وحدت به معنای سنی‌ شدن مسلمان شیعه و یا شیعه‌ شدن مسلمان سنی نیست بلکه این هفته فرصتی برای تقویت مولفه‌های وحدت در راستای جلوگیری از تحقق اهداف و برنامه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان است.

وی خاطرنشان کرد: هفته وحدت لازمه پاسداری و حراست از دین است و تقویت آن وظیفه‌ هر فرد مسلمان چه شیعه و چه سنی است.

امام جمعه دهگلان تاکید کرد: در صورتی که مسلمانان اتحاد لازم را داشته باشند، کشورهای مخالف دین که همانند شیطان عمل می‌کنند، توانایی مقابله با ارزش‌ها و آموزه‌های دین را از دست می‌دهند.

ماموستا جعفری اختلاف نظر در مسائل جزئی را فرصت برای بحث و تبادل نظر در زمینه تقویت پایه‌های دین اسلام خواند و گفت: در یک خانواده کوچک چند نفره هم مباحث و اختلاف‌نظر وجود دارد اما باید به گونه‌ای عمل کرد که راه نفوذ دشمن به مسائل داخلی باز نشود.

وی در پایان گفت: امروز بیش از هر زمانی به وحدت اسلامی نیاز است چراکه دشمنان از طرق مختلف سعی می‌کنند تا برنامه‌های اختلافی خود را عملی سازند و مسلمانان را از هم متفرق نمایند.

انتهای پیام/79019/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول