اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

نمایش وحدت و یکپارچگی در گنبدکاووس/ وحدت و همدلی عامل موفقیت به شمار می‎آید

جشن هفته وحدت در شهرستان گنبدکاووس برای نمایش وحدت و یکپارچگی با حضور علما، ائمه جمعه سنی و شیعه و مسئولان ادارات این شهرستان بسیار باشکوه و ستودنی برگزار شد.

نمایش وحدت و یکپارچگی در گنبدکاووس/ وحدت و همدلی عامل موفقیت به شمار می‎آید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جشن میلاد حضورت محمد (ص) و هفته وحدت در شهرستان گنبدکاووس که برادران شیعه و سنی در کمال آرامش با هم زندگی مسالمت‎آمیز دارند و برای سربلندی ایران اسلامی تلاش می‎کنند امشب در کنار هم جمع شده بودند تا وحدت را به نمایش بگذارند.

در این مراسم که حجت‎الاسلام محمدحسین سبحانی امام جمعه شیعه گنبدکاووس، آخوند عبدالکریم جاور و آخوند عبدالباسط نوری‎زاد امامان جمعه‎ اهل سنت این شهرستان، سلیمان عباسی نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان حضور داشتند بر ضرورت وحدت برای مقابله با توطئه‎های دشمنان تاکید کرد.

امام و مقام معظم رهبری موفقیت و پیروزی را در سایه وحدت می‎دانند

فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این جشن باشکوه گفت: وحدت و همدلی عامل موفقیت به شمار می‎آید، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری که پرچم‎دار مکتب الهی هستند، موفقیت و پیروزی را در سایه وحدت می‎دانند.

نورالله نوراللهی اظهار داشت: امروز به واسطه هوشیاری مردم در ایران اسلامی و توجه‎ای که به فرمایشات پیامبرگونه مقام معظم رهبری دارند، توطئه‎های دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه ناکام مانده است.

وی پرچم‎دار  وحدت را در شهرستان گنبدکاووس علما و ائمه جمعه دانست و افزود: امروز اگر راهنمایی‎ها و هدایت‎گری‎های علما و امامان جمعه نبود شاید خیلی از ما از ریل صداقت و حقیقت منحرف شده بودیم.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس اذعان داشت: ولی ما همچنان نیازمند تقویت این وحدت و یکپارچگی هستیم، ناامیدی از آن دشمنان و موفقیت از آن ماست.

نوراللهی گفت: ما شک نداریم که امنیت مردم ما و امنیت بلاد اسلامی در گرو وحدت است.

اهداف دشمنان ایجاد تفرقه و نفاق است

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز در این جشن گفت: انسان در سایه یک امت واحده و وحدت می‎تواند به آرامش و اطمینان برسد.

آخوند عبدالکریم جاور اظهار داشت: دشمنان از زمان حیات پیامبر (ص) و بعد رحلت آن حضرت سعی دارند با ترفندهای مختلف تفرقه ایجاد کنند و در بین مسلمانان اختلاف بیندازند، هوشمندی حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب باعث شده تا دشمنان اسلام به اهدافشان که ایجاد تفرقه و نفاق است، نرسند.

وحدت بزرگترین شمشیر مبازره با دشمنان است

امام جمعه شیعه گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: خداوند رمز موفقیت را در قرآن مشخص کرده است و خواسته است که همه به ریسمان الهی چنگ زنند و از هر وسیله که موجب وحدت اسلامی شود استفاده کنید، پس سعادت دنیا و آخرت را شامل شما خواهد شد.

به ریسمان الهی چنگ زنید و متفرق نشوید

حجت‎الاسلام محمدحسین سبحانی اظهار داشت: از نظر عقلی هم وحدت جایز و مطلوب است پس وحدت هم عقلی و هم شرعی است

وی افزود: وحدت موجب سعادت دنیا و آخرت خواهد شد همان طور که در پیروزی انقلاب اسلامی چند محور موجب پیروزی شد، ایمان به خدا، وحدت بین اقوام ایرانی، اتحاد مذاهب، رهبری توانا بود که اسلام را زنده کرد.

سبحانی بیان داشت: برخی از سیاستمداران آمریکایی اذعان دارند برای پیروزی بر ایران باید روحانیت و ولایت را تخریب کرد همچنین عاشورا را از مردم بگیرم، سوم اینکه تفرقه در بین مذاهب می‎توان شیرازه انقلاب اسلامی را فرو ریخت.

امام جمعه گنبدکاووس گفت: پس وحدت و همراه شده با دستورات اسلام بزرگترین شمشیر مبازره با دشمنان است.

وی ادامه داد: بگذاریم دنیا قضاوت کند و وحدت و همدلی ملت ایران را در تمام عرصه به چشم ببیند و بداند که ایرانی و غیرت ایرانی هرگز اجازه نخواهد داد تا بیگانگان بر آنان حاکم شوند زیرا رهبری فرزانه و هوشمند پرچم اسلام را در دست دارد و ملتی که هوشمندانه به ندای رهبر گوش فرا می‎دهند، حماسه 22 بهمن امسال را با وحدت و همدلی چون سال‎های قبل بسی باشکوه‎تر برگزار خواهند ساخت تا دشمنان کوردل را چون حماسه‎های دیگر ناامید سازند.

==============

گزارش از رقیه بشارت‎نیا

==============

انتهای پیام/2307/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول