اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی جم خبر داد

تولید 16 تن مرکبات در هر هکتار از اراضی کشاورزی جم

رئیس جهاد کشاورزی جم از تولید 16 تن مرکبات در هر هکتار از اراضی کشاورزی جم خبر داد.

تولید 16 تن مرکبات در هر هکتار از اراضی کشاورزی جم

عبدالنبی یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم اظهار داشت: شهرستان جم در کشاورزی سابقه و جایگاه ویژه‌ای در استان و کشور دارد و به ویژه در تولید مرکبات صاحب جایگاه و موقعیت خاصی است.

وی افزود: انواع مرکبات در این شهرستان کشت می‌شود و در برخی محصولات از جمله لیمو شیرین و لیمو ترش شهرستان جم بیشترین میزان تولید را در استان دارد.

رئیس جهاد کشاورزی جم خاطرنشان کرد: باغداران شهرستان جم در چند سال اخیر با مشکل کمبود آب کشاورزی روبه‌رو بوده‌اند که امیدواریم با بارش‌های اخیر شاهد تقویت سفره‌های زیرزمینی و بهبود وضعیت آب این عزیزان باشیم.

یوسفی تصریح کرد: تلاش زیادی داریم که نسبت به معرفی فرهنگ کشت گلخانه‌ای اقدام کنیم که هم آب کمتری مصرف می‌کند و هم میزان تولیدات را در سطح هر هکتار افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اهمیت کیفیت‌بخشی به محصولات یادآور شد: افزایش کیفیت تولیدات کشاورزی نقش مهم و تاثیرگذاری در بهبود بازار فروش محصولات دارد و از کشاورزان و تولیدکنندگان شهرستان جم انتظار داریم با دقت بیشتر به گونه‌ای عمل کنند که محصولات باکیفیت و مطلوبی به بازار ارائه کنند.

رئیس جهاد کشاورزی جم از تولید 16 تن مرکبات در هر هکتار از اراضی کشاورزی جم خبر داد و گفت: میزان تولید مرکبات در اراضی جم مطلوب است و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در هر هکتار از اراضی جم بیش از 16 تن مرکبات تولید می‌شود و امیدواریم با تغییرات شیوه آبیاری این میزان افزایش چشمگیری داشته باشد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی جم یادآور شد: لیموترش، پرتقال، نارنج، لیموشیرین و نارنگی از جمله مهم‌ترین مرکبات تولیدی جم هستند و انتظار داریم تنوع محصولات کشاورزی بیشتر شود.

یوسفی با بیان اینکه بیشترین لیموترش استان متعلق به جم است افزود: در یکسال اخیر در استان بوشهر در مجموع حدود 29 هزار تن لیموترش تولید شده که 16 هزار تن از لیموترش تولیدی استان در جم تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود برای رشد و اعتلای کشاورزی در این شهرستان بهره می‌بریم.

انتهای پیام/2451/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول