اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

میزان تولید مرکبات مازندران به 35 تن در هکتار می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: میزان تولید مرکبات مازندران به 35 تن در هکتار می‌رسد.

میزان تولید مرکبات مازندران به 35 تن در هکتار می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت مازندران، جلسه هم‌اندیشی فی‌مابین سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان به منظور بررسی عمل‌آوری واریته مرکبات، ضرورت برنامه‌ریزی و بهبود کیفیت برای تامین مواد اولیه واحدهای کنسانتره مرکبات برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این نشست با اشاره به اینکه طرح‌های محوری سازمان جهاد ارتقا مرکبات تازه‌خوری است، ادامه داد: مرکباتی که ارزش صادراتی و قابلیت کشت در استان را دارا باشند می‌توانند گردش اقتصادی خوبی ایجاد کنند.

رضا عظیمی افزود: صنایع جانبی کشاورزی برنامه‌های توسعه‌ای برای بهبود و ارتقای مرکبات هستند.

وی با بیان اینکه عمده مرکبات تامین‌کننده مواد اولیه واحدهای کنسانتره در غرب استان وجود دارد، گفت: عمدتاً مرکبات‌‌ ریزی هستند که با کیوی 270 تومان توجیه اقتصادی ندارند.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر میزان تولید مرکبات 21 تن در هر هکتار است.

عظیمی افزود: قرار است در برنامه چهار تا پنج ساله میزان تولید مرکبات در هر هکتار به 35 تن در هکتار برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه عطر و طعم مرکبات مازندران نسبت به استان‌های دیگر بالاتر است، اظهار داشت: در حال حاضر طرح ارتقای مرکبات مطرح است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز گفت: در این نشست بر ضرورت برنامه‌ریزی درباره نحوه حمایت از واحدهای کنسانتره استان در قالب یک برنامه هدفمند تاکید شد.

سید محمد موسویانی به مباحث مطرح شده در این نشست اشاره کرد و گفت: مقرر شد با همکاری دو سازمان سیاست‌های سرمایه‌گذاری طوری تنظیم شود که طرح‌های مشترک و مرتبط توجیه اقتصادی داشته باشند.

موسویانی افزود: با توجه به اینکه بعضی از محصولات تازه‌خوری کیفیت پایینی دارند مقرر شد طوری برنامه‌ریزی شده تا به عنوان ماده اولیه واحدهای کنسانتره مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: موسسه تحقیقات جهاد کشاورزی درباره تولید محصولاتی که می‌توانند به عنوان ماده اولیه واحدهای کنسانتره باشند مقرر شد مطالعه و تحقیق لازم را به عمل آورد.

موسویانی عنوان کرد: مقرر شد برای اقلیم‌های خاص در استان برنامه‌ریزی اصولی صورت گیرد.

انتهای پیام/2296/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول