اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان:

ارسال 25 مقاله به دبیرخانه همایش ملی مترجمان کُرد ایرانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از ارسال 25 مقاله به دبیرخانه همایش ملی مترجمان کُرد ایرانی خبر داد.

ارسال 25 مقاله به دبیرخانه همایش ملی مترجمان کُرد ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل احمدی امشب در نشست نقد و بررسی مجموعه داستان‌های سه اپیزدیک محمدرضا کلهر که در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه عمومی شهید مطهری سنندج برگزار شد، اظهار داشت: این نشست در راستای تکریم فرزانگان و توجه به ادبای منطقه که  همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، برگزار می‌شود.

وی، ترویج و گسترش نهضت مطالعه مفید، رونق کتاب و کتابخوانی و نحوه تحلیل آثار داستانی و تولید فکر و اندیشه در جوانان را از دیگر اهداف برپایی این نشست عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان عنوان کرد: افراد زیادی در  تولید یک کتاب نقش ایفا می‌کنند ولی در این میان فاخرترین و قله‌ موثر ایجاد یک کتاب، نویسنده آن است.

احمدی، ترجمه را یکی از مقوله‌های مهجور در کشور خواند و اظهار داشت: از آنجا که به ترجمه کتاب‌ در کشور ما کمتر توجه شده است در کردستان فرزانگانی در این عرصه گام نهادند که ادبیات ملی مرهون زحمات آنهاست.

ارسال 25 مقاله به دبیرخانه همایش ملی مترجمان کرد ایرانی

احمدی از برگزاری همایش ملی مترجمان کرد ایرانی با محوریت محمد قاضی و ابراهیم یونسی خبر داد و بیان داشت: این همایش به منظور ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های این دو ادیب کرد در اسفندماه امسال در سنندج برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 25 مقاله تاکنون در موضوعات مختلف به دبیرخانه این همایش ارسال شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان به برنامه‌های جانبی این همایش اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری جلسات نقد و بررسی و ارائه آثار هنری در زمینه گرافیک و نقاشی با نگاه ترجمه و کتاب و موضوع محمد قاضی و ابراهیم یونسی و تجلیل از آثار برگزیده، از جمله برنامه‌های جانبی این همایش است.

در ادامه این نشست، جلال نصیری و رضا امینی از اساتید دانشگاه به نقد و بررسی دو کتاب «بعد از دشت اول صبح» و «یک وقتی ببینید» از مجموعه سه اپیزدیک محمدرضا کلهر پرداختند و سپس با حضور محمدرضا کلهر جلسه پرسش و پاسخ هم برگزار شد.

انتهای پیام/79003/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول