اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور روستایی استانداری کرمانشاه:

میانگین پوشش بیمه‌ روستایی کرمانشاه 38.5 درصد است

معاون امور روستایی استانداری کرمانشاه میانگین پوشش بیمه‌ روستایی استان کرمانشاه را 38.5 درصد عنوان کرد و گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه 100 درصد روستاییان از خدمات صندوق بیمه روستاییان و عشایر بهره‌مند می‌شوند.

میانگین پوشش بیمه‌ روستایی کرمانشاه 38.5 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ایرج صادقی ظهر امروز در گردهمایی کارگزاران بیمه استان کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس اصل 29 قانون اساسی دولت مکلف به گسترش بیمه روستایی، بازنشستگی و... است.

وی با بیان اینکه میانگین بیمه روستایی در کشور 35 درصد است، افزود: میانگین پوشش بیمه‌ای استان کرمانشاه 38.5 درصد بوده که طبق قانون باید تا پایان برنامه پنجم، 100 درصد روستاییان از خدمات صندوق بیمه روستاییان و عشایر بهره‌مند شوند.

معاون امور روستایی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در بحث اجرا شدن صندوق بیمه روستاییان و عشایر با مشکلاتی از جمله سن بازنشستگی در 65 سال مواجه بودیم که با مکاتبات نمایندگان مجلس این رقم به 60 سال کاهش یافت.

به گفته صادقی، اکثر مردم از ارائه خدمات صندوق بیمه روستایی آگاهی کافی نداشته و این امر با تلاش و اطلاع‌رسانی مطلوب مسئولان و تشریح کامل پذیرش در صندوق امکان‌پذیر است.

این مسئول به تشکیل کمیسیون‌های پزشکی برای رسیدگی به روستاییان آسیب‌دیده خبر داد و گفت: استقرار مکانی ثابت برای کارگزاران امر صندوق بیمه روستاییان و عشایر و پرداخت به‌موقع سهم آنان، از نکاتی است که باید در صندوق بیمه روستاییان مورد توجه قرار گیرد.

* تخفیف 50 درصدی بیمه بدنه خودرو با «بیمه برکت»

معاون امور روستایی استانداری کرمانشاه، استفاده از ظرفیت روحانیون در روستاها، پایگاه‌های مقاومت بسیج و بهورزان و خانه‌های بهداشت را به‌ عنوان پیشنهاداتی برای ارائه بهتر خدمات توسط صندوق بیمه روستاییان مطرح کرد.

صادقی یادآور شد: اخیرا مرکز توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری تفاهمنامه‌هایی را با ادارات مختلف در راستای خدمات بهتر به روستاییان و عشایر امضا کرده است.

وی از انعقاد تفاهمنامه‌ دولت با پست بانک ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق این تفاهمنامه مقرر شده صندوقی به‌عنوان صندوق پست بانک در روستاها به ‌وجود آید که بتواند مسائل مربوط به وام‌ها و ضروریات روستاییان را برطرف کند.

این مسئول اذعان داشت: روستاییان بر اساس «بیمه برکت» می‌توانند در خصوص بیمه بدنه خودرو با تخفیف 50 درصدی و بیمه شخص ثالث با 35 درصد تخفیف بهره‌مند شوند.

معاون امور روستایی استانداری کرمانشاه با اشاره به تشکیل اتاق‌های فکر فرهنگی در روستاها، متذکر شد: این اتاق فکرها با عضویت 10 نفر در روستاها، تمامی امورات را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول