اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلای مازندران:

‌حفظ روحیه جهادی ضامن امنیت کشور است/انقلاب اسلامی ‌‌با ‌همراهی مردم ‌‌پیروز شد

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلای مازندران گفت: حفظ روحیه جهادی ضامن امنیت کشور است.

‌حفظ روحیه جهادی ضامن امنیت کشور است/انقلاب اسلامی ‌‌با ‌همراهی مردم ‌‌پیروز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر‌، سردار حمیدرضا رستمیان عصر امروز در همایش بصیرتی سیاسی در سینما شقایق بابلسر اظهار داشت: از ابتدای تاریخ بشریت تاکنون اسلام و انقلاب شاهد تحولات و دگرگونی‌های زیادی بود که بخشی غیرالهی و بخشی الهی بود.

وی افزود: انقلاب غیر الهی از آغاز شکل‌گیری به دلیل عدم حمایت مردم، خیانت یا کشته شدن رهبران، فشار بیرونی یا درونی دچار شکست می‌شد، اما انقلاب الهی که به‌ویژه در زمان حضرت نوح، ابراهیم، موسی، عیسی، محمد(ص)، حضرت علی و امام حسین که شاخص‌ترین انقلاب در تاریخ انبیا و اوصیا بودند ماندگار و ابدی شدند.

رستمیان تصریح کرد: گرچه در انقلاب الهی رهبرانی از نوع بهترین‌ها بودند که از سوی خداوند مبعوث و برای هدایت بشریت آمده بودند اما به‌دلیل عدم همراهی مردم با رهبران الهی مانع از ایجاد قدرت کافی و در نهایت سبب ناکامی این انقلاب‌ها شد.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلای مازندران بیان داشت: مردم آن دوران، بزرگان و رهبران الهی خود را تنها گذاشتند لذا این رهبران نتوانستند کار خود را به‌درستی انجام داده و این امر سبب شکست و انحراف دینی شد.

رستمیان انقلاب اسلامی ایران را تنها انقلاب اسلامی برشمرد که با فراهم شدن تمام شرایط‌، با توفیق خداوند و همراهی مردم ‌به پیروزی رسید.

وی با اشاره به اینکه ریشه انقلاب اسلامی ایران ریشه محکمی با محوریت رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری است گفت: در حقیقت در این انقلاب وعده الهی محقق و توفیق حکومت و قدرت بین رهبری نظام و مردم ایجاد شد.

این مسئول ادامه داد: مردم عصر ما نسبت به مردم صدر اسلام برترند چون آنها پیامبر و امام عصر خود را دیدند و کوتاهی کردند ولی مردم ما در تمام عرصه‌ها دوشادوش رهبرشان به میدان آمدند که نتیجه آن تقدیم 300 هزار شهید به نظام و انقلاب اسلامی است.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلای مازندران اذعان داشت: با درایت رهبری حکیمانه‌، حضور حماسی مردم در تمام صحنه‌ها ،عنایت خداوند و توجه امام زمان توانستیم از همه بحران‌ها عبور کنیم.

این مسئول جنگ دوران دفاع مقدس را یکی از حوادث بسیار سنگین برشمرد و خاطرنشان کرد: حکومت فاسد و استکبار جهانی از یک طرف  و جبهه حق یعنی امام و ملت مسلمان در میدان الهی از طرف دیگر قرار گرفتند، در این جنگ دشمن فکر می‌کرد قادر است انقلاب را ظرف یک هفته از بین ببرد اما نقشه‌اش با شکست مواجه شد.

رستمیان گفت: در طول 300 سال گذشته کشور ایران به اندازه مساحت فعلی کشور یعنی یک و نیم میلیون کیلومتر مربع ‌را به خاطر بی‌کفایتی پادشاهان و عدم بلوغ  فکری و سیاسی مردم، از دست داد، اما ما تنها نظامی بودیم که با وجود جنگ سنگین حتی یک وجب از  خاک میهن را به دشمن نداده و نگذاشتیم خواسته دشمن محقق شود و این با کمک ملت مسلمان ایران به دست آمد.

وی عملیات والفجر هشت را یکی از عملیات بزرگ دوران دفاع مقدس برشمرد و بیان داشت: هجوم سراسری، دفاع و عملیات‌های کلاسیک غیر مردمی، دفاع مقدس و یگان مردمی شکل، تنبیه دشمن در آن سوی مرز و مقاومت عاشورایی از مقاطع مختلف جنگی بود.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلای مازندران عملیات والفجر هشت را برگرفته از مقطع چهارم این عملیات‌ها برشمرد و افزود: نظام به منظور تنبیه متجاوز عملیات آن سوی مرز را طراحی و توانست پیروزی بزرگ را شکل دهد.

رستمیان بحث توکل بر قدرت الهی، اراده الهی رزمندگان اسلام، اقدامات ویژه حفاظتی و کنترلی به منظور فریب دشمن، انواع جنگ‌های عبور از اروند‌رود، جنگ با مدل عاشورایی و روحیه انقلابی را از ویژگی منحصر به فرد این عملیات دانست.

وی در پایان با شاره به اینکه روحیه جهادی مهم‌ترین عامل ترس دشمن از کشور است یادآور شد:  این حماسه بزرگ  با حماسه‌سازی شهدا بزرگ به پیروزی رسید و  امروز وظیفه ما حفظ روحیه جهادی است.

انتهای پیام/86009/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول