اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر سر فوتبال چه آمده است؟

قربانی شدن مربیان سازنده در فوتبال همدان

این روزها وضع فوتبال همدان با کاندیدا شدن تیم‌های پاس و الوند برای سقوط به لیگ دسته دوم اصلاً خوب نیست و وضعیت نامناسب باشگاه شهرداری هم این شرایط را برای ورزش و فوتبال کلان‌شهر همدان دو چندان می‌کند.

قربانی شدن مربیان سازنده در فوتبال همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ورزش حرفه‌ای و رقابتی در کشور این روزها به سبب حضور حامیان مالی که از دو بخش دولتی و خصوصی برای تیم‌داری در رشته‌های مختلف ورزشی حاضر می‌شوند رونق گرفته و در این بین شهرداری‌ها در بیشتر شهرهای ایران نقش پررنگی دارند.

شهرداری همدان که دارای باشگاه ریشه‌داری در ورزش همدان بوده، مدت‌هاست به سازمان فرهنگی ورزشی ارتقاء یافته تا در بین کلان‌شهرهای ایران سازمان مجزا برای پرداختن به ورزش همگانی و حرفه‌ای فراهم شود.

اهالی ورزش همدان در سال‌های نه چندان دور خاطرات تلخی از تصمیم شورای شهر سوم و باشگاه شهرداری همدان دارند که ثمره آن انحلال تیم لیگ برتری والیبال و تیم فوتبال لیگ دسته دومی بود که به راحتی رنگ فنا به خود گرفتند.

بعد از این اتفاقات، شورانشینان همدانی امسال هم میراث‌دار همکاران خود در دور سوم شده و در یک اتفاق جالب اقدام به تیم‌داری در رشته والیبال در سطح لیگ دسته یک کردند و به راحتی و هم‌مانند قبل تیم والیبال را منحل کرده و از ادامه فعالیت در سطح لیگ دسته یک منصرف شدند.

عدم تفاهم در رأی و تصمیم‌گیری باعث شد تا زحمات مدیرعامل جوان این سازمان که برای رشد و پویایی ورزش کارکنان، ورزش همگانی شهروندان و ورزش حرفه‌ای تلاش زیادی را از خود نشان داده بود، نادیده گرفته شود.

تلخی انحلال والیبال دسته یکی هنوز از اذهان اهالی ورزشی همدان پاک نشده و کمتر از 100 روز از این اتفاق می‌گذرد که سرمربی تیم فوتبال شهرداری همدان از عدم وجود شرایط مناسب در تیمش ابراز گلایه‌مندی کرد به طوری که اوایل این هفته با وجود برد شهرداری از این تیم جدا شد.

مجموعه ورزش شهرداری دارای امکانات زیادی برای فعالیت حرفه‌ای ورزش در رشته‌‌های مختلف است و پیمان صادقی مدیرعامل این باشگاه سعی خود را کرده تا بتواند شرایط خوبی را برای تیم‌داری در رشته فوتبال انجام دهد اما تشدد آرا در تصمیم‌گیری‌ها در این باشگاه باعث شده تا شاهد قربانی شدن یکی از مربیان سازنده همدانی در رشته فوتبال باشیم.

هادی گل‌محمدی مربی جوان و خوش‌آتیه همدانی از سال گذشته مسئولیت سرمربیگری تیم بزرگسالان شهرداری را بر عهده داشت با قهرمانی این تیم بدون شکست در لیگ استان افتخاری بزرگی را کسب کرد.

حضور در لیگ دسته سوم کشور و درخشش در مرحله نخست این رقابت‌ها تنها با قبول یک باخت و صعود به مرحله بعدی این مسابقات کارنامه خوبی را از گل‌محمدی و همکارانش به دست آورده بود.

همچنین توجه به تیم‌های پایه و تلاش برای حضور قدرتمند در لیگ‌های کشوری که باشگاه شهرداری همدان در این موضوع از باشگاه‌های پیشتاز استان محسوب می‌شود حاصل زحمات گل‌محمدی در طول فعالیتش در مجموعه ورزشی شهرداری همدانی بوده است.

اما نکته قابل تأمل این است که در مرحله دوم لیگ دسته 3 فوتبال تیم شهرداری به دلایل مختلف دچار افت محسوسی شد که باید علل آن را در تصمیم‌گیری‌ها جست‌وجو کرد که شرایط کاری را برای مربی سازنده‌ای مثل هادی گل‌محمدی و همکارانش را فراهم نکردند.

مجموعه‌ای که خود دارای زمین تمرینی مناسب، سالن بدنسازی، سالن سرپوشیده چندمنظوره و همچنین امکانات ورزش‌های آبی بسیار ایده‌آل است چرا باید تیمی که در این باشگاه در سطح حرفه‌ای در کوران مسابقات قرار دارد بدون تمرین و آمادگی لازم به مصاف حریفان خود برود.

چرا باید یک مربی سازنده به اجبار دست به استعفا زده و جای خود را به یک مربی پیشکسوت بدهد که قبلاً بارها و بارها امتحان خود را در ورزش و فوتبال همدان پس داده و چیزی عاید فوتبال این استان نشده است.

این روزها وضع فوتبال همدان با کاندیدا شدن تیم‌های پاس و الوند برای سقوط به لیگ دسته دوم اصلاً خوب نیست و وضعیت نامناسب باشگاه شهرداری هم این شرایط را برای ورزش و فوتبال کلان‌شهر همدان دو چندان می‌کندو باید در سال آینده مسئولان ارشد و دست‌اندرکاران ورزش فکری برای بهبود و برنامه‌ریزی بهبود وضع کنونی اتخاذ کنند.

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول