اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/31

مشاور قیوم کرزی: از تأمین امنیت رقابت‌های انتخاباتی راضی هستیم

مشاور ارشد «عبدالقیوم کرزی»، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان تاکنون توانسته‎اند امنیت رقابت‌های انتخاباتی را در اکثر ولایات این کشور تأمین کنند.

مشاور قیوم کرزی: از تأمین امنیت رقابت‌های انتخاباتی راضی هستیم

«امین الله حبیبی» مشاور ارشد عبدالقیوم کرزی در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، اظهار داشت که تیم انتخاباتی عبدالقیوم کرزی در گردهمایی رقابت‌های انتخاباتی خود، با تهدید امنیتی مواجه نشده است و نیروهای امنیتی افغان تاکنون توانسته‎‎اند امنیت مبارزات انتخاباتی را تأمین کنند.

حبیبی افزود: نیروهای امنیتی افغان به خوبی توانسته‎اند که امنیت مراکز رقابت‌های انتخاباتی و انتقال به مراکز رای‎دهی را نیز تامین کنند که نشانگر توانایی آن‎هاست.

استقبال مردم از تیم «تداوم و اصلاح»

حبیبی، در ادامه از استقبال پرشور مردم از تیم تداوم و اصلاح مربوط به قیوم کرزی، ابراز خرسندی کرد و گفت: در نخستین روز گردهمایی ستاد انتخاباتی عبدالقیوم کرزی که با شرکت چند هزار نفر در «خیمه لویه جرگه» در کابل برگزار شده بود، بیش از هزار نفر بیرون از تالار مانده بودند.

حبیبی در ادامه تصریح کرد: در رقابت‌های انتخاباتی که در ولایت‎های «لغمان»، «جلال آباد» و « کنر» برگزار شده بود، تعداد زیادی از مردم از برنامه‎های تیم تداوم و اصلاح حمایت خود را اعلام کردند.

به گفته حبیبی، این تیم در نظر دارد که با مردم از نزدیک به صورت مستقیم صحبت کرده تا مشکلات مردم در ولسوالی‎ها و ولایات را بدانند و پس از پیروزی، حل مشکلات را در دستور کار خویش قرار دهد.

مشاور ارشد عبدالقیوم کرزی با اشاره به اسم این تیم افزود: تداوم و اصلاح یعنی حفظ دستاوردهای 12 ساله و اصلاح نقایص که این دولت در 12 سال گذشته با آن روبرو بود، می‎باشد.

به گفته وی، در صورت پیروزی، در تلاش روابط مستحکم با کشورهای همسایه، منطقه و جامعه بین‌المللی بوده و پل ارتباط بین همسایه‎ها و کشورهای خاورمیانه خواهند بود.

تجربه عبدالقیوم کرزی برای به میان آوردن صلح موثر است

حبیبی در ادامه در مورد فعالیت‎های عبدالقیوم کرزی اشاره کرد و گفت که این نامزد ریاست جمهوری در مورد روند صلح تجربه زیادی دارد و همچنان در دوران جهاد فعالیت سیاسی داشته است.

به گفته وی، عبدالقیوم کرزی در دوران طالبان برای دفاع از افغانستان در تلاش بودند، تا این کشور را از جنگ نجات دهد و در دوران جدید و لویه جرگه‎ها حضور فعال داشته است.

قیوم کرزی با مخالفان مسلح رابطه دارد

او افزود که قیوم کرزی از چندی قبل، ارتباط با برخی از گروه‎های مخالف مسلح دولت دارد که این امر می‎تواند سبب جلب حمایت آن‎ها به دولت و دست کشیدن آن‎ها از دامن‎زدن به ناامنی‎ها در این کشور شود.

حبیبی در این مورد گفت که تیم عبدالقیوم کرزی نیز در برخی از ولایات افغانستان دفاتر رقابت‌های انتخاباتی خود را فعال کرده و برنامه‎های این تیم از طریق آن به شهروندان آن مناطق اطلاع رسانی می‎شود.

به گفته وی، گشایش دفاتر مبارزات انتخاباتی کرزی نسبت به دیگر کاندیدای ریاست جمهوری از استقبال بیشتر مردم برخوردار بوده و با این دفاتر همکاری کرده‎اند.

این در حالی است که مبارزات انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از 15 روز پیش آغاز شده و قرار است که این روند تا یک ماه و نیم دیگر نیز ادامه یابد و پس از آن در 16 فروردین سال آینده با شرکت 11 کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات برگزار شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول