اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت خوزستان خبر داد

فعالیت 6 کارگروه هفته سلامت در خوزستان

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: 6 کارگروه نظافت شهری، نظافت مناطق روستایی و محیط‌های طبیعی، نظافت و پاکسازی اماکن، بهداشت و نظافت مدارس و مهدکودک‌ها، آموزش و فرهنگ‌سازی و کارگروه ارزیابی و نظافت در هفته سلامت فعالیت می‌کنند.

فعالیت 6 کارگروه هفته سلامت در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید سعید سیدیان در مراسم آغاز مانور هفته سلامت و گردهمایی دست‌اندرکاران سلامت و نظافت عمومی که صبح امروز در بلوار ساحلی برگزار شد، اظهار کرد: محور توسعه پایدار، انسان سالم است و بدون سلامت نمی‌توان به توسعه دست یافت.

وی ادامه داد: انسان سالم مهم‌ترین ذخیره و سرمایه یک مملکت است، بر همه ما واجب است بهداشت را به دلیل مقدم بودن آن بر درمان و به عنوان ساده‌ترین راه رسیدن به سلامت رعایت کنیم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه بهداشت موثر‌تر از درمان برای حفظ سلامت آدمی است تصریح کرد: با حفظ بهداشت می‌توان کیفیت زندگی را اعتلا داد زیرا با درمان برخی از کیفیت‌های زندگی خود را از دست می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در تمام مجامع علمی باید بهداشت جدی گرفته شود عنوان کرد: پیشگیری در عدم ابتلا انسان به بیماری‌ها و از دست دادن سلامتی یک گام اساسی برای پیشرفت جامعه است.

سیدیان خاطر نشان کرد: در فرهنگ ایران، بهداشت همواره مورد نظر بوده است و تاریخ متمدن ایران سال‌های متعددی از بهداشت را در خود دارد.

وی به جایگاه ویژه بهداشت در فرهنگ مذهبی ایران اشاره کرد و گفت: بهداشت در فرهنگ اسلامی آن چنان فعال است که باید سال‌ها بگذرد تا جامعه بشری به آن برسد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه برای رسیدن به یک بهداشت خوب و کامل باید گام‌های بزرگی برداریم، اظهار کرد: در هفته سلامت تمامی ادارات استانی همگام با همه مردم که سرمایه بزرگ نظام جمهوری اسلامی هستند برای بهداشت عمومی وارد عمل می‌شویم.

ابن مسئول اضافه کرد:در هفته سلامت 6 کارگروه شامل کارگروه نظافت شهری، کارگروه نظافت مناطق روستایی و محیط‌های طبیعی، کارگروه نظافت و پاکسازی اماکن بین‌المللی، کارگروه بهداشت و نظافت مدارس و مهدکودک‌ها، کارگروه آموزش و فرهنگ‌سازی و کارگروه ارزیابی و نظافت حضور دارند که هر کدام از دستگاه‌ها موظف به نظارت بر یکی از این کارگروه‌ها هستند.

سیدیان عنوان کرد:دانش‌آموزان به دلیل اینکه گروه آسیب‌پذیر جامعه، سفیران سلامتی به درون خانواده و والدین و آینده‌سازان مملکت هستند در حوزه سلامت مورد توجه ویژه قرار دارند.

 

وی گفت: هفته سلامت یک طلیعه بلند به سوی بهداشت و سلامتی استان خواهد بود تا با مشارکت همه مردم خوزستان بتوانیم شاهد پیشرفت و ارتقا سطح بهداشت و نظافت در سراسر استان باشیم.

انتهای پیام/72011/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول