اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی وزارت کشور افغانستان:

انجام 60 عملیات نظامی برای تامین امنیت انتخابات افغانستان

سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در هفته گذشته به منظور تأمین امنیت انتخابات نیروهای امنیتی افغان 60 عملیات نظامی انجام داده‎اند.

انجام 60 عملیات نظامی برای تامین امنیت انتخابات افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «صدیق صدیقی» امروز (یکشنبه) در نشست خبری گفت که نیروهای امنیتی افغان در هفته گذشته 60 عملیات نظامی را در مناطق مختلف افغانستان برای تامین امنیت انتخابات این کشور انجام داده‎اند.

وی افزود: در نتیجه این عملیات‎ها 85 شبه‎نظامی طالبان کشته و 49 نفر دیگر دستگیر شدند، همچنین 192 حلقه مین، 795 کیلوگرم مواد منفجره و 167 قبضه سلاح نیز کشف و ضبط شده است.

به گفته صدیقی، نیروهای امنیتی افغان در هفته گذشته امنیت 200 تیم انتخاباتی را نیز تأمین کرده‎اند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان اظهار داشت که این عملیات‎ها با هدف تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری در تمام مناطق افغانستان راه‌اندازی شده بود.

به گفته وی، در نتیجه این عملیات‎ها، امنیت 24 مرکز رأی‌گیری تأمین شده‎ است که 16 مرکز آن در ولایت «سرپل» در شمال افغانستان و ۸ مرکز دیگر نیز در ولایت لغمان هستند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان در ادامه تصریح کرد که از 390 مرکز رأی‌گیری، امنیت 24 مرکز آن تأمین شده و قرار است تا روز برگزاری انتخابات افغانستان امنیت 366 مرکز دیگر نیز تأمین شود.

صدیقی در ادامه افزود: توانایی‎ نیروهای امنیتی افغان افزایش یافته است، بنابراین کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان باید 24 ساعت پیش از سفر خود به ولایات این کشور، پلیس را مطلع کند.

وی همچنین از دستگیری 12 پلیس که در امور انتخاباتی دخالت می‌کردند، خبر داد و تأکید کرد که مسئولان امنیتی افغان باید در روند انتخابات بی‎طرف باشند.

صدیقی اظهار داشت که پرونده‎های ۸ نفر از افرادی که در روند انتخابات دست داشتند تکمیل و از کار اخراج شده‌اند.

انتخابات افغانستان قرار است در 16 فروردین 1393 برگزار شود و دولت افغانستان تأکید کرده که تمامی کارمندان بی‌طرف خود را در انتخابات حفظ کنند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول