اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

قائمشهر بازار دستفروشان غیربومی/ فروش مواد غذایی در کف خیابان‌ها

قائمشهر به دلیل داشتن یکی از قدیمی‌ترین بازارهای دستفروشی و روز مازندران در میان مردم شناخته شده اما هجوم دستفروشان غیربومی و نیز عرضه موادغذایی در کف خیابان‌ها امروز به عامل تهدیدکننده سلامت مردم تبدیل شده است.

قائمشهر بازار دستفروشان غیربومی/ فروش مواد غذایی در کف خیابان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، وضعیت بازار روز قائمشهر که در مرکز شهر و ابتدای خیابان آیت‌الله صالحی مازندران واقع شده و از دیرباز به دلیل فروش بهترین مرکبات و عرضه تازه‌ترین و بهترین ماهیان گرم و سرد آبی و ماهیان دریای خزر و نیز عرضه ماکیان خانگی و پرندگان دریایی شهره استان بود و مسافران دیگر نقاط کشور را نیز به سمت خود می‌کشید چند سالی است که حال و روز خوشی ندارد.

هجوم دستفروشان و طبق‌داران به این بازار که راه عبور و مرور را قفل کرده و وضعیت نامناسب بهداشت در مغازه‌ها و کوچه‌های واقع در آن نگران‌کننده است.

در راسته ماهی‌فروشان، ماهیان بر روی آسفالت‌های خیابان قرار می‌گیرند و با شرایط کاملا غیربهداشتی به فروش می‌رسند و امحا و احشا و خونابه‌های ماهیان بعد از پاک شدن وارد جوی و نهرهای اطراف شده و بوی بد آن فضا را متعفن و آلوده می‌کند.

در جلسه شورای بهداشت شهرستان نیز فرماندار قائمشهر از این فضای نامناسب و غیربهداشتی انتقاد کرد.

مهدی محمدی در مورد وضعیت بد دستفروشی در قائمشهر انتقاد کرد و افزود: دستفروشان دوره‌گرد محصولات غذایی را به صورت غیربهداشتی به مردم می‌فروشند و ماهی فروشان در بدترین حالت ماهی‌ها را در کف خیابان پخش کرده و به مردم ارائه می‌دهند.

وی افزود: همچنین همین افراد دل و جگر مرغ را در چرخ‌های دستی به فروش می‌رسانند.

این مسئول خواستار برخورد سخت و قاطع متولیان بهداشتی با این دستفروشان شد.

فرماندار قائمشهر همچنین به دستفروشان غیربومی اشاره کرد و افزود: این افراد هر صبح از استان‌ها و شهرهای دیگر با قطار به قائمشهر می‌آیند و پس از فروش پر بار به شهرشان باز می‌گردند.

این مسئول تاکید کرد: قائمشهر محل امن دستفروشان غیربومی شده است.

محمدی تاکید کرد: اگر قائمشهر به خاطر ارزانی و خوبی محصولاتش مشهور بود به واسطه همین دستفروشان شهره شد ولی امروز جای آن دستفروشان را افرادی غیربومی گرفتند و خیابان‌ها و پیاده‌روهای شهر در قرق آنان درآمده است.

وی تصریح کرد: باید دستفروشان بومی و افرادی که کارشان تنها دستفروشی است شناسایی و ساماندهی شوند و مکانی برای عرضه محصولاتشان در اختیار آنها قرار گیرد.

انتهای پیام/86008/ح40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول