اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی تاکستان:

هنرمندان تاکستانی نیازمند حمایت هستند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان گفت: هنرمندان تاکستانی نیازمند حمایت هستند و در این راستا آموزش‌های تخصصی در این شهرستان گسترش می‌یابد.

هنرمندان تاکستانی نیازمند حمایت هستند

حسین طحان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار داشت: گسترش آموزش‌های صنایع دستی با توجه به نیاز روز اقشار مختلف شهروندان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان بیان کرد: از آنجایی که توسعه صنایع دستی تاکستان از سال‌های گذشته پیگیری شده است بنابر این در این شهرستان باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه را برای احیای صنایع دستی فراهم کرد.

وی ادامه داد: به منظور آشنایی و معرفی رشته‌های مختلف صنایع دستی تعدادی از دانش آموزان مقطع راهنمایی نیز این هفته از کارگاه‌های آموزشی واحد صنایع دستی شهرستان تاکستان بازدید کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان بیان کرد: این بازدیدها با هدف توسعه و ترویج صنایع دستی و آشنایی دانش آموزان با نحوه ساخت و تولید آثار متنوع این صنعت و نیز رشته‌های مختلف صنایع دستی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این بازدیدها 25 نفر از دانش آموزان پسر این شهرستان با حضور در این کارگاه‌ها از نزدیک با مراحل انجام کار آشنا شدند و نیز آزمون کارت شناسایی کددار رشته‌های صنایع دستی در واحد صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان برگزار شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تاکستان ابراز داشت: این آزمون با حضور 40 نفر از هنرمندان رشته گلیم بافی و سراجی سنتی (چرم) در ساختمان واحد صنایع دستی تاکستان برگزار شده است.

وی بیان کرد: در آزمون کارت شناسایی کددار 23 نفر نمره قبولی را کسب کردند که از سوی معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی استان قزوین کارت شناسایی برای آنها صادر شده است که هنرمندان با اخذ این کارت می‌توانند از خدمات و تسهیلات مرتبط با آن بهره مند شوند.

طحان بیان کرد: همچنین با پیگیری و هماهنگی واحد هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان و شبکه بهداشت تعداد 70 هنرمند صنایع دستی تاکستان، اسفرورین و شهر نرجه توسط درمانگاه شبکه بهداشت ویزیت رایگان درمانی فشار خون و قند خون شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه هنرمندان صنایع دستی به جز ویزیت رایگان درمانی می‌توانند از خدمات دیگر این درمانگاه به صورت رایگان استفاده کنند، ادامه داد: مشاوره زنان، مشاوره آسیب‌های اجتماعی، مشاوره درمانی و مشاوره کودکان از جمله خدمات این درمانگاه در شهر تاکستان است.

انتهای پیام/77005/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول