اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

باید سلامت به عنوان فرهنگ دینی در جامعه عملیاتی شود

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: باید سلامت به عنوان فرهنگ دینی در جامعه عملیاتی شود.

باید سلامت به عنوان فرهنگ دینی در جامعه عملیاتی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام غلام‌رضا اسم‌حسینی صبح امروز در نشست صمیمی با خبرنگاران در عرصه سلامت با بیان اینکه سلامت در کنار امنیت دو نعمت الهی است که انسان‌ها از آن غفلت می‌ورزند، اظهار داشت: برگزاری این نشست عاملی در جهت تامین زیرساخت‌های سلامت در جامعه و حرکت در جهت اقتضای فرهنگ و ارزش‌های دین است.

وی با اشاره به نقش اساسی برنامه‌ریزی در عرصه سلامت و ارتقا آن در جامعه افزود: برنامه‌ریزی صحیح و حسن تدبیر در عرصه سلامت و داشتن چشم انداز بر اساس ارزش‌های وحیانی از اولویت‌های اساسی حوزه سلامت است که باید تمامی اقوام و ادیان در جهت تحقق آن تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید شایستگی ما در نظام سلامت احراز شود، ادامه داد: اگرچه حتی در حوزه‌های سرمایه‌ سیاسی و فرهنگی کارهای عظیمی صورت گرفته باشد اما در سرمایه و توسعه اجتماعی کم کار کرده‌ایم چراکه ریشه همه مسائل، توسعه اجتماعی است و باید مدنظر قرار گیرد.

اسم‌حسینی تصریح کرد: در تقسیم‌بندی فرهنگ‌ها چهار نوع فرهنگ وجود دارد که فرهنگ شناختی مشارکتی فعالانه، بهترین نوع فرهنگ مورد تایید ادیان الهی است که روحانیون و راهبران دینی در تداوم این مسیر و رسالت مسئولیت سنگینی دارند. با توجه به بالا بودن اعتماد ملی نسبت به روحانیت، باید با تعامل و همکاری در جهت فرهنگ‌سازی سلامت تلاش کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه شایسته زندگی کردن و سالم زیستن از حقوق شهروندان محسوب می‌شود، گفت: امروز باید اهتمام فراهم آوردن شرایط برای سلامت همگانی در سطوح مختلف جامعه وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تمام سازوکارها و محتوا به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران برای فرهنگ‌سازی در عرصه سلامت آماده است، اظهار داشت: باید با درک نیازها و ضرورت‌های جامعه، به فرهنگ‌سازی در این عرصه پرداخت و به عنوان فرهنگ دینی در جامعه آن را عملیاتی کنیم.

اسم‌حسینی با اعلام اینکه سلامتی منحصر به سلامتی جسمانی نیست، گفت: باید سلامت روح و سلامت جامعه مدنظر قرار گیرد چرا که تمامی ادیان بر سلامت روح استوار است که همگی تلاش بر داشتن سرمایه‌های اجتماعی سالم در جامعه دارند. 

انتهای پیام/61009/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول