اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

میریان در نشست خبری مطرح کرد

حضور 110 شرکت کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم/ ارسال آیین‌نامه سه زبانه برای شرکت کنندگان

مسئول کمیته فنی مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به ارسال آیین نامه برای شرکت کنندگان 10 روز قبل از آغاز مسابقات گفت: 110 نفر در مسابقات بین المللی حضور یافتند و برای آنان کلاس توجیهی آیین نامه برگزار شد.

حضور 110 شرکت کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم/ ارسال آیین‌نامه سه زبانه برای شرکت کنندگان

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، نشست خبری کمیته فنی سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بعد از ظهر پنجشنبه 8 خرداد ماه 1393 با حضور سید مسعود میریان مدیر این کمیته در سالن اجلاس سران برگزار شد.

بنا بر این گزارش، میریان از فعالیت پنج کارگروه در کمیته فنی خبر داد و گفت: در این کمیته کارگروه‌های دعوت، نمایشگاه، آموزش، محافل و داوری فعالیت می‌کنند.

دعوت از داوران و رصد قاریان و حافظان جهان

وی در خصوص کارگروه دعوت گفت: این کارگروه از سال گذشته کار خود را آغاز کرده و با رصد قاریان و حافظان سراسر دنیا تلاش بر افزایش تعداد شرکت‌کنندگان مسابقات دارد. امسال تعداد کشورهایی که نماینده معرفی کرده‌اند جهش بالایی داشته و 82 کشور نماینده خود را معرفی کرده‌اند که از این تعداد نمایندگان 75 کشور تأئید شده‌اند. البته 5 کشور به مسابقات نرسیدند و سی و یکمین دوره رقابت‌ها با حضور 70 کشور آغاز به کار کرد.

وی دعوت از داوران را وظیفه دیگر این کارگروه بیان کرد و گفت: رصد اساتید و داوران سراسر دنیا از دیگر وظایف این کارگروه است و امسال از ده کشور، دوازده داور خارجی حضور دارند که به همراه 5 داور ایرانی و سه نفر اعضای هیأت نظارت به قضاوت مسابقات می‌پردازند.

برپایی 51 غرفه در نمایشگاه جنبی مسابقات

میریان کارگروه نمایشگاه را دیگر کارگروه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد و گفت: کارگروه نمایشگاه با برپایی 51 غرفه فعالیت می‌کند که 25 غرفه داخل سالن مسابقات و 16 غرفه هم در محوطه بیرونی فعالیت می‌کنند. برپایی خیمه‌های معرفت، مشاوره، غرفه کودک، چند رسانه‌ای و فروشگاه محصولات قرآنی و فرهنگی برخی از برنامه‌های این کارگروه است، همچنین امسال برای اولین بار در نمایشگاه مسابقات قرآن پنجاه اثر ماندگار هنری خلق می‌شود که به عنوان یادمان سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم حفظ خواهد شد.

برگزاری 80 کلاس و 6 جلسه آموزشی برای عموم مردم

مسئول کمیته فنی مسابقات قرآن کریم از برگزاری 80 کلاس آموزشی توسط کارگروه آموزش خبر داد و گفت: امسال این کارگروه با برنامه‌ریزی مطلوب کیفیت و کمیت برنامه‌های آموزشی را افزایش داده و در حدود 80 کلاس آموزشی به همراه شش جلسه قرآن کریم در کنار مسابقات و با حضور اساتید برجسته کشور برگزار خواهد شد.

برپایی 23 محفل قرآنی در تهران و البرز

میریان در خصوص کارگروه محافل مسابقات گفت: این کارگروه با دعوت از قاریان مصری و عراقی 23 محفل در سطح تهران و البرز برگزار می‌کند، همچنین از دیگر برنامه‌های این کارگروه برپایی محافل در سالن مسابقات است که امسال تعداد این محافل افزایش یافته است.

وی کارگروه داوری را آخرین کارگروه مسابقات بیان کرد و گفت:‌ کارگروه داوری وظیفه برگزاری بموقع مسابقات، توجیه تیم داوری، بررسی و ارزیابی دقیق نمرات، بیان نمرات به شرکت‌کنندگان و صدور کارنامه به همراه دریافت اعتراضات و معرفی نفرات برتر را بر عهده دارد.

حضور 110 شرکت کننده حفظ و تلاوت در مسابقات بین المللی

وی در خصوص شرکت‌کنندگان رشته حفظ این دوره از مسابقات گفت: امسال 52 نفر به عنوان شرکت‌کننده رشته حفظ در کشور حضور یافتند که از این تعداد 49 نفر در مرحله اول تلاوت کردند و 39نفر از آنان به مرحله دوم راه یافتند. همچنین در رشته قرائت 58 شرکت‌کننده داشتیم که همگی آنها در مرحله اول تلاوت کردند و 27 نفر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

ارسال آیین نامه و برگزاری کلاس توجیهی برای متسابقان

وی از برگزاری کلاس توجیهی آئین‌نامه داوری مسابقات برای شرکت‌کنندگان خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار آئین‌نامه داوری مسابقات 10روز پیش از برگزاری به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی برای شرکت‌کنندگان ارسال شد. همچنین قبل از برگزاری مسابقات یک کلاس توجیهی آئین‌نامه داوری برای شرکت‌کنندگان برگزار کردیم تا بتوانند راحت‌تر در مسابقات تلاوت کنند.

عدم آشنایی شرکت کنندگان خارجی با آیین نامه ما علت اصلی موفقیت نمایندگان ایران

وی در پاسخ به این سوال که چرا هر سال نمایندگان ما در مسابقات اول می‌شوند گفت: یکی از دلایل اصلی که شرکت‌کنندگان ما در سال‌های اخیر به عنوان نخست مسابقات بین‌المللی می‌رسند همین عدم آشنایی سایر شرکت‌کنندگان با آئین‌نامه مسابقات است زیرا نمایندگان کشورمان پس از گذراندن مراحل مختلف مسابقات کشوری به این مسابقات راه یافته‌اند، البته نمایندگان ما ممکن است سالیان سال در مسابقات حضور داشته و کاملاً به آئین‌نامه آشنا باشند از این رو نمایندگان جمهوری اسلامی راحت‌تر در مسابقات شرکت می‌کنند، البته همانگونه که گفتم امسال برای رفع این نقیصه تلاش‌هایی صورت گرفته تا شرکت‌کنندگان سایر کشورها هم بتوانند به راحتی در مسابقات ما حضور یابند.

فینال حفظ در قرنطینه و فینال قرائت انتخابی و آزاد است

میریان در خصوص روند برگزاری ادامه مسابقات گفت: مرحله نیمه‌نهایی مسابقات پنجشنبه، جمعه و شنبه برگزار می‌شود و فینال هم در روز یکشنبه برگزار خواهد شد. در رشته حفظ سه سؤال واحد برای شرکت‌کنندگان مطرح می‌شود و سایر فینالیست‌ها در قرنطینه حضور دارند اما در رشته قرائت از شب قبل از فینال سه قرعه در اختیار متسابقان است که به انتخاب خود در روز فینال تلاوت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول