اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

بنغازی مقر مجلس جدید لیبی

حفتر: به زودی به طرابلس حمله می‌کنیم

کابینه لیبی شهر بنغازی را مقر مجلس جدید نمایندگان این کشور قرار داد که اعضای آن بیست و پنجم ژوئن انتخاب می‌شوند و در همین حال فرمانده شورشی لیبی گفت که نیروهایش برای حمله به طرابلس آماده می‌شوند.

حفتر: به زودی به طرابلس حمله می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری المختصر،کابینه لیبی در نشست دیروز دوشنبه خود اعلام کرد که مقر مجلس نمایندگان که قرار است اعضای آن در انتخابات بیست و پنجم ژوئن جاری تعیین شوند شهر بنغازی خواهد بود.

کابینه لیبی تصمیم گرفت مبلغ 25 میلیون دینار برای نخستین سال به مقر موقت مجلس نمایندگان در شهر بنغازی اختصاص بدهد.

از سوی دیگر ژنرال حفتر، فرمانده عملیات موسوم به کرامت برای پاکسازی لیبی از تروریسم گفت که امکان آتش بس و توقف حملات علیه پایگاه‌های گروه‌های تندرو در بنغازی و حومه آن در حال بررسی است تا مردم بخصوص با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان در شرایط آرامی در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

خلیفه حفتر در گفت‌وگو با روزنامه اماراتی البیان گفت که آتش‌بس به درخواست بزرگان قبایل و نهادهای جامعه مدنی بررسی می‌شود.

حفتر در عین حال گفت که هر گونه تصمیمی در این زمینه منوط به این است که گروه‌های شبه نظامی سلاح‌های خود را در مدت زمانی معین و با تضمین بزرگان و شیوخ تحویل بدهند.

وی درعین حال گفت که عملیات نظامی در خارج از شهرها ادامه خواهد داشت و راه‌های کمک رسانی دریایی به گروه‌های مسلح زیر نظر گرفته شده است.

این فرمانده شورشی گفت: عناصری از القاعده در غرب لیبی در صبراته، صرمان و الحرشه و تا نزدیک مرز با تونس تحت امر «عمر المختار» و «الدوادی» تحرکاتی دارند اما این عناصر در محاصره به سر می‌برند و تنها به دریا راه دارند.

خلیفه حفتر گفت :هماهنگی‌هایی با قبایل منطقه غرب لیبی و نظامیان برای سیطره بر طرابلس و آزاد سازی آن از گروه‌های تروریستی و شبه نظامی خارج از قانون وجود دارد

وی گفت که عملیات نظامی به زودی به مناطق غرب و جنوب لیبی برای آزادسازی این مناطق از گروه‌های شبه نظامی انتقال می یابد.

ژنرال حفتر گفت: ارتش لیبی به نیابت از جهان با تروریسم جنگ می‌کند تا امنیت و ثبات به این کشور و همسایگانش بازگردد.

وی خواستار تعلیق کار کنگره ملی لیبی و محاکمه اعضای آن شد و گفت:دولت عبدالله الثنی به پیشبرد امور تا تکمیل کار کمیته شصت نفره تدوین قانون اساسی در سی‌ام سپتامبر آینده ادامه بدهد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول