اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اخبار لیبی/

اخوان المسلمین لیبی گفت‌وگوی ملی بدون دخالت خارجی را خواستار شد

تکاپوی آمریکا و انگلیس برای نظارت بر گفت‌وگوی ملی در لیبی و انتقاد شورای عالی انقلابیون لیبی از همدستی دولت موقت این کشور با ژنرال حفتر فرمانده شورشی در حملات علیه بنغازی از جمله تحولات لیبی است.

اخوان المسلمین لیبی گفت‌وگوی ملی بدون دخالت خارجی را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، روزنامه‌های چاپ امروز جمعه لیبی به موضوع دیدار «بشیر الکبتی»، مسئول جماعت اخوان المسلمین لیبی با سفرای آمریکا و انگلیس در طرابلس درباره تحولات سیاسی و امنیتی لیبی پرداختند.

الکبتی گفت: آمریکا و انگلیس قصد مطلع شدن از نظر جماعت اخوان المسلمین درباره تحولات و حوادث لیبی را داشتند.

مسئول جماعت اخوان المسلمین در این ملاقات خود تاکید کرده است تنها راه حل مشکلات لیبی گفت‌وگوی ملی و نشستن همه طرف‌های لیبیایی پای میز گفت وگو است.

الکبتی با تاکید بر ضرورت متوسل نشدن شهروندان به سلاح برای بیان مواضع سیاسی خود گفت: در لیبی با شش میلیون جمعیت حدود 26 میلیون قبضه سلاح وجود دارد بنابراین باید از طریق گفت‌وگوی ملی به راه حلی که ملت را راضی می‌کند دست یابیم و در این زمینه لیبی باید آزاد باشد و از طرف هایی خارجی دستور نگیرد. 

عبدالله الثنی نخست وزیر موقت لیبی دیروز پنجضشنبه با دیوید استرولد و جانسون پاول نمایندگان آمریکا و انگلیس در حضور سفرای دو کشور در طرابلس دیدار کرد.

دولت لیبی در بیانیه ای تاکید کرد این دیدار در چارچوب تلاش های کشورهای دوست برای نظارت بر گفت وگوی ملی فراگیر و آشتی ملی در لیبی است.

عبدالله الثنی در این دیدار ضمن بیان دیدگاه دولت لیبی درباره گفت وگوی ملی بر ضرورت بی طرفی طرف ناظر بر گفت وگو و حضور همه طرف های لیبیاییدر داخل و خارج کشور با هدف موفقیت گفت وگو تاکید کرد.

نمایندگان آمریکا و انگلیس هم در این دیدار گفتند که دولت هایشان نگران هستند لیبی به واسطه دخالت های خارجی به صحنه مناقشه سیاسی و ایدئولوژی ها خارجی ها قرار بگیرد.

وزارت دفاع ایتالیا هم اعلام کرد که 270 سرباز لیبیایی دوره آموزش نظامی خود را در پادگان های ایتالیا به پایان رسانده است و این امر در چارچوب طرح بازسازی نیروهای مسلح و امنیتی لیبی است که ایتالیا، انگلیس، آمریکا و ترکیه در آن شریک هستند.

این دوره آموزشی 14 هفته بوده و سربازان لیبیایی در آن مهارت های لازم برای کار در نیروی زمینی و دفاع از امنیت کشورشان را فراگرفتند.

شورای عالی انقلابیون لیبی هم با صدور بیانیه ای حملات نیروهای خلیفه حفتر سرلشکر بازنشسته ارتش لیبی با بکارگیری جنگنده ها و آتش توپخانه علیه بنغازی را محکوم کرد

این شورا تاکید کرد: همدستی دولت موقت لیبی با این گروه باغی و اینکه پاسخی مناسب به تجاوز آنها داده نمی شود را تقبیح می کنیم شورای عالی انقلابیون لیبی از بنغازی دست نمی کشد و مردان بنغازی برای دفاع از این سرزمین ایستاده اند.

در این بیانیه از همه انقلابیون که در نهادهای مختلف امنیتی شامل نیروهای سپر لیبی، اتاق عملیات انقلابیون لیبی و گردان های مسلح فعالیت می کنند خواست از انقلابیون بنغازی حمایت کرده و به آنها در سرکوب گروه شورشی حفتر کمک کنند. 

در این بیانیه از اتاق انقلابیون لیبی و انقلابیون سپر لیبی خواست شده برای آزادی چاه ها و بنادر نفتی اشغالی از سوی گروه های خارج از قانون وارد عمل شوند.

اقدام شبه نظامیان لیبی در 8 ماه گذشته در تصرف بنادر نفتی موجب قطع بخش مهمی از صادرات نفت این کشور شده و فشار زیادی را بر اقتصاد لیبی وارد کرده است.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول