اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

محمودزاده در گفت‌وگو با فارس:

نمایشگاه قرآن فرصتی برای به تصویرکشیدن فرهنگ عفاف و حجاب است

یک استاد حوزه و دانشگاه، ترویج عفاف و حجاب را نیازمند فرهنگ‌سازی و فعالیت‌های مستمر دانست و گفت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن فرصت مناسبی برای به تصویر کشیدن فرهنگ عفاف و حجاب و معرفی اهمیت آن به بازدیدکنندگان است.

نمایشگاه قرآن فرصتی برای به تصویرکشیدن فرهنگ عفاف و حجاب است

«مریم محمودزاده» استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فرصتی مناسب برای معرفی عفاف و حجاب است، اظهار داشت: قرآن کریم به صورت خاص به عفاف و حجاب پرداخته است بنابراین شایسته است در زمان برگزاری نمایشگاه قرآن نیز مسئولان به معرفی و شناساندن حجاب برتر به بازدیدکنندگان اهتمام ورزند و به نوعی فرهنگ عفاف و حجاب را به تصویر بکشند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در امور قرآنی رخ داده است، ادامه داد: اگر مفاهیم قرآن را به درستی برای افراد تبیین کنیم به طور حتم جوانان خود به خود حجاب را رعایت کرده و دیگر شاهد بروز مشکلات اجتماعی نخواهیم بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته محصولات عفاف و حجاب خوبی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه می‌شد، افزود: خلأهای بسیاری در عرصه عفاف و حجاب وجود دارد که این امر به دلیل پرداختن سطحی به موضوع حجاب است بنابراین باید سعی شود به صورت عمقی فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کرد و در این راه خسته نشد.

محمود‌زاده با بیان اینکه ترویج عفاف و حجاب نیازمند فرهنگ‌سازی و فعالیت‌های مستمر است، افزود: عرضه محصولات فرهنگی تنها راهکار گسترش عفاف و حجاب نیست بلکه باید ابتدا به آموزش پرداخت چرا که علت بسیاری از ناهنجاری‌های عرصه عفاف و حجاب، ناآگاهی از اهمیت آن است.

وی با اشاره به ضرورت هماهنگی نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: فعالیت‌های قرآنی تقریباً خوبی صورت گرفته است اما با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران مدعی دفاع از اسلام و قرآن و همچنین حریم «اهل‌بیت(ع)» است باید در عرصه‌های قرآنی در جایگاه بهتری قرار گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان اظهار داشت: امسال نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود که امیدواریم بازدیدکنندگان در کنار بهره‌مندی از معنویت قرآن، از فضای روحانی باغ موزه دفاع مقدس نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول