اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

مدیر دفتر شعر حوزه هنری در گفت‌وگو با فارس:

همه باید شعر گوش کردن را از رهبر انقلاب یاد بگیرند

علی داودی گفت: همه باید شعر گوش کردن را از آقا یاد بگیرند. چون کمتر پیش می‌آید در شب شعری، آدمی به دقت ایشان، شعرها را گوش بدهد.

همه باید شعر گوش کردن را از رهبر انقلاب یاد بگیرند

علی داودی از شاعران کشورمان و مدیر دفتر شعر حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس درباره دیدار دو شب گذشته شاعران با رهبر انقلاب و نحوه برگزاری این دیدار و انتخاب شاعران گفت: یکی از اتفاقاتی که امسال در برنامه دیدار رخ داد این بود که هم شاعران بیشتری به دیدار رهبر انقلاب رفتند و هم 20 شاعر جوان که تا کنون موفق به شعرخوانی نشده بودند، شعرهایشان را در این مراسم خواندند.

وی افزود: برای انتخاب شاعران و دعوت آنها به جلسه از چند ماه پیش شروع شد و در این مدت تمام جشنواره‌های شعر کشور رصد  و از میان آنها بهترین اشعار و بهترین شاعران انتخاب شد تا در جلسه شعرهایشان را بخوانند.

داودی اظهار داشت: اما نکته مهمی که درباره این جلسات از نظر من وجود دارد این است که همه باید شعر گوش کردن را از آقا یاد بگیرند. چون کمتر پیش می‌آید در شب شعری، آدمی به دقت ایشان، شعرها را گوش بدهد.

وی افزود: احترامی که ایشان به شعر و شاعران می‌گذارد،‌ فقط محدود به برگزاری این جلسات نیست. اینکه با دقت به شعر هر کس گوش می‌دهند و نکته‌ای را می‌گویند و به جزئیات شعر هم توجه می‌کنند هم بسیار قابل تحسین است و این چیزی که در بین جوان‌ترها و حتی پیشکسوتان شعر هم کمتر دیده می‌شود و گوش شنوا حتی برای شنیدن شعرهای قوی هم کمتر پیدا می‌شود. اما ایشان در جلسه خودشان را مقید به شنیدن اشعار می‌دانند.

مدیر دفتر شعر حوزه هنری گفت: گاهی نوجوانی در این جلسه شعر می‌خواند و کنار دستی‌های ایشان و مسئولان اجرایی برنامه حین شعرخوانی آن نوجوان صحبت می‌کنند اما ایشان با دقت گوش می‌دهد و با گفتن کلماتی شاعر را تشویق و نکاتی را بیان می‌کنند.

وی درباره سخنان ایشان در جمع شاعران هم اظهار داشت: بحثی که درباره راهگشایی شعر مطرح کردند بسیار مهم بود. شعر راهگشایی می‌کند و گاه نجات دهنده است. شعر منحصر به مسائل ادبی و نکات فنی نیست و برای زندگی بشر راهکارهایی ارائه می‌کند.

داودی درباره آن بخش از سخنان رهبر انقلاب درباره تکلیف شاعر در قبال مسائل جهانی و یاری به مظلوم ، هم گفت: شعر یک جنبه فردی دارد که به مسائل اخلاقی و تزکیه نفس شاعر ربط دارد تا جان او را تعالی بدهد اما بعد دیگرش این است که این جان متعالی وارد اجتماع شود و کاری انجام دهد. ایشان در این سخنانشان شعر را معادل یکی از ارکان دینی دانستند که دو بعد فردی و اجتماعی دارد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول