اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

شهرام‌نیا در گفت‌وگو با فارس:

افزایش اعتبار بن کارت‌های دانشجویی در نمایشگاه کتاب/ بررسی شرایط ناشران آغاز شد

سخنگوی شورای برنامه ریزی بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران پیرامون شرایط و میزان بن کارت‌های دانشجویی برای نمایشگاه توضیحاتی داد.

افزایش اعتبار بن کارت‌های دانشجویی در نمایشگاه کتاب/ بررسی شرایط ناشران آغاز شد

امیر مسعود شهرام‌نیا سخنگوی شورای برنامه ریزی بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره جزئیات متراژ غرفه نمایشگاه کتاب و اختصاص آن به ناشران توضیحاتی داد و اظهار داشت: بحث کلیت غرفه‌ها نهایی شده است البته کمیسیون معاملات نمایشگاه کتاب کار خود را آغاز کرده و کم کم پیمانکاران مشخص می‌شوند.

وی با بیان اینکه بخشی از تعامل پیمانکاران با تشکل‌هاست، افزود: موضوع جانمایی های نمایشگاه کتاب نهایی شده و مجموعه تشکل‌ها در حال بررسی ثبت نام‌ها هستند.

به گفته سخنگوی شورای برنامه ریزی بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران، تاکنون 2700 ناشر جهت حضور در نمایشگاه کتاب ثبت نام کرده اند که تمامی این درخواستها بررسی می شوند اما با توجه به محدودیت فضا قرار است متراژ‌ها اعلام شود.

وی در پاسخ به اینکه از سوی اتحادیه ناشران و کتابفروشان آقای همایی نماینده مذاکره بوده اما آیا او عضویتی در اتحادیه دارد یا دلیل دیگری برای این انتخاب بوده، افزود: آقای همایی نماینده کمیسیون معاملات هستند، قرار بر این است که در تمام اجزاء نمایشگاه کتاب بنا بر توافق با تشکل‌ها، 4 کمیته معرفی شوند که 4 کمیته ناشران داخلی، بین‌الملل، سرای اهل قلم و اطلاع رسانی مشخص شده‌اند، برای حوزه روابط عمومی، شورای برنامه‌ریزی و کمیسیون معاملات هم قرار شد نمایندگانی معرفی شوند از این رو برای کمیسیون معاملات آقای همایی به نمایندگی از اتحادیه معرفی شده‌اند.

شهرام‌نیا در ادامه در پاسخ به اینکه موضوع تخصیص غرفه چه زمان مشخص خواهد شد بیان کرد: قرار است تا 15 اسفند مدارک ثبت نام کنندگان بررسی شود،  و تا 25 اسفند این بررسی‌ها به مرحله‌ای برسد که بر اساس میزان درخواست  قطعی کردن متراژ آغاز شود.

مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ابراز داشت: تخصیص متراژ تا 25 اسفند احتمالا نهایی می شود و امکان اعلام به ناشران فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول بانک عامل را قطعا «صادرات» اعلام کرد و افزود: خوشبختانه بانک صادرات به شکل قطعی بانک عامل نمایشگاه کتاب شده است از این رو امروز طی جلسه‌ای پیرامون جزئیات صحبت خواهیم کرد، این بانک برای نمایشگاه کتاب در دوره بیست و هشتم خدمات آنلاین متفاوتی ارائه خواهد داد.

به گفته سخنگوی شورای برنامه ریزی بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران، برای نمایشگاه کتاب اعتبار بن کارت‌های دانشجویی افزایش یافته است از این رو بانک امکان خرید آنلاین بن را فراهم می‌کند، البته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، 30 درصد از مبلغ بن توسط ارشاد، 30 درصد از سوی دانشگاه، وزارتخانه‌ها و یا حوزه‌های علمیه و 40 درصد توسط دانشجو تامین خواهد شد.

وی در ادامه به دانشجویان اطمینان خاطر داد که نرم‌افزار ثبت نام آماده شده  و امکان آنلاین برای ثبت درخواست وجود دارد و گفت: سال گذشته هم 40 شعبه در کشور آماده تحویل بن کارت‌های دانشجویی اعلام شده و آماده تحویل بن‌ها بودند اما برخی از دانشجویان به اشتباه به نمایشگاه کتاب راجعه می‌کردند که صف های طولانی را باعث شده بود، اما امسال اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد که تا قبل از نمایشگاه دانشجویان کارت را دریافت کنند.

شهرام‌نیا تاکید کرد: برای دوره بیست و هشتم نمایشگاه کتاب تمهیداتی از قبل پرداخت از طریق سامانه‌های تلفن همراه و... مهیا خواهد کرد تا مسیر دریافت سهل گردد.

وی در پایان پیرامون تاریخ آغاز ثبت نام بن کارت‌های دانشجویی توضیح داد: زمان ثبت نام برای بن کارت‌های دانشجویی در روزهای منتهی به نمایشگاه کتاب خواهد بود، از این رو قطعا با اطلاع رسانی به موقع زمینه ثبت نام دانشجویان فراهم خواهد شد، و ثبت نام‌ها در اواخر فروردین انجام می‌شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول