اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هاشمی: در مقابل دشمن باید ایستاد

هاشمی رفسنجانی: این انسجام و یکپارچگی است که دشمن را به ذلت انداخته ما اگر کمی کوتاه می آمدیم دشمن سال ها در خاکمان می ماند و از ما باج می خواست .

هاشمی: در مقابل دشمن باید ایستاد

رخدادهای 22 اردیبهشت 1361

چکیده

  • امام خمینی رهبر انقلاب در پاسخ به نامه تبریک آیت الله مرعشی نجفی تاکید کردند : این پیروزی ها مرهون عنایات غیبی خداوند است .

 

  • آیت الله منتظری در دیدار سفیر فلسطین : همان گونه که رهبر بزرگ انقلاب کرارا اعلام فرمودند مسئله فلسطین مسئله جمعی مسلمانان است و ما در تعقیب شعار معروف امروز ایران، فردا فلسطین کوشا بوده و هستیم . 

 

  • نخست وزیر: این خون هایی که در راه انقلاب ریخته شده و مقاومتی که از سوی ملت ما صورت گرفته با کمک خداوند به نتیجه خواهد رسید و این فجر صادق در افق پیدا است .

 

  • آیت الله هاشمی رفسنجانی: یکی از نتایج جنگ تحمیلی علیه ما این بود که به دنیا نشان دادیم هر وقت مورد هجوم واقع شویم به استقبال شهادت می رویم و این شهادت ها دشمن را مایوس می کند.

 

  •  در پی ملاقات هافلیگر نماینده کل صلیب سرخ در خاورمیانه نیز در جلسه ای که بمنظور مبادله خانواده اسرای جنگی در کمیته ستاد نظارت بر پذیرش خانواده اسرا تشکیل شده بود شرکت کرد.

 

  • با تلاش برادران پاسدار 10 خانه تیمی گروهک آمریکایی پیکار در شیراز کشف شد و بیش از 70 تن از اعضای تشکیلاتی این گروهک دستگیر شدند . 

امام خمینی : این پیروزی ها مرهون عنایات غیبی خداوند است

امام خمینی رهبر انقلاب در پاسخ به نامه تبریک آیت الله مرعشی نجفی تاکید کردند : این پیروزی ها مرهون عنایات غیبی خداوند است .

در بخشی از پاسخ امام آمده است : اسلام از اول ظهورش گرفتار دشمنان خود خواه و سرکشان عنان گسیخته بوده است و بحمدالله با عنایات خداوند متعال و نصرت های غیبی راه خود را به پیش می برد ، حمله گستاخانه رژیم کافر بعث عراق که با تحریک ابرقدرت ها خصوصا آمریکای جهانخوار انجام گرفت و با انگیزه خدمت به دشمنان اسلام و بشریت بود بود از طلیعه آن پیش بینی می شد که با شکست مفتضحانه روبرو خواهد شد و بدبختی و ذلت برای دشمنان خدای تعالی به بار خواهد آورد و عظمت و سربلندی برای اسلام و مسلمانان خواهد آفرید .

ایشان افزودند : این پیروزی و پیروزی های دیگر مرهون عنایات غیبی خداوند متعال و پشتیبانی بقیه الله ارواحنا الفداه و عطیه خالصه صاحب نفسان و بزرگان است . (1)

آیت الله منتظری : شعار ما «امروز ایران فردا فلسطین » است

بعد از ظهر دیروز سفیر فلسطین در تهران به اتفاق حجت الاسلام سید عیسی طباطبایی با آیت الله منتظری در قم دیدار و گفت و گو کردند . در این دیدار نخست سفیر فلسطین گزارشی از حمله هوایی اخیر اسرائیل به جنوب لبنان و شهادت دهها نفر از مسلمانان فلسطین را به آگاهی آیت الله منتظری رساند .

سفیر فلسطین از آیت الله منتظری خواست ترتیبی اتخاذ شود تا برادران فلسطینی بمنظور بالا بردن سطح ایدئولوژی اسلامی و آشنایی بیشتر با معارف اصیل انقلاب اسلامی به ایران دعوت شوند و نیز روحانیون متعهدی به همین منظور به اردوگاه های فلسطینی اعزام شوند .

آیت الله منتظری نیز در استقبال از این طرح ها گفت : همان گونه که رهبر بزرگ انقلاب کرارا اعلام فرمودند مسئله فلسطین مسئله جمعی مسلمانان است و ما در تعقیب شعار معروف امروز ایران ، فردا فلسطین کوشا بوده و هستیم . (2)

قرائتی نماینده امام در نهضت سوادآموزی شد

طی حکمی از سوی امام خمینی رهبر انقلاب حجت الاسلام حاج شیخ محسن قرائتی به سمت نماینده امام در سازمان نهضت سواد آموزی تعیین شدند . (3)

موسوی : برادران ما با دست خالی معجزه آفریده اند

میرحسین موسوی نخست وزیر عصر دیروز از مرکز گسترش خدمات تولیدی و محلی استان های سراسر کشور در نمایشگاه آسیایی بازدید کرد . در این دیدار نخست وزیر طی گفت و گویی اظهار داشت : این خون هایی که در راه انقلاب ریخته شده و مقاومتی که از سوی ملت ما صورت گرفته با کمک خداوند به نتیجه خواهد رسید و این فجر صادق در افق پیدا است . وی افزود : برادران ما با دست های خالی و کمکی که دولت کرده است توانسته اند در نقاط مختلف کشور معجزه بیافرینند . (4)

هاشمی : هر وقت مورد هجوم واقع شدیم به استقبال شهادت می رویم  

عصر دیروز آقایان اکرمی و آقا محمدی نمایندگان استان همدان به اتفاق امام جمعه اسدآباد و جمعی از مسئولین نهادهای انقلابی همدان با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کردند .

هاشمی در این دیدار طی سخنانی ضمن تجلیل از سابقه مبارزاتی مردم همدان و شهدایی که این استان در راه انقلاب داده است گفت : عزیزان ما با شهامت به استقبال شهادت می روند و این حرکت روح می دهد و حماسه ساز می شود و این حماسه است که همیشه سازنده بوده و هست . وی افزود : یکی از نتایج جنگ تحمیلی علیه ما این بود که به دنیا نشان دادیم هر وقت مورد هجوم واقع شویم به استقبال شهادت می رویم و این شهادت ها دشمن را مایوس می کند.

وی ادامه داد : شما مسئله فلسطین را ببینید اگر در آن جا یک ارتش کوچک مثل ما ترکیبی از مردم و ارتش و سپاه حرکت می کرد و قدم به قدم پیش می رفت حالا اسرائیلی وجود نداشت. رئیس مجلس گفت : سیاست ما در شورای عالی دفاع توسط همین مردم تعیین می شد چون که تا هیئتی به ایران می آمد مردم در خیابان ها می ریختند و شعار می دادند جنگ جنگ تا پیروزی ببینید این انسجام و یکپارچگی است که دشمن را به ذلت انداخته ما اگر کمی کوتاه می آمدیم دشمن سال ها در خاکمان می ماند و از ما باج می خواست . (5)

ایران بار دیگر آمادگی خود را برای اعزام و پذیرش خانواده اسرای جنگی اعلام کرد

 در پی ملاقات هافلیگر نماینده کل صلیب سرخ در خاورمیانه با دکتر فیروزآبادی سرپرست و دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وی روز گذشته نیز در جلسه ای که بمنظور مبادله خانواده اسرای جنگی در کمیته ستاد نظارت بر پذیرش خانواده اسرا تشکیل شده بود شرکت کرد. در این جلسه اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده پذیرش خانواده اسرای جنگی می باشد.(6)

70 تن از اعضای گروهک پیکار دستگیر شدند

با تلاش برادران پاسدار 10 خانه تیمی گروهک آمریکایی پیکار در شیراز کشف شد و بیش از 70 تن از اعضای تشکیلاتی این گروهک دستگیر شدند . (7)

پی نوشت:

1- جمهوری اسلامی ، 22 اردیبهشت 1361 ، صفحه 11
2- اطلاعات ، 22 اردیبهشت 1361 ، صفحه 2
3- کیهان ، 22 اردیبهشت 1361 ، صفحه 14
4- اطلاعات ، 22 اردیبهشت 1361 ، صفحه 2
5- کیهان ، 22 اردیبهشت 1361 ، صفحه 14
6- اطلاعات ، 22 اردیبهشت 1361 ، صفحه 2
7- اطلاعات ، 22 اردیبهشت 1361 ، صفحه 4

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول