اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

فارک: پاپ به انتشار اخبار صلح در کلمبیا ادامه دهد

رسانه ونزوئلایی«کورئو دل اورینیکو» گزارش داد که نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) از رهبر کاتولیک‌های جهان خواستند تا به انتشار اخبار صلح در کلمبیا ادامه دهد.

فارک: پاپ به انتشار اخبار صلح در کلمبیا ادامه دهد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) روز گذشته ضمن ارسال نامه‌ای به پاپ «فرانسیسکو» رهبر مسیحیان جهان که هم‌اکنون مهمان دولت و مردم «هاوانا» پایتخت کوباست، به وی خوش‌آمد گفتند و از وی خواستند تا به انتشار اخبار صلح در کلمبیا ادامه دهد.

نیروهای چریک فارک از پاپ «فرانسیسکو» خواستند تا به انتشار اخبار خوب صلح بین دولت کلمبیا و فارک ادامه دهد.

در نامه ارسال شده از سوی فارک خطاب به پاپ نوشته شده: ما، هزاران نفر از جنگجویان و چریک‌های نیروهای فارک از سمت سرزمین‌های کوهستانی کلمبیا سلام، درود و تمام عشق خود را به پاپ، رهبر بزرگ کاتولیک‌های جهان، یار و یاور فقرا و بیچارگان و پیام آور صلح و آرامش می‌فرستیم.

جنگجویان فارک همچنین در این نامه نوشتند که تا زمان تصویب سه توافق مربوط به اصلاحات جامع روستایی، گسترش دموکراسی و حل مشکل قاچاق مواد مخدر برای رفع اختلافات خود با دولت کلمبیا امیدوار خواهند ماند؛ آن‌ها خواستار تشکیل یک حوزه قضایی ویژه برای صلح هستند.

در 15 ژوئن سال جاری (15 خرداد 94) «خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا به دیدار پاپ «فرانسیسکو» رفت و از وی و از کلیسای کاتولیک خواست تا در راستای پیشرفت مذاکرات صلح بین دولت کلمبیا و فارک کمک کنند.

پاپ «فرانسیسکو» نیز در مصاحبه 20 دقیقه‌ای درباره اظهارات «سانتوس» صحبت کرد و گفت تنها کاری که از من و کلیسای کاتولیک  برای پیشرفت مذاکرات صلح دولت کلمبیا و فارک برمی‌آید، میانجیگریست.

«پاپ فرانسیسکو» روز گذشته طی یک سخنرانی پس از انجام مراسم عبادی در میدان «انقلاب» در «هاوانا» پایتخت کوبا در حضور هزاران کوبایی ضمن ابراز نگرانی از وقوع شکستی دیگر در روند صلح کلمبیا، خواستار برقراری آشتی و پایان دادن به دهه‌ها درگیری مسلحانه در این کشور شد.

پاپ در «هاوانا» که از سال 2012 میزبان مذاکرات نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) و دولت این کشور برای دست‌یابی به صلح بوده است، عنوان کرد که دیگر حق ندایم اجازه بدهیم که در روند صلح و آشتی کلمبیا شکستی اتفاق بیفتد.

پاپ روز شنبه وارد «هاوانا» شد و در فرودگاه بین‌المللی «خوزه مارتی» مورد استقبال رئیس جمهور این کشور قرار گرفت؛ وی به مدت 4 روز در کوبا اقامت خواهد داشت و سپس از آنجا رهسپار آمریکا خواهد شد.

«فارک» و دولت کلمبیا روند صلح را در نوامبر 2012 (مهر 1391) با هدف پایان دادن به درگیری مسلحانه‌ای که بیش از نیم قرن به طول انجامیده آغاز کردند که طبق آمار و ارقام تقریبا 5 میلیون آواره و دست کم 600 هزار کشته بر جای گذاشته است.

آخرین مذاکرات صلح در کلمبیا در اوایل سال 2000 به نتیجه رسید اما اندکی بعد صلح در این کشور با شکست مواجه و دشمنی‌های «فارک» و دولت کلمبیا از سر گرفته شد.

چهل و دومین دور مذاکرات صلح بین دولت کلمبیا و نیروهای «فارک» در تاریخ 28 سپتامبر (6 مهر) و 8 اکتبر (16 مهر) در «هاوانا» برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول