اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید «حیدر صفایی»

برگزاری جلسه قرآن با توصیه استاد خدام حسینی/ راهی برای قرار نگرفتن در تنگنا

قاری قرآن و شاگرد استاد خدام حسینی بود با توصیه استاد جلسه‌ای برپا کرد، به دوستان می گفت از قرآن جدا نشوید زیرا قرآن نمی‌گذارد در تنگنا قرار گیرید، سرانجام در عملیات مرصاد بدست منافقان کوردل به شهادت رسید.

برگزاری جلسه قرآن با توصیه استاد خدام حسینی/ راهی برای قرار نگرفتن در تنگنا

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، در بیست‌ و هفتمین دیدار جامعه قرآنی با خانواده‌های معظم شهدا در سال 1394 هیأتی متشکل از نمایندگان سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و نمایندگان تعدادی از رسانه‌ها به دیدار خانواده شهید حیدر صفایی رفتند.

 

 

از آنجایی که پدر و مادر این شهید عزیز بدرود حیات گفته‌اند به دیدار برادر شهید که از قاریان قرآن کریم است رفتیم.

امیر صفایی برادر شهید طی سخنانی قرآن کریم را نسخه شفا بخش همه مسائل و مشکلات جامعه دانست و گفت: قرآن کریم کتاب جامعی است که در آن نسخه همه مشکلات بشر بیان شده و تمسک به آن باعث سعادت دنیا و آخرت انسان می‌شود.

 

صوت تلاوت شهید حیدر صفایی

دریافت

 

به برکت انقلاب اسلامی توجه به قرآن در کشور رو به افزایش است

در کشور ما به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه به قرآن کریم بیش از سایر کشورهای اسلامی است و فعالیت‌های ارزشمندی انجام شده و قرائت قرآن رشد و توسعه چشمگیری داشته است. لقمه حلال، دعا و نوع تربیت پدر و مادر سبب شده تا خانواده‌های بسیاری در کشور ما قاریان بسیار خوبی تحویل جامعه دهند،‌ اما آنچه مسلم است باید مردم و مسئولان بیش از این به قرآن کریم توجه کنند.

 

 

حضور در جلسات استاد خدام حسینی

من و برادرم از دوران قبل از پیروزی انقلاب در مسجد قلعه‌مرغی، مسجد جامع حاج عبدالله و مسجد ابوذر با حضور در جلسات استاد سیدمحسن خدام حسینی تلاوت قرآن را فرا گرفتیم و در کنار جلسه استاد خدام حسینی در جلسه مرحوم محمد غفاری هم شرکت می‌کردیم.

 

 

این شهید عزیز تلاوت خوبی داشت و در کنار تلاوت به مدرسه علمیه چیذر رفت، اما با آغاز جنگ همه را رها کرد و راهی جبهه‌ها شد. من هم در کنار برادرم در منطقه حضور پیدا کردم و در عملیات کربلای 5 ما هر دو با هم شرکت کردیم.

 

 

شهادت در عملیات مرصاد توسط منافقان کوردل

اواخر جنگ برادرم به تیپ ذوالفقار رفت و از آنجا در عملیات مرصاد شرکت کرد و در یکی از حملات منافقان کوردل در سال 1367 به شهادت رسید. حیدر متولد 1345 بود که در سنین جوانی جانش را فدای میهن کرد. شهدای ما همه از نظر اخلاقی نمونه بودند و با اهدای جانشان امید و آرامش به ما هدیه دادند.

شهید صفایی مقطعی مدیر تبلیغات اسلامی فرودگاه‌های کشور و مسئول اداره تبلیغات میدان ابوذر بود. وی با توصیه استاد خدام حسینی جلسه‌ای را در مسجد ناظریه فلاح راه‌اندازی کرده بود. استاد خدام حسینی همیشه به ما می‌گفت: اگر می‌خواهید قاری خوبی شوید باید جلسه‌ای را اداره کنید.

 

 

من و حیدر در سال‌های دهه شصت با برخی از دوستان مانند مهدی قره‌شیخلو،‌ محمد عباسی، احمد ابوالقاسمی، منصور قصری‌زاده، برادران پوراحمدی و حبیب پارسا که امروز از اساتید قرآن هستند تمرین تلاوت انجام می‌دادیم.

این شهید عزیز بسیار به پدر و مادر احترام می‌گذاشت و همیشه به ما توصیه می‌کرد که احترام پدر و مادر را نگه‌داریم. وی همیشه می‌گفت: از قرآن جدا نشوید زیرا قرآن نمی‌گذارد در تنگنا قرار بگیرید.

 

 

به گزارش فارس در انتهای این دیدار برادر شهید آیاتی از کلام‌الله مجید را برای حاضران تلاوت کرد.

 

دریافت

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول