اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

نماینده مردم تهران در مجلس:

تقویت شائبه لغو تعطیلی مدارس به دلیل استقبال از رئیس‌جمهور/ نگاه دولت به آلودگی هوا سیاسی است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نگاه دولت به آلودگی هوای تهران سیاسی است، گفت: ترکیب حضور برخی شرکت‌کنندگان شائبه لغو تعطیلی مدارس تهران به دلیل استقبال از رئیس‌جمهور را تقویت کرده است.

تقویت شائبه لغو تعطیلی مدارس به دلیل استقبال از رئیس‌جمهور/ نگاه دولت به آلودگی هوا سیاسی است

حسین طلا در گفت‌وگو با گروه جامعه خبرگزاری فارس، در مورد لغو تعطیلی مدارس تهران به دلیل آلودگی هوا گفت: حضور هیأت دولت در شهرری یکی از مطالبات مردم ری بود که مشکلات خود را بگویند و از این روز این اقدام دولت قابل تقدیر است ولی این حضورها باید از حاشیه دور باشد و اگر دولت می‌خواهد در حوزه اجرا بهترین نتیجه را بگیرد برخی از موضوعات را مراعات کند بهتر است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: امروز بعد از چندین روز تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا مجموعه کلانشهری تهران بزرگ باز بود در صورتی که هواشناسی اعلام کرده است امروز عدد غلظت آلاینده‌ها 136 است در حالی که دیروز این عدد 124 را نشان می‌داد.

وی درباره ایجاد ذهنیت لغو تعطیلی مدارس به دلیل استقبال از رئیس جمهور گفت: ترکیب حضور برخی از استقبال‌کنندگان ذهنیت استقبال دانش‌آموزان از رئیس جمهور را ایجاد کرده و در افکار عمومی این شائبه پیش آمده است که به دلیل استقبال رئیس جمهور مدارس تعطیل نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در زمان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری، دولت گذشته متهم به این بود که بنزین‌های غیراستاندارد پتروشیمی را در کشور توزیع می‌کند و موجب آلودگی هوا شده است، گفت:‌ امروز دولت معتقد است که مشکل بنزین‌های پتروشیمی حل شده و هم اکنون بنزین یورو 4 با استانداردهای لازم توزیع می‌شود که البته هیچ وقت سازمان استاندارد با قاطیعت ورود و این موضوع با تائید نکرد و هر چند که در دولت گذشته گفته می‌شد بنزین پتروشیمی در کلانشهرها توزیع نمی‌شود واین سوال پیش می‌آید که با وجود تولید بنزین‌های وارداتی و استاندارد چرا هوای تهران هنوز آلوده است.

وی با بیان اینکه این حجم سرب و آلاینده‌هایی که در ریه‌ مردم می‌رود به عنوان یک پدیده تهدید‌کننده برای سلامتی مردم است، گفت:‌ نگاه‌ها به بحث آلودگی هوا و توزیع بنزین سیاسی است و امیدواریم به دور از نگاه سیاسی به سلامتی مردم پرداخته شود.

طلا با اشاره به کم‌کاری‌هایی که در حوزه رفع آلودگی هوا صورت گرفته است،‌ گفت: باید بررسی شود که آیا به اندازه میزانی که در برنامه توسعه آمده بود خودروی فرسوده از کشور خارج شده است و باید برنامه‌ریزی شود که چه اقدامی برای جایگزین آلاینده‌ها انجام شده و اقدامات در حوزه محیط زیست باید به صورت شفاف اعلام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد:‌در کنار همه مشکلات تهران از دو مشکل عمده رنج می‌برد که آن دو مشکل عبارت است از عدم مدیریت واحد و سیاسی بودن بیش از حد مدیریت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول