اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هاشمی: آمریکا و فرانسه تروریست پرورند

هاشمی: ما را متهم به ایجاد تروریسم در دنیا نکنند. به اینها می گوییم تروریست پرورتر از همه خود آمریکا و فرانسه هستند.

هاشمی: آمریکا و فرانسه تروریست پرورند

رخدادهای 2 دی 62

چکیده :

  • هاشمی در نماز جمعه تهران : متاسفانه امروز وضع کشورهای اسلامی و به خصوص وضع کشورهای عرب به بدترین نوع ممکن ذلت و خفت افتاده است.

 

  • آیت الله مشکینی :هدف نهضت اسلامی اجرای احکام مقدس قرآن در سراسر جهان است.

 

  • مقر فرماندهی هنگ سوم نیروهای مداخله گر فرانسوی در بیروت منفجر شد.

 

  • ایتالیا نیروهای مداخله گر خود را از لبنان خارج می کند.

 

هاشمی : تروریست پرورتر از همه خود آمریکا و فرانسه هستند

نماز جمعه این هفته تهران با حضور اقشار مختلف مردم تهران در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

آقای  هاشمی در خطبه های این هفته تهران گفت : متاسفانه امروز وضع کشورهای اسلامی و به خصوص وضع کشورهای عرب به بدترین نوع ممکن ذلت و خفت افتاده است.در این دو هفته شما شنیدید که اسرائیلی ها به آمریکا رفتند و بعد هم اعلام کردند که یک پیمان استراتژیکی بین امریکا و اسرائیل منعقد شده است متاسفانه خبر به این مهمی پخش شد و دولت های بسیاری از کشورهای عربی نه تنها  اصلا خم به ابرو نیز نیاوردند به استقبال هم رفتند.

آقای هاشمی افزود :ما بنای بحران آفرینی نداریم بنای تشنج ایجاد کردن را نداریم ما معتقدیم منطق حرف اول و آخر را می زند ما را متهم به ایجاد تروریسم در دنیا نکنند در جایی مثل ترکیه و اینطرف و آن طرف صحنه سازی نکنند به خیال این که می شود جمهوری اسلامی را متهم کرد. به اینها می گوییم تروریست پرورتر از همه خود آمریکا و فرانسه هستند.(1)

 

 درخواست آیت الله مشکینی از میهمانان کنفرانس بررسی جنایات صدام

همزمان با آخرین روز هفته وحدت نماز پرشکوه و وحدت بخش این هفته شهر خون و قیام قم با حضور انبوه مردم مسلمان و خداجوی این شهر در مدرسه امام صادق (ع) و خیابان های اطراف به امامت آیت الله مشکینی امام جمعه قم اقامه شد.

آیت الله مشکینی در خطبه های این هفته قم  با اشاره حضور میهمانان خارجی شرکت کننده در کنفرانس بررسی جنایات صدام در نماز جمعه قم خطاب به آنها گفت : شما از راه های دور به کشور ما آمده اید و از جبهه ها و جاهای دیگر که جنایات صدام مشهود بود بازدید کردید تنها چیزی که ملت ایران از شما می خواهد بیان حقایق و مشاهدات خود به جهانینان است شما می توانید نتایج کنفرانس را به مردم جهان و  به دولت های منطقه که آن همه به صدام کمک مالی و غیره کرده اند بگوئید که در جنایات صدام شریک هستند.(2)

 

انفجار در مقر نیروهای فرانسوی در بیروت

خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داد تعداد رسمی تلفات انفجار مهیب بمب در یک پست نظامی  فرانسوی در بیروت  به 10 نفر رسید و این در حالی است که مطبوعات لبنان گزارش داده اند که در این انفجار حداقل 15 تن کشته شده اند طبق این گزارش ها 101 نفر نیز در این انفجار  مجروح شده اند در حالی که آمار رسمی تنها 28 مجروح اعلام کرده است.

یک کامیون حامل مواد منفجره به سنگرهای محافظتی در خارج از استادیوم در شرق بیروت که محل اقامت چتربازان فرانسوی بود کوبیده شد. پس از انفجار با آتش گلوله سربازان  یک کارگر لبنانی کشته و 2 نفر دیگر  نیز مجروح شند. این انفجار حفره ا ی به عرض 13 متر و عمق 4 متری ایجاد کرد و یک دفتر حزب فالانژیست ها را که آن سوی خیابان قرار داشت کاملا ویران ساخت شاهدان عینی گفتند راننده کامیون پیش از انفجار از کامیون بیرون پرید و فرار کرد. (3)

 

ایتالیا از لبنان خارج می شود

به دنبال انفجارات پی در پی در مقر نیروهای چند ملیتی در بیروت رئیس جمهور ایتالیا اعلام کرد که این کشور از لبنان نیروهای خود را بیرون میکشد

به گزارش رویترز رئیس جمهور ایتالیا افزود : ایتالیا نیروهای حافظ صلح خود را از لبنان خارج می کند  چرا که حضور ایتالیا در لبنان پس از عزیمت عرفات و افرادش از لبنلن دارای اهمیت چندانی نیست .همچنین نخست وزیر ایتالیا دو روز پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد حضور نیروهای ایتالیایی در لبنان بستگی به تحول درگفت و گوهای آشتی لبنان دارد.(4)

 

منابع :

1. جمهوری اسلامی ، 3 دی 62 ، ص 5 و 8
2. جمهوری اسلامی، 3 دی 62 ، ص4
3. اطلاعات، 3 دی 62 ، ص 16
4. جمهوری اسلامی ، 3 دی 62 ، ص 3


انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول