اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هشدار به آمریکا درباره تجزیه لبنان

نخست وزیر پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با اظهارات کسینجر مبنی بر تجزیه لبنان به آمریکا هشدار داد.

هشدار به آمریکا درباره تجزیه لبنان

رخدادهای 3 دی 62

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای : کارگران بازوان پرتوان کشور در رسیدن به خود کفائی هستند.

 

  • میر حسین موسوی در رابطه با اظهارات کسینجر در مورد تجزیه لبنان به آمریکا هشدار داد.

 

  • فرمانده پلیس راه ژاندارمری به شهادت رسید.

 

  • کنفرانس بررسی جنایات صدام با صدور قطعنامه ای به کار خود پایان داد.

 

دیدار اعضای شورای مرکزی خانه کارگر با آیت الله خامنه ای

اعضای شورای مرکزی خانه کارگر با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

 آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت : مسئولین کشور باید در رفع مسائل کارگران بکوشند و با تبلیغات صحیح آنان را  از گرایشات انحرافی که توسط معاندین جمهوری اسلامی اعمال می شود مصون دارند.

رئیس جمهور با اشاره به این که کارگران عناصر سازنده و بازوهای پرتوان کشور در رسیدن به خودکفایی هستند گفت :همه عناصر انقلابی و دلسوز و همه مسئولین کشور باید کارگران عزیز را در رفع مسائلشان یاری دهند.

آیت الله خامنه ای افزود : احیای کرامت و شخصیت انسانی کسانی که سازندگی کشور به دست آنهاست نباید از نظرها دور بماند. بحمدالله نیز در کشور اسلامی ما کارگران از آگاهی و هوشیاری سیاسی و روحیه ایثار خاصی برخوردارند و در  امر سازندگی کشور نیز نقش بسزائی دارند.(1)

 

هشدار نخست وزیر به آمریکا

هیئت دولت به ریاست مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر تشکیل جلسه داد. در این جلسه پس از بررسی رویدادهای جهان بویژه منطقه آخرین تحولات جاری کشور به خصوص مسئله حمل و نقل از بنادر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نخست وزیر پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با اظهارات کسینجر مبنی بر تجزیه لبنان به آمریکا هشدار داد و گفت : آمریکا و اسرائیل با ضرباتی که از نیروهای مومن و مسلمان لبنان خورده اند و تلفات بسیاری که متحمل شده اند به این فکر افتاده اند که لبنان را تجزیه نمایند ولی ما اخطار می کنیم که یک میلیارد مسلمان جهان در مقابل شما بی تفاوت نمی نشینند و شما را راحت نمی گذارند اختیار لبنان که یک کشور اسلامی است با مردم آن کشور است و نمی تواند بازیچه دست قدرت های بزرگ واقع شود و این نهضت رشد یابنده اسلامی هر عملی را خنثی کرده و ضربات خود را وارد خواهد کرد.

نخست وزیر در رابطه با سفر رامسفلد فرستاده ویژه ریگان به عراق نیز گفت : ما از اول معتقد بودیم که رژیم عراق یک رژیم آمریکایی است و به تحریک آمریکا وارد جنگ شده است و ما باید  در این نبرد شاهد باشیم که چه کشورهایی به عراق کمک می کنند اسلحه ای که به دست عراق می رسد بدون موافقت صهیونیسم نمی تواند باشد بنا بر گزارشات رسیده تنها مصر در حدود یک میلیارد دلار اسلحه در اختیار رژیم عراق گذاشته است.(2)

 

فرمانده پلیس راه کشور شهید شد

سرهنگ رضا صدری فرمانده پلیس راه ژاندارمری جمهوری اسلامی ایران در حین انجام وظیفه طی یک حادثه رانندگی در جاده قزوین- رشت به شهادت رسید.

اتومبیل سرهنگ صدری به علت نامعلومی به سمت چپ جاده منحرف شد و با یک دستگاه کمپرسور که از مقابل در حرکت بود برخورد کرد و در نتیجه سرهنگ صدری و راننده وی به شدت مجروح شدند که هر دو نفر در راه انتقال به بیمارستان های تهران جان سپردند.گزارش ها حاکیست حادثه در 54 کیلومتری پاسگاه قزوین –رشت اتفاق افتاد و جنازه سرهنگ صدری و راننده اش نیز به تهران منتقل شد.(3)

 

کنفرانس بررسی جنایات صدام به کار خود پایان داد

کنفرانس بررسی جنایات صدام دیشب با صدور قطعنامه ای در تهران به کار خود پایان داد.

در بخشی از قطعنامه پایان این کنفرانس که توسط حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر حکیم سخنگوی مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق قرائت شد آمده است : بقای رژیم عراق در مسند قدرت و حکومت به عنوان خطری جدی علیه اسلام ، ملت عراق و سایر ملت های منطقه و علیه صلح جهانی محسوب می شود و یکی از حقوق مسلم ملت مسلمان عراق به کارگریری همه روش های مشروع در نبرد سیاسی، تبلیغاتی و نظامی است که نیروهای مجاهد این ملت برای سرنگونی رژیم صدام آن را اتخاذ خواهند کرد.(4)

 

 منابع:

1. جمهوری اسلامی ، 3 دی 62 ، ص 9
2. جمهوری اسلامی ، 3 دی 62 ، 10
3. اطلاعات، 3 دی 62 ، ص 15
4. جمهوری اسلامی ،3 دی 62 ، ص 10

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول