اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

احتمال اخراج دیپلمات های فرانسوی

موسوی در رابطه با اعمال خصمانه و جنایتکارانه دولت فرانسه گفت: هم اکنون وزارت امور خارجه مشغول بررسی عمل متقابلمان در مقابل این مسئله و اخراج چند تن از دیپلمات های فرانسوی از ایران می باشد.

احتمال اخراج دیپلمات های فرانسوی

رخدادهای 4 دی 62

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای : روح واقعی دانشگاه های ما باید جهت گیری اسلامی باشد.

 

  • نخست وزیر اعلام کرد در پاسخ به اقدامات خصمانه دولت فرانسه  چند دیپلمات فرانسوی از کشور اخراج می شوند.

 

  • سه دیپلمات  و جمع کثیری از دانشجویان ایرانی به دستور دولت فرانسه از این کشور اخراج می شوند.

 

  • بر اساس حکم جدید امام امت حجت الاسلام محلاتی مسئولیت های حجت الاسلام طاهری در سپاه را در غیاب ایشان بر عهده می گیرد.

 

  • عراقی های مقیم تهران علیه سیاست های خصمانه کویت نسبت به مسلمانان عراقی تظاهرات کردند.

 

افتتاح دومین دوره تحصلی دانشگاه امام صادق(ع) با حضور رئیس جمهور

دومین دوره تحصیلی دانشگاه امام صادق (ع) با حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان و عضو هیئت امنای این دانشگاه آغاز شد.

در این مراسم که تعدادی از مسئولان، تنی چند از نمایندگان مجلس و نیز گروه کثیری از مسئولان، استادان و دانشجویان دانشگاه امام جعفر صادق(ع) حضور داشتند، آیت الله خامنه ای گفت: اگر ایمان اسلامی و معرفت توام با ایمان وجود نداشت یقینا این انقلاب باقی نمی ماند ما امروز بیشترین نیاز را به این معرفت داریم که گسترش دهیم و آن ایمان را تامین کنیم. آینده سازندگی ، صدور انقلاب و سرنوشت ملت هایی که چشم به این انقلاب دوخته اند در صورتی تضمین خواهد شد که ایمان اسلامی ما با یک معرفت عمیق و گسترده ای در سطوح گوناگون مردم آمیخته شود.

آیت الله خامنه ای افزود : دانشگاه پایه اصلی آینده یک کشور است اگر ما علم،هنر ،فن و تخصص و تکنیک بالا داشته باشیم اما جهت گیری درست اسلامی و انقلابی در میان ما نباشد و یا به صورت مستدل وجود نداشته باشد این انقلاب راه به  جایی نخواهد برد اگر مایلیم این ملت خودکفایی و استقلال در همه ابعاد را به معنای واقعی کلمه پیدا کند باید دانشگاه ها را درست کنیم.(1)

 

موسوی : چند دیپلمات فرانسوی اخراج می شوند

هیئت دولت صبح امروز به ریاست مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر تشکیل جلسه داد.در پایان این جلسه آقای موسوی  در گفت و گویی با خبرنگاران در رابطه با اعمال خصمانه و جنایتکارانه دولت فرانسه در رابطه با دیپلمات های ایرانی و دانشجویان مسلمان ایرانی مقیم این کشور گفت: اکنون فرانسه به سختی درگیر حمایت از سیاست های تروریستی در جهان است و این اعمال نیز در راستای تجدید تروریزم بین المللی و یاری رساندن به دشمنان انقلاب اسلامی می باشد.

 

 نخست وزیر افزود : هم اکنون وزارت امور خارجه مشغول بررسی عمل متقابلمان در مقابل این مسئله و اخراج چند تن از دیپلمات های فرانسوی از ایران می باشد.

گفتنی است دولت سوسیال صهیونیست فرانسه در پی سفر دونالد رامسفلد نماینده ریگان به فرانسه به بهانه های واهی دستور اخراج سه دیپلمات ایرانی و گروه کثیری  از دانشجویان عضو انجمن اسلامی پاریس را صادر کرده است. از سرنوشت این گروه از دانشجویان که از اوایل بامداد روز جمعه و طی یورش های وحشیانه ماموران امنیتی فرانسه دستگیر شده اند هیچ اطلاعی در دست نیست.بر اساس برخی گزارش ها این عده قرار بود شب گذشته با یکی از پرواز ها خارجی پاریس را به مقصد تهران ترک کنند. دولت فرانسه تا کنون هیچ دلیلی برای دستگیری و اخراج این دانشجویان ذکر نکرده و رسانه های گروهی این کشور نیز تنها به اخراج سه دیپلمات ایرانی در این زمینه اشاره می کنند.(2)

 

حکم جدید امام امت به شیخ فضل الله محلاتی

بر اساس حکم جدید امام امت حجت الاسلام محلاتی مسئولیت های حجت الاسلام طاهری در سپاه را در غیاب ایشان بر عهده می گیرد.

در حکم امام خمینی خطاب به حجت الاسلام محلاتی آمده است : جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ فضل الله محلاتی نماینده این جانب در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چون جناب حجت الاسلام طاهری قصد مسافرت دارند جنابعالی علاوه بر مسئولیت های گذشته خود در سپاه پاسداران کلیه مسئولیت های ایشان را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عهده می گیرید. بدیهی است که اعضا و فرماندهان سپاه و بسیج موظف به همکاری و پشتیبانی از جنابعالی می باشند.(3)

 

تظاهرات عراقی های مقیم تهران علیه کویت

عراقی های مقیم تهران صبح دیروز در یک راهپیمایی گسترده و اجتماع در برابر سفارت کویت با انتشار قطعنامه ای اعلام کردند در صورت عدم جلوگیری از مواضع غیر انسانی و اسلامی نسبت به مسلمانان عراقی انتقام کلیه برادران و خواهران عراقی را از دولت کویت خواهند گرفت و در این صورت مسئولیت خون کلیه مسلمانان بر عهده دولت کویت است.

در این قطعنامه همچنین نسبت به دستگیری و آزار عراقی های مقیم کویت در رابطه با انفجارات اخیر آن کشور و اتخاذ مواضع غیر انسانی و اسلامی از سوی حکام کویت اعتراض شده و خواستار جلوگیری و پایان دادن به این اقدامات خصمانه شده است.

بر اساس این گزارش راهپیمایی گسترده مسلمانان عراقی مقیم تهران از میدان ولیعصر به سوی سفارت کویت در بولوار کشاورز برگزار شد. گفتنی است رژیم حاکم بر کویت 7 مسلمان عراقی و 3 لبنانی را به اتهام واهی دخالت در انفجارات 21 آذر کویت بازداشت کرده است.(4)

 

منابع :

1. جمهوری اسلامی ،4 دی 62 ، ص12
2. اطلاعات، 3 دی 62 ، ص4و16
3. جمهوری اسلامی ، 4 دی 62 ، ص 2
4. جمهوری اسلامی ، 4 دی 62 ، ص 2


انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول