اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هلاکت21 صهیونیست به دست انقلابیون لبنانی

انقلابیون مسلمان لبنانی طی چند رشته عملیات موفقیت آمیز در منطقه جنوب موفق شدند 21 تن از نیروهای صهیونیستی را کشته و یا مجروح کنند.

هلاکت21 صهیونیست به دست انقلابیون لبنانی

رخدادهای 25 دی 62

چکیده :

  • هزاران رزمنده تازه نفس بسیجی از سراسر کشور عازم جبهه های نبرد شدند.

 

  • موسوی: پیاده کردن قانون بانک داری اسلامی به اندازه جنگ علیه صدام اهمیت دارد.

 

  • دومین جشنواره فیلم فجر به مدت 10 روز برگزار می شود.

 

  • ریگان خواستر حمایت بیشتر رژیم های مرتجع عرب از صدام شد.

 

  • 21 تن از نیروهای صهیونیست در حملات انقلابیون مسلمان لبنانی کشته و یا مجروح شدند.

 

عزیمت هزاران رزمنده به جبهه های جنگ

هزاران رزمنده بسیجی تازه نفس از سراسر کشور در میان فریادهای الله اکبر و شعارهای جنگ جنگ تا پیروزی مردم مسلمان راهی جبهه ها شدند.

دیروز ده ها گردان تازه نفس از قوای تازه نفس بسیجی شامل 3 هزار تن از برادران رزمنده استان خراسان، 3 گردان از یزد و جمع کثیری از  بسیجیان  سلحشور از سایر نقاط کشور مثل سمنان، مراغه، ورامین، فیروزکوه، اهواز، اهر، هشترود و مشکین شهر به جبهه های نبرد با دشمن بعثی شتافتند.

در تهران و در مراسم بدرقه سربازان رشید اسلام که علاوه بر مردم خداجوی و حاضر در صحنه تهران تنی چند از مسئولان کشوری نیز حضور داشتند؛ پس از رژه بسیجیان دلاور از مقابل کلام الله بسیج حجت الاسلام موسوی تبریزی در جمع بسیجیان عازم جبهه ها سخنرانی و از مرفهین بی دردی که می گویند از جنگ خسته شده اند انتقاد کرد.(1)

 

موسوی: در پیاده سازی احکام اسلام موفق بوده ایم

قانون عملیات بانکی بدون ربا از بهمن ماه سال جاری در بانک های کشور به مرحله اجرا در می آید به همین منظور سمینار بحث و بررسی و تشریح نقش و اهمیت این قانون عصر دیروز با سخنان مهندس موسوی نخست وزیر کشورمان و با حضور رئیس کل بانک مرکزی و اعضای هیئت مدیره بانک ها گشایش یافت.

آقای موسوی در این سمینار به پیاده شدن احکام اسلامی در کشور اشاره کرد و گفت: در رابطه با قصاص و حجاب زنان و خیلی از احکام اسلامی ما موفق بودیم و یکی  از آن قوانین که پیاده شدنش در مرحله اول ظاهرا غیر ممکن به نظر می رسید همین قانون بانک داری اسلامی و حذف ربا است و ما با به اجرا درآوردن این قوانین ثابت کرده ایم که اجرای این قوانین هم ممکن است و هم مفید.

نخست وزیر به اثرات پیاده شدن قوانین اسلامی در بانک ها اشاره کرد وگفت: اگر این احکام پیاده نمی شد ممکن بود ما را به این باور برسانند که بعضی از احکام اسلامی قابل پیاده شدن نیستند و ما را به نوعی به شرق و غرب متمایل کنند. پیاده کردن قانون بانک داری اسلامی به اندازه جنگ علیه صدام اهمیت دارد.(2)

 

دومین جشنواره فیلم فجر برگزار می شود

 دومین جشنواره فیلم فجر به مناسبت پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از 12 تا 22 بهمن ماه سال جاری به همت و همکاری بخش فرهنگی بنیاد مستضعفان و اداره کل تحقیقات و روابط سینمایی وزارت ارشاد اسلامی برگزار می شود.

هدف از برگزاری این جشنواره که در دو بخش حرفه ای و آماتور برگزار می شود اشاعه فرهنگ پربار اسلامی و انقلابی از طریق سینمای متعهد و مردمی است.(3)

 

ریگان خواستار حمایت ارتجاع عرب از صدام شد

رادیو صدای آمریکا با تاکید بر هراس حکومت این کشور از پیروزی قوای لشکر توحید در نبرد با نیروهای کفر جهانی اعلام کرد حکومت ریگان به کشورهای عربی گفته است که بایستی بر میزان حمایت مالی خود از حکومت عراق بیفزایند.

این رادیو از قول روزنامه های آمریکایی افزود دولت آمریکا به این نتیجه رسیده است که شکست عراق با منافع آمریکا در خاورمیانه منافات دارد. در همین راستا رژیم سعودی در پاسخ به طرح ریگان مبنی بر حمایت از رژیم متجاوز عراق یک موافقت نامه تجاری با این رژیم امضا کرد گفتنی است در پی سفر اخیر رامسفلد فرستاده ویژه ریگان به عراق پرده از روابط رژیم بعثی با آمریکا برداشته شد.(4)

 

21 صهیونیست به دست انقلابیون لبنانی کشته و مجروح شدند

انقلابیون مسلمان لبنانی طی چند رشته عملیات موفقیت آمیز در منطقه جنوب موفق شدند 21 تن از نیروهای صهیونیستی را کشته و یا مجروح کنند بر اساس گزارش ها نیروهای صهیونیستی پس از عملیات های چریک های مسلمان بلافاصله منطقه را محاصره و شماری از جوانان لبنانی را  در منطقه صور بازداشت و برای بازجویی آنها را به مراکز اطلاعاتی خود منتقل کردند.

از سوی دیگر شهر بعلبک دیروز شاهد یک گردهمایی مردمی در مسجد النهر به دعوت حزب علمای مسلمین و جنبش امل اسلامی بود که در جریان این گردهمایی اسامی 6 تن از مزدوران حزب فالانژ که در انفجارهای راس العین و بازار بعلبک در تابستان گذشته منجر به شهادت صدها تن از مسلمانان شد دست داشته قرائت گردید.(5)

منابع:

1. اطلاعات،25 دی 62 ، ص 2
2. اطلاعات،25 دی 62 ، ص 3
3. اطلاعات، 25 دی 62 ، ص 2
4. جمهوری اسلامی ،25 دی 62 ، ص 3
5. جمهوری اسلامی ، 25 دی 62 ، ص 12


انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول