اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

طرحی برای بازگشت مصر به اتحادیه عرب

روزنامه های مصری نوشته اند که عراق یک راه حل سازشکارانه جدید برای بازگشت مصر به دنیای عرب ارائه داده که مطابق با آن احتیاجی نیست این کشور لزوما سازش نامه کمپ دیوید را لغو نماید.

طرحی برای بازگشت مصر به اتحادیه عرب

رخدادهای 6 فروردین 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای سال 63 را سال پیروزی در جنگ، جهاد در ادارات و خود کفایی محصولات غذایی و کشاورزی نام گذاری کرد.

 

  • اجرای قانون جدید بانکداری اسلامی رسما در سراسر کشور آغاز شد.

 

  • طرح جدید رژیم عراق برای بازگرداندن مصر به دنیای عرب اعلام شد.

 

رئیس جمهور: کارمندان سال 63 را باید سال جهاد در ادارات بدانند

 گروه کثیری از برادران مراکز تربیت معلم که از جبهه های نبرد نور علیه ظلمت برگشته اند به اتفاق جمعی از دانش آموزان انجمن های اسلامی مدارس تربت حیدریه با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: کارمندان اداری سال 63 را باید سال جهاد در ادارات بدانند و چرخ ها را با شتاب بیشتری به حرکت درآورند. کسانی هم که در کارخانه ها کار می کنند سال 63 را به دنبال تلاش های ارزشمندشان در سال گذشته سال حرکت جدید و نفس تازه بدانند و کارشان را ادامه دهند.

 رئیس جمهور تاکید کرد: کشاورزان و روستائیان و کسانی که به کار کشاورزی علاقمند هستند نیز امسال را سال تحرک کشاورزی قرار دهند. رئیس شورای عالی دفاع در مورد جنگ نیز گفت: امسال را به فضل الهی سال پیروزی در جنگ اعلام می کنیم.(12)

 

اجرای قانون بانکداری اسلامی رسما آغاز شد

بانک مرکزی اعلام کرد کلیه بانک های سراسر کشور از روز گذشته معاملات خود را بر اساس عقود اسلامی انجام دادند.

بر اساس آئین نامه اجرایی قانون عملیات بانکی بدون ربا از این پس بانک های کشور معاملات خود را بر مبنای عقود اسلامی انجام می دهند.گفتنی است هیئت وزیران در جلسه مورخه 17 اسفند 62 بر اساس پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی آئین نامه  فصل های چهارم و پنجم قانون عملیات بانکی بدون ربا مصوب 8 شهریور 62 مجلس شورای اسلامی را تصویب کرده بود.(13)

 

تلاش عراق برای بازگشت مصر به اتحادیه عرب

روزنامه های مصری در شماره های امروز خود نوشته اند که عراق یک راه حل سازشکارانه جدید برای بازگشت مصر به دنیای عرب ارائه داده که مطابق با آن احتیاجی نیست این کشور لزوما سازش نامه کمپ دیوید را لغو نماید.

 خبرنگاران مصری که همراه کمال حسن علی وزیر خارجه این کشور در بغداد به سر می برند می گویند این پیشنهاد جدید خواهان عضویت مصر در جامعه عرب شده شده است بر اساس این طرح سازش کارانه از مصر خواسته نخواهد شد کمپ دیوید را لغو کند از 22 کشور عضو اتحادیه عرب نیز خواسته نخواهد شد که روابط خود را با مصر عادی کنند. اما مصر به اتحادیه عرب بازخواهد گشت!. وزیر خارجه رژیم بعثی گفته است کشورهای سوریه و لیبی که با بازگشت مصر به اتحادیه عرب مخالف هستند نباید در جلسه تصمیم گیری در این زمینه حضور داشته باشند.(14)

منابع:

12. کیهان، 6 فروردین 63، ص 3
13. کیهان، 6 فروردین 63، ص 3
14. اطلاعات، 6 فروردین 63، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول