اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

آشنایی با رشته‌های شاخه کاردانش/76

معرفی رشته «سیستم‌های صوتی و تصویری»/ تعمیر تلفن همراه را به این هنرجویان بسپارید

رشته «سیستم‌های صوتی و تصویری» یکی از زیرمجموعه‌های رشته الکترونیک است که در دنیای ارتباطات کنونی در تمام بخش‌های زندگی با آن سر و کار داریم.

معرفی رشته «سیستم‌های صوتی و تصویری»/ تعمیر تلفن همراه را به این هنرجویان بسپارید

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،‌ رشته «سیستم‌های صوتی و تصویری» در زمینه صنعت از گروه برق و رایانه قرار دارد.

*معرفی رشته 

این رشته یکی از زیرمجموعه‌های رشته الکترونیک است که در دنیای ارتباطات کنونی در تمام بخش‌های زندگی با آن سر و کار داریم. ارسال و دریافت سیگنال‌های الکترونیک صوتی و تصویری و برقراری ارتباط صوتی و تصویری از اصول این رشته است و امروزه کمتر اجتماعی را می‌شناسیم که از برقراری ارتباط با دنیای اطرافش بی‌نیاز باشد.

*سطح آموزش مهارت‌ها 

هنرجویان این رشته علاوه بر گذراندن دروس عمومی باید مهارت‌های تخصصی ذیل را بگذرانند: 

1-‌آشنایی با اصول و مبانی علم الکترونیک و ساختار تجهیزات صوتی و تصویری که در پایه دهم است.

2-تعمیر رادیو و ضبط صوت و آشنایی با ساختار فرستنده و گیرنده رادیویی که در پایه یازدهم قرار می‌گیرد.

3-تعمیر تلویزیون رنگی و ال‌سی‌دی با مدارات تشکیل دهنده آنها که در پایه دوازدهم قرار می‌گیرد.

*آینده تحصیلی و شغلی 

هنرجویان این رشته بعد از فراغت از تحصیل می‌توانند در مقطع کاردانی یا کارشناسی در دانشگاه‌های جامع علمی ‌ـ کاربردی و یا دانشگاه‌ آزاد و یا دانشگاه فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مرتبط با الکترونیک ادامه تحصیل دهند و پس از آن وارد دوره بازار کار متنوع رشته الکترونیک شوند.

از جمله زمینه‌های کاری این رشته می‌توان به طراحی مدارات الکترونیکی، طراحی و مونتاژ سخت‌‌افزارهای الکترونیکی، کارگاه‌های تعمیرات لوازم صوتی و تصویری، تعمیرات موبایل، تعمیرات رایانه، تعمیرات دستگاه‌های برق اضطراری، تعمیرات دستگاه‌های چاپ و تکثیر و ... اشاره کرد.

*ساعت آموزش

رشته «سیستم‌های صوتی و تصویری» دارای 106 ساعت آموزش است که شامل 42 ساعت شایستگی‌های عمومی، 49 ساعت شایستگی‌های فنی، 4 ساعت شایستگی‌های پایه، 2 ساعت شایستگی‌های کارگاهی و 9 ساعت شایستگی‌های غیرفنی است.

استاندارد مهارت و درس این رشته شامل «ریاضی 1 متشکل از 2 واحد نظری»، «فیزیک متشکل از 2 واحد نظری»، «کاربر رایانه متشکل از 3 واحد نظری و 5 واحد عملی»، «تعمیرکار رادیو و ضبط صوت متشکل از 10 واحد نظری و 8 واحد عملی»، «تعمیرکار تلویزیون رنگی متشکل از 8 واحد نظری و 6 واحد عملی»، «تعمیرکار تلویزیون‌های پیشرفته متشکل از 2 واحد نظری و یک واحد عملی» و «کارورزی متشکل از 4 واحد عملی» است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول