اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

آیت‌‌الله علی‌اکبر رشاد:

حجت‌الاسلام احمدی جامع تعلیمات حوزوی و دانشگاهی بود

رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران تأکید کرد: حجت‌الاسلام احمدی جامع تعلیمات حوزوی و دانشگاهی و از تلامذه­‌ شناخته‌ حکیم عارف علامه طباطبایی بود، وی عمر با برکت خویش را یکسره صرف تربیت فضلای جوان در حوزه و دانشگاه کرد.

حجت‌الاسلام احمدی جامع تعلیمات حوزوی و دانشگاهی بود

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی درگذشت استاد برجسته‌ فلسفه، انقلابی پیشکسوت، مؤسس و رئیس سازمان «سمت» و عضو هیات امنای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌­ اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی، پیام تسلیتی از سوی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه صادر شد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إنا لله وإنا الیه راجعون

با کمال تاسف و تاثر خبر دردناک ارتحال استاد برجسته‌­ فلسفه، انقلابی پیشکسوت، روحانی زاهد و فروتن و عضو هیات امنای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه­‌ اسلامی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی(قدّس سرّه) را دریافت کردم.

ایشان که جامع تعلیمات حوزوی و دانشگاهی و از تلامذه­‌ شناخته‌ حکیم عارف علامه طباطبایی(قدّه) بود، عمر بلند و با برکت خویش را یکسره صرف تربیت فضلای جوان در حوزه و دانشگاه و ارائه‌ خدمات علمی و دینی به طبقات نخبه‌ کشور و حمایت بی­‌دریغ و بی‌امان از آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام انقلابی نمود.

زهد و ساده‌زیستی، خلوص و صفای باطن، فروتنی و بی‌پیرایگی، صراحت لهجه و صداقت در گفتار، مهربانی و عطوفت، خیرخواهی و شفقت، وظیفه‌شناسی و مسئولیت‌پذیری، نستوه‌ و خستگی‌ناپذیری، دین‌داری عالمانه و عشق خالصانه به ساحت قرآن و اهل بیت پیامبر(ص)، از جمله‌ صفات بارز این عالم فرزانه و خادم خلیق ملت بود.

اینجانب این ضایعه­‌ مولمه را از سوی خود و همه‌ ارکان حوزه‌ علمیه‌ عریق تهران و نیز مسئولان و اعضای هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ اسلامی، به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مراجع عظام تقلید(دام ظلهم)، اصحاب حوزه و دانشگاه، اهل بیت محترم، خیل شاگردان و ارادتمندان سوگمند این استاد تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای بازماندگانش صبر و سلامت و برای آن فقید سعید، غفران و حشر با اولیاء الاهی را مسألت می­‌دارم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول