اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تاکید بر مطرح شدن مسائل سیاسی در حج

کروبی: باید در حج تجاوزات آمریکا، اسرائیل و تجاوز به افغانستان و مظلومیت مسلمین و خطر افتراق مسلمین مطرح شود. شعارهای قاطع و راسخ امت اسلامی علیه آمریکا و اسرائیل بالاخره آنها را خواهد شکست و ما هیچ شکی نداریم که افق پیروزی روشن و نزدیک است.

تاکید بر مطرح شدن مسائل سیاسی در حج

رخدادهای 31 تیر 64

چکیده:

  • ارتش عراق در 3 نوبت تهاجم بی نتیجه در جبهه قصر شیرین 200 تن از نفرات خود را از دست داد.

 

  • کروبی: شعارهای قاطع و راسخ امت اسلامی علیه آمریکا و اسرائیل بالاخره آنها را خواهد شکست.

 

  • امامی جمارانی: هیچ نیرویی نمی تواند مانع اقدامات تبلیغی ما در ایام حج بشود.

 

  • هفتاد و چهارمین کنفرانس اوپک آغاز به کار کرد.

 

شکست عملیات دشمن برای نفوذ به قصر شیرین

در جریان سه نوبت تلاش نیروهای گشتی دشمن بعثی برای نفوذ به جبهه های قصر شیرین در هفته گذشته جمعا بیش از 200 تن از قوای دشمن کشته و مجروح شدند.

یکی از فرماندهان نظامی حاضر در این نبردها نیز به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: غیر از هلاکت 200 تن از قوای صدامی در این حملات بی نتیجه شجاع مردان عشایر غرب کشور نیز که دوش به دوش برادران رزمنده علیه قوای کفر حضور گسترده دارند طی شب های گذشته در دو عملیات گشتی نفوذی متجاوز از 120 تن از صدامیان را به هلاکت رساندند یا مجروح کردند.

خلبان اسیر عراقی هم که بعدازظهر جمعه به اسارت رزمندگان اسلام درآمد دیروز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: هواپیمای وی حامل یک تن بمب بوده که قبل از عملیات به همراه بمب ها سرنگون شده است. وی در پاسخ به این سئوال که چگونه با وی رفتار شده است گفت: چه بگویم به غیر از این که من از محبت و رفتار نیروهای اسلام خجالت زده شده ام چیزی ندارم ولی اضافه می کنم حتی در عراق نیز شاهد چنین برخورد خوب و رفتار عالی نبوده ام.(1)

 

 تاکید کروبی بر مطرح شدن مسائل سیاسی در حج

دومین جلسه سمینار آموزشی توجیهی اعضای بعثه حضرت امام خمینی دیروز با شرکت اعضا و مسئولین بعثه در محل مسجد الجواد تهران با سخنرانی حجت الاسلام کروبی نماینده امام و سرپرست حجاج ایرانی در سال جاری برگزار شد.

اقای کروبی در این جلسه تاکید کرد: باید در حج تجاوزات آمریکا، اسرائیل و تجاوز به افغانستان و مظلومیت مسلمین و خطر افتراق مسلمین مطرح شود. شعارهای قاطع و راسخ امت اسلامی علیه آمریکا و اسرائیل بلاخره آنها را خواهد شکست و ما هیچ شکی نداریم که افق پیروزی روشن و نزدیک است.

آقای کروبی افزود: در اثر تبلیغات دشمنان ما در طی سالیان دراز این توهم برای بخش عظیمی از مسلمین پیش آمده که در آنجا نباید به مسائل سیاسی جهان اسلام توجه شود. این جریان یک جریان و دیدگاه انحرافی است در کنگره عظیم حج و در این اجتماع عظیم باید مسائل و مشکلات جهان اسلام و مسلمین مطرح شود.(2)

 

امامی جمارانی: حتما 150 هزار نفر به حج اعزام خواهند شد

حجت الاسلام و المسلمین امامی جمارانی نماینده حضرت امام و سرپرست سازمان حج و اوقاف و امور خیریه همزمان با برگزاری هفته حج در گفت و گوئی تاکید کرد: گرچه عربستان اظهار داشته که تعداد کمتری حاجی از ایران باید اعزام شود ولی این کار به هیچ وجه مورد قبول سازمان حج و اوقاف ایران واقع نشده و تعداد تدارکات در حد 150 هزار جمعیت صورت گرفته و حتما این 150 هزار نفر اعزام خواهند شد و هیچ تغییری در جهات مختلف سیاسی و تدارکاتی و در تعداد حجاج نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: با کمال قوت و  قدرت در این مورد اقدام خواهم کرد و هیچ نیرویی نمی تواند جلوی اقدامات تبلیغی ما را در این سفر مبارک بگیرد و انشاءالله حج اسلامی و انقلابی ما امسال بهتر از همه سال ها برگزار خواهد شد.(3)

 

آغاز به کار نشست وزرای اوپک در ژنو

هفتاد و چهارمین کنفرانس وزرای نفت عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) صبح امروز در میان تدابیر شدید امنیتی در هتل اینترکنتیننتال ژنو افتتاح شد. خبرگزاری رویترز پیش از شروع اجلاس از قول وزیر نفت امارات گزارش داد در این اجلاس رسمی اعضای سازمان احتمالا توافق خواهند کرد که سقف تولید را از 16 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. وی گفت اعضای اوپک از میان 2 راه کاهش قیمت نفت و کاهش میزان تولید راه حل دوم را ترجیح می دهند یعنی در جهت افزایش میزان تقاضا برای نفت خود نبایستی به کاهش قیمت ها اقدام کرد.

جلسه کمیته وزارتی اختلاف قیمت انواع مختلف نفت خام نیز عصر دیروز با حضور وزرای نفت کشورهای عربستان، الجزایر، لیبی، کویت و امارات متحده عربی در ژنو تشکیل شد. در این جلسه تصمیم گرفته شد که کارشناسان این کشورها پیشنهادات لازم را به اجلاس وزرا ارائه دهند.(4)

منابع:

1. کیهان، 31 تیر 64، ص 3
2. کیهان، 31 تیر 64، ص 1 و 2
3. اطلاعات، 31 تیر 64، ص 3
4. کیهان، 31 تیر 64، ص 17

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول