اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

رئیس جمهور نباید سر از آمریکا و شوروی درآورد

آیت الله جنتی: با توجه به اشتباهاتی که در گذشته برای انتخاب افراد پیش آمده است باید پرهیز کنیم که خدای ناکرده کسانی را انتخاب نکنیم که پس از مدتی سر از آمریکا یا شوروی و یا از جای دیگر در آورند.

رئیس جمهور نباید سر از آمریکا و شوروی درآورد

رخدادهای 4 مرداد 64

چکیده:

  • آیت الله جنتی: نباید کسانی را به ریاست جمهوری انتخاب کنیم که پس از مدتی سر از آمریکا و  شوروی درآورند.

 

  • حجت الاسلام امامی کاشانی: مردم مانند روز قدس باید در انتخابات ریاست جمهوری شرکت گسترده داشته باشند.

 

  • آیت الله منتظری: شعار نه شرقی و نه غربی را باید در عمل نشان دهیم تا بتوانیم هرگونه توطئه ابرقدرت ها را برای سلطه مجدد بر این کشور خنثی کنیم.

 

آیت الله جنتی: غفلت مردم به انقلاب آسیب می زند

آئین پرصلابت و وحدت بخش نماز جمعه این هفته قم در آستانه میلاد مسعود حضرت ثامن الائمه علی بن موسی الرضا (ع) با حضور یک پارچه امت خداجوی شهر خون و قیام در مدرسه امام صادق (ع) به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت قم اقامه شد.

آیت الله جنتی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم گفت: یکی از عواملی که انقلاب را آفت زده کرده و تهدید می کند غفلت مردم و عدم حضور آنان در صحنه است. مردم مسلمان ایران در صحنه های مختلفی مثل جنگ تحمیلی، تظاهرات و راهپیمایی ها، نماز جمعه و سایر حرکت های عمومی به نفع انقلاب حضور ارزنده ای از خود نشان داده اند و از این بابت جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: ولی آنچه که برای انقلاب ارزش حیاتی دارد حضور آگاهانه در صحنه های سیاسی و اجتماعی است و توجه دقیق نسبت به آنچه که در کشور می گذرد و این که انقلاب به چه سمتی می رود و جریان های حاکم بر انقلاب چه اهدافی را دنبال می کنند.

آیت الله جنتی در ادامه به انتخابات آتی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: با توجه به اشتباهاتی که در گذشته برای انتخاب افراد پیش آمده است جدا باید پرهیز کنیم که خدای ناکرده کسانی را انتخاب نکنیم که پس از مدتی سر از آمریکا و یا شوروی و یا از جای دیگر درآورند و در حالت دیگر از داخل کشور شروع به سنگ اندازی در مقابل رهبری انقلاب بکنند. مردم ما باید هوشیار باشند و به کسانی رای دهند که دلشان به حال اسلام می سوزد.(1)

 

تاکید امامی کاشانی بر حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری

نماز جمعه این هفته تهران با حضور گسترده مردم به امامت حجت الاسلام و المسلمین امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف اقامه شد.

آقای امامی کاشانی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: مثل روز قدس که در این روز مردم می خواستند حمایت و قدرت خود را از جمهوری اسلامی نشان بدهند امروز نیز در مساله انتخابات ریاست جمهوری که یک مسئله از مسائل جمهوری اسلامی است جو، جو روز قدس و همان حضوری که در جمعه قدس باعث امیدواری دوستان و ناامیدی دشمنان انقلاب شد در انتخابات ریاست جمهوری نیز باید باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: انتخابات ریاست جمهوری رای دادن به قرآن است. رای دادن به دین و انقلاب است و این انتخابات ریاست جمهوری با چهار سال گذشته فرق دارد و استکبار جهانی مردم را متهم کرده است که از انقلاب اسلامی حمایت نمی کند ولی ما باید توجه داشته باشیم که در روز 25 مرداد روز قدس را تکرار کنیم.(2)

 

آیت الله منتظری: باید در همه زمینه ها به خودکفائی برسیم

راهپیمایان مشتاق دیدار رهبر کبیر انقلاب اسلامی که از 14 روز پیش دزفول را به مقصد جماران جهت دیدار امام خمینی ترک کرده اند با آیت الله منتظری در قم دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار ضمن تقدیر از این عمل ارزشمند اظهار داشت: امروز ما باید تلاش زیادی از خود نشان دهیم که شعار نه شرقی و نه غربی را در عمل به اجرا درآوریم تا بتوانیم هرگونه توطئه ابرقدرتها را برای سلطه مجدد بر این کشور انقلابی خنثی کنیم و یک الگوی واقعی برای سایر مسلمانان جهان باشیم و آنها را برای رهایی از ظلم و ستم یاری کنیم.

ایشان افزودند: این همه وحشت ابرقدرت ها نیز در این رابطه است که سعی می کنند انقلاب اسلامی ما را در جهان وارونه جلوه دهند تا بدین طریق محرومین و مظلومین جهان را نسبت به این انقلاب رهایی بخش بی تفاوت و ناامید سازند و ما باید در هر سنگری که هستیم وظایف خطیر خود را در جهت خدمت به آرمان های انقلاب اسلامی فراموش نکنیم تا در همه زمینه ها به خودکفائی برسیم.(3

منابع:

1. اطلاعات، 5 مرداد 64، ص 4
2. کیهان، 5 مرداد 64، ص 22
3. کیهان، 5 مرداد 64، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول