اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

رادیو اسرائیل: سازمان منافقین، سازمان ضدآمریکائی است

در پی افشای حمایت های جدید آمریکا از منافقین رادیو اسرائیل سازمان تروریستی منافقین را یک سازمان ضدآمریکایی معرفی کرد.

رادیو اسرائیل: سازمان منافقین، سازمان ضدآمریکائی است

رخدادهای 6 مرداد 64

چکیده:

  • دولت عربستان با پذیرش 150 هزار زائر ایرانی حج موافقت کرد.

 

  • گروه های رزمی سپاه اسلام 2 پایگاه دشمن در مناطق سردشت و شیلر را منهدم کردند.

 

  • اعضای شورای عالی قضائی انتخاب شدند.

 

  • موسوی: پیروزی ما وقتی کامل می شود که هیچ کشوری در جهان زیر فشار تجاوزات امپریالیسم نباشد.

 

  • رادیو اسرائیل سازمان منافقین را یک سازمان ضدآمریکائی معرفی کرد.

 

موافقت عربستان با اعزام 150 هزار زائر ایرانی به حج تمتع

«علی محمد بشارتی» قائم مقام وزارت امور خارجه اعلام کرد مقامات عربستان سعودی با مسافرت 150 هزار زائر ایرانی به این کشور برای حج تمتع موافقت کردند.

وی افزود: طبق آخرین خبرهای دریافتی ما از عربستان بالاخره با مساعی فراوان مقامات تصمیم گیرنده در امر حج و در پی ملاقات های بسیار فشرده و طولانی مقامات ایرانی با مقامات سعودی و به دنبال ملاقات طولانی شب گذشته سید محمد حسین لواسانی  مدیرکل سیاسی عربی و آفریقائی وزارت امور خارجه با پادشاه عربستان بالاخره مقامات سعودی با گشاده رویی با مسئله مسافرت 150 هزار زائر ایرانی به بیت الله الحرام موافقت کردند.

بشارتی افزود: البته مذاکرات کماکان ادامه دارد و طبیعی است که در این زمینه مسئولین تصمیم گیرنده کشورمان نتایج نهائی را به اطلاع امت حزب الله خواهند رساند.(1)

 

نابودی 2 پایگاه دشمن در سردشت و شیلر

ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد گروهی از رزمندگان ظفرمند اسلام طی یک عملیات تهاجمی در منطقه سردشت موفق شدند یک پایگاه دشمن را به کلی منهدم و تعداد 35 تن را کشته و بیش از 40 نفر را زخمی کنند در این عملیات تجهیزات و مهمات قابل ملاحظه ای نیز به دست نیروهای خودی افتاد.

بر اساس این اطلاعیه در منطقه شیلر نیز یک گروه رزمی به عمق مواضع دشمن نفوذ کرده و با به آتش کشیدن پارک موتوری آنها 60 درصد پایگاه را منهدم و 30 تن از مزدوران بعثی را به هلاکت رساندند. گزارش ها از منطقه عملیاتی قدس 4 نیز حاکیست رزمندگان اسلام ششمین پاتک سنگین قوای بعثی را در منطقه دفع کردند.(2)

 

اعلام نتایج انتخابات شورای عالی قضائی

از سوی هیئت نظارت بر انتخابات شورای عالی قضائی اطلاعیه ای در رابطه با نتایج انتخابات این شورا منتشر شد.

در این اطلاعیه آمده است: با پایان یافتن وقت اداری روز شنبه پنج مرداد 64 که آخرین روز مهلت دریافت آراء قضات محترم کشور در مورد دومین دور انتخابات شورای قضائی تعیین شده بود هیئت نظارت بر انتخابات بلافاصله دیروز تشکیل جلسه داد و پس از قرائت کامل آراء به ترتیب آقایان مرتضی مقتدائی، سید محمد موسوی بجنوردی و سید حسن مرعشی حائز اکثریت شده و به عنوان اعضای شورای عالی قضائی انتخاب شدند.(3)

 

دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور غنا با موسوی

«کوجوشاکایا» عضو شورای ملی غنا و فرستاده ویژه رئیس جمهوری این کشور به ایران بعدازظهر دیروز با مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر کشورمان دیدار کرد.

نخست وزیر در این دیدار گفت: ما بر این باوریم که مقابله با قدرت های استکباری جز با همکاری ملت هائی که منافع آنها در مبارزه با این قدرت هاست امکان پذیر نیست و پیروزی ما وقتی کامل می شود که هیج کشوری در جهان زیر فشار تجاوزات امپریالیسم نباشد.

آقای موسوی افزود: امروز توجه ما به کشورهائی است که قهرمانانه علیه ظلم می جنگند و ما وظیفه خود می دانیم که در صحنه های سیاسی و اقتصادی در کنار آنها باشیم.(4)

 

حمایت 200 سناتور آمریکایی از منافقین

در پی افشای حمایت های جدید آمریکا از منافقین رادیو اسرائیل سازمان تروریستی منافقین را یک سازمان ضدآمریکایی معرفی کرد.

رادیو رژیم صهیونیستی طی گزارشی ضمن پخش اظهارات مورفی در این زمینه تاکید کرد: سازمان مجاهدین خلق یک تشکیلات ضدآمریکائی است!! و این درحالی است که اخیرا 200 تن از اعضای مجلسین آمریکا حمایت خود را از سازمان منافقین اعلام کرده اند از سوی دیگر در جلسه ای که چند روز پیش با حضور معاون وزارت خارجه آمریکا با اعضای کمیسیون فرعی مجلس نمایندگان این کشور برگزار شد؛ یکی از اعضای کمیسیون به ریچارد مورفی گفت دانشجویان ایرانی طرفدار سازمان مجاهدین خلق با مراجعه به ما خواستار حمایت هرچه بیشتر دولت آمریکا از آنها هستند. گفتنی است تاکید رادیو اسرائیل مبنی بر ضدآمریکایی بودن منافقین بخشی از تلاش رسانه های صهیونیستی در جهت حمایت از این سازمان تروریستی و سرپوش گذاشتن بر واقعیات می باشد.(5)

منابع:

1. کیهان، 6 مرداد 64، ص 2
2. اطلاعات، 6 مرداد  64، ص 2
3. اطلاعات، 6 مرداد  64، ص 1
4. کیهان، 6 مرداد 64، ص 3
5. جمهوری اسلامی، 6 مرداد 64، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول