اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

انقلاب نباید به یک مذهب محدود شود

هاشمی رفسنجانی: اگر اسلام به عنوان اسلام در دنیا مطرح شود می تواند پایدار بماند چون با یک میلیارد و اندی مسلمان سرو کار دارد. اگر انقلاب به یک مذهب محدود شود در دنیا پایمال خواهد شد و نمی گذارند که پابرجا بماند.

انقلاب نباید به یک مذهب محدود شود

رخدادهای 7 مرداد 64

چکیده:

  • آیت الله منتظری: بزرگترین خطر یک نهضت اسلامی مسائل گروهی و خود محوری است.

 

  • هاشمی: باید به دنیا ثابت کنیم که اسلام می تواند در سخت ترین شرایط جوامع را اداره کند.

 

  • عراق: قادر به میزبانی اجلاس غیرمتعهدها نیستیم.

 

  • 7 پایگاه نظامی دشمن در شمال عراق به کلی منهدم شد.

 

دیدار انقلابیون افغانی با آیت الله منتظری

مسئولان گروه های مبارز و احزاب اسلامی افغانستان با آیت الله منتظری دیدار و مشروح کارهای انجام شده در جهت به دست آمدن وحدت کامل و رفع مخاصمات و درگیری های مذهبی و گروهی را به اطلاع ایشان رساندند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: همه این مبارزات و تحمل مشکلات باید برای رضای خدای متعال و در جهت تحقق اهداف الهی باشد و نه برای هوای نفس و خواسته های شخصی و یا گروهی و اگر خدای نکرده مبارزات ما برای اینگونه امور باشد در چنین صورتی بهتر آن است که اصلا مبارزه ای انجام نشود و آقایان مشکلات و رنج هایی را تحمل نکنند و دردسر برای خودشان و دیگران بوجود نیاورند.

آیت الله منتظری تاکید کرد: بزرگترین خطر یک نهضت اسلامی همین مسائل گروهی و خود محوری هاست که هر گروهی می خواهد گروه خود را حاکم کند. همین که تمام گروه های مسلمان یک هدف اسلامی را تعقیب می کنند و می خواهند در برابر جبهه کفر مبارزه کنند کافی است و نباید اختلاف سلیقه ها و نظریات مختلف به وحدت کلمه آنها ضربه بزند. رمز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نیز وحدت کلمه تمام گروه ها و اقشار مبارزه به رهبری امام امت بود.(1)

 

هاشمی: انقلاب نباید به یک مذهب محدود شود

سفرا و کارداران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای اروپایی و آمریکایی روز گذشته در مجلس شورای اسلامی با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شما سفرا و کارداران می دانید که اینها در سراسر دنیا سخت حساس هستند و حساسیت آنها به خاطر جمهوری اسلامی ایران به تنهایی نیست بلکه به خاطر وحشت از احیای فکر اسلامی است و باور کردن دنیای اسلام است که اسلام می تواند جامعه را در عصر فضا هم اداره کند و این مسئله دشواری برای آنهاست و ما باید این را در ایران ثابت کنیم. نماینده امام در شورای عالی دفاع افزود: کار بزرگ ما این است که برای دنیا ثابت کنیم که اسلام می تواند در هر زمانی و امروز بر دنیا حاکم باشد و از احیای چنین فکری دشمنان اسلام می ترسند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اسلام به عنوان اسلام در دنیا مطرح شود می تواند پایدار بماند چون با یک میلیارد و اندی مسلمان و این همه امکانات اگر انقلاب به یک مذهب محدود شود در دنیا پایمال خواهد شد و نمی گذارند که پابرجا بماند.(2)

 

ناتوانی عراق از میزبانی جنبش غیرمتعهدها

به گزارش یونایتدپرس رژیم عراق دیروز اعلام کرد ادامه جنگ با ایران مانع از برگزاری هشتمین اجلاس کشورهای عضو سازمان غیرمتعهدها در بغداد است. این اجلاس سال آینده برگزار خواهد شد. خبرگزاری دولتی عراق به نقل از وزارت خارجه این کشور می گوید تحولات و مسائل عظیم جنگ، عراق را از میزبانی هشتمین اجلاس غیرمتعهدها بازداشته است.

یادآوری می شود در سال 1983 نیز تلاش چندساله عراق برای میزبانی هفتمین اجلاس سران غیرمتعهدها با تلاش های پیگیر جمهوری اسلامی ایران و به ویژه به دلیل ناامن بودن بغداد با شکست رو به رو شد.(3)

 

نابودی 7 پایگاه در شمال عراق

در پی حمله قهرمانانه پیش مرگ های حزب الله هواداران مجلس اعلامی انقلاب اسلامی عراق به پادگان نظامی «مرگه سور» در شمال عراق چندین انبار مهمات و مجموعه ای از خودروهای قوای رژیم بعثی عراق کاملا منهدم شد و حدود 70 درصد از تجهیزات و تاسیسات موجود در این پادگان زیر آتش سنگین پیش مرگان حزب الله نابود شد که آتش سوزی ناشی از آن تا ساعت ها ادامه داشت. بر اساس این گزارش در پی این عملیات موفق که منجر به کشته شدن ده ها تن از قوای دشمن بعثی شد نیروهای رژیم جنایتکار عراق با هلی کوپتر روستاهای کردنشین منطقه را به طرز وحشیانه ای هدف قرار دادند. این حملات چندین مجروح برجای گذاشت. بر اساس گزارش ها در جریات عملیات گسترده پیش مرگان حزب الله در چند روز اخیر 7 پایگاه نظامی در شمال عراق به طور کامل سقوط کرده است.(4)

منابع:

اطلاعات، 7 مرداد 64، ص 3
کیهان، 7 مرداد 64، ص 2
کیهان، 7 مرداد 64، ص 1
جمهوری اسلامی، 7 مرداد 64، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول