اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد

بحران شکاف نسلی و کم گفت‌وگو کردن با فرزندان

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: در نشست‌های متعدد با دختران دهه ۸۰، اعلام می‌کردند که خانواده و بزرگسالان با آنها کم‌ گفت‌و‌گو می‌کنند، فاصله زمانی گفت‌و‌گو در خانواده‌ها زیاد شده و بزرگسالان به فضای مجازی رو آورده‌اند.

بحران شکاف نسلی و کم گفت‌وگو کردن با فرزندان

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، افتتاحیه اردوی ملی پیشتازان دختر سازمان دانش‌آموزی در سالن پوریای ولی اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

فرحناز مینایی‌پور مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: ما ۱۳ میلیون دانش‌آموز در کل کشور داریم که ۶.۵ میلیون نفر، دختر هستند و شما نماینده این دانش‌آموزان هستید؛ امیدوارم آموزه‌های خود را از این اردو به جامعه و مدارس منتقل کنید زیرا مدارس به شور و نشاط نیاز دارند.

وی با بیان اینکه هر کشوری سرمایه دارد و سرمایه انسانی یکی از سرمایه‌های مهم است، افزود: با توجه به پیشرفت و توسعه، ارزش نیروهای انسانی بالاتر می‌رود. دختران و زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند بنابراین برای رسیدن کشور به توسعه پایدار و ایجاد زمینه فعالیت، نقش شما در این پیشرفت مؤثر است.

مینایی پور ادامه داد: در اهداف سازمان دانش‌آموزی، افرایش سطح مشارکت دانش‌آموزان یکی از اهداف در حوزه‌های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان از دهه ۸۰ در مدارس حضور دارند که فاصله‌ای با نسل‌های گذشته دارند، افزود: یکی از بحران‌ها همین گسست نسلی و بحران شکاف نسلی است.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش از تلاش برای کمتر شدن شکاف نسلی خبر داد و گفت: ما برنامه‌ریزان در ستاد آموزش و پرورش برای دختران برنامه‌های متنوعی داریم تا چالش‌ها و فرصت‌های دختران را بشناسیم و با آنان از مشکلات و نیازها به گفت‌و‌گو بنشینیم.

وی ادامه داد: در نشست‌های متعدد با دختران دهه ۸۰، اعلام می‌کردند که خانواده و بزرگسالان با آنها کم‌ گفت‌و‌گو می‌کنند، فاصله زمانی گفت‌و‌گو در خانواده‌ها زیاد شده و بزرگسالان به فضای مجازی رو آورده‌اند.

مینایی‌پور گفت: در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد زمینه گفت‌وگو با خانواده‌ها هستیم؛ شما پیشتازان در این زمینه به ما کمک کنید تا باب گفت‌و‌گو در جامعه باز شود و شکاف نسلی کاهش یابد.

وی از برنامه معاونت زنان ریاست جمهوری برای ایجاد گفت‌و‌گوی بین نسلی خبر داد و اضافه کرد: امید داریم شما دانش‌آموزان بازوهای اجرایی کشور شوید تا شور و نشاط در مدارس افزایش یابد.

به گزارش فارس، هشتمین اردوی ملی جشنواره مهارت‌های تشکیلاتی دانش‌آموزان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی امسال در بخش دختران با حضور بیش از ۱۳۰۰ دانش‌آموز در اردوگاه شهید باهنر آغاز شد.

فضاسازی فرهنگی و تبلیغی با موضوع‌های تربیتی،‌ زیست‌محیطی و آب، حمایت از کالای ایرانی از جمله اقداماتی است که برای برپایی اردوی ملی جشنواره‌ مهارت‌های تشکیلاتی دانش‌آموزان پیشتاز دختران و پسران سازمان دانش‌آموزی انجام شده است.

هشتمین اردوی ملی جشنواره مهارت‌های تشکیلاتی دانش‌آموزان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی در دو بخش جداگانه دختران و پسران و برای هر اردو با حضور 1312 دانش‌آموز برگزار می‌شود. اردوی پسران 10 تا 15 مرداد برگزار شد و اردوی دختران 2 تا 7 شهریور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول