اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان:

23 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس همدان اضافه می‌شود

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: 23 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس همدان اضافه می‌شود.

23 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس همدان اضافه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حبیب معصومی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های سلامت نوروزی اظهار کرد:‌ از سال 93 در قالب بسته‌های سلامت ارائه خدمات اروژانس هوایی در همدان مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این راستا دانشگاه علوم پزشکی همدان با عقد قرارداد با هلال احمر استان جزو 12 دانشگاه علوم پزشکی کشور دارای اورژانس هوایی شد گفت: در 3.5 سال خدمت 230 مورد امدادرسانی هوایی در استان انجام شد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه در ادامه کار قرار بر این شد با هوانیروز کرمانشاه قرارداد منعقد کنیم و محل استقرار بالگرد در فرودگاه همدان نباشد افزود: با 250 میلیون تومان هزینه در بیمارستان بعثت محل استقرار بالگرد ایجاد شد و مجدد از دی‌ماه امسال خدمات‌رسانی از سر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه همدان بین تمام دانشگاه‌های کشور موفق شد در 6 شهرستان پد بالگرد داشته باشد که امیدوارم در رزن نیز راه‌اندازی شود گفت: متاسفانه چهار بالگرد هوایی در کشور سقوط کرده و 6 نفر از همکاران پیش‌بیمارستانی شهید شده‌اند که تعدادی از شهدا نیز تیم پروازی از ادارات بودند.

معصومی با بیان اینکه نیاز به حساس‌سازی مسوولان از سوی رسانه‌ها وجود دارد تا  50 نقطه پد فرود بالگرد در استان ایجاد شود تا چنین مشکلاتی ایجاد نشود و کمتر شاهد حوادث باشیم افزود: تنها بیمارستان ولیعصر(عج) و غار علیصدر توانسته‌اند پد فرود بالگرد راه‌اندازی کنند.

وی با بیان اینکه از اداره برق خواسته شده تا اطلاعات لازم مبنی بر رد شدن کابل فشار قوی در مناطق صعب‌العبور را در اختیار ما بگذارند افزود: نیاز به نصب توپک‌هایی روی کابل‌هاست چراکه یکی از تصادفات به خاطر این موضوع رخ داد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان در بخش دیگری از سخنانش از فعالیت 400 نیروی انسانی طی ایام نوروز  خبر داد و گفت: 70  آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد در استان فعال خواهد بود.

وی  با اشاره به فعالیت 53 پایگاه شهری و جاده‌ای در هشت شهرستان همدان خاطرنشان کرد: 10 ایستگاه سلامت در ایام نوروز تشکیل می‌شود.

معصومی با بیان اینکه اتوماسیون 115 همدان 20 روز پیش راه‌اندازی شده و به همین دلیل دخالت انسانی حذف و زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار در سامانه ثبت خواهد شد گفت: 23 دستگاه آمبولانس جدید خریداری شده که 18 دستگاه در گمرک بندرعباس و 10 دستگاه در تهران است.

وی با اشاره به اینکه این آمبولانس‌ها کمک‌دار هستند و 30 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است افزود:‌ 50 میلیارد تومان سال گذشته از سازمان اورژانس برای استان تخصیص یافته و 30 میلیارد تومان نیز از اعتبارات جاری هزینه شده است.

انتهای پیام/89026/ 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول