اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  گروههای توان خواه

مدیرکل تعهدات صندوق بیمه کشاورزان و روستائیان به فارس خبر داد

واریز زودهنگام مستمری به روستاییان و عشایر سیل‌زده

مدیرکل تعهدات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از پرداخت مستمری فروردین ماه بیمه شدگان این صندوق که در مناطق سیل‌زده هستند، خبر داد و گفت: مقرر شده است به عنوان کمک به سیل‌زدگان این مستمری را زودتر واریز کنیم.

واریز زودهنگام مستمری به روستاییان و عشایر سیل‌زده

سوگند سهیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در مورد وضعیت روستاییان و عشایر بیمه شده که گرفتار سیل‌ شده‌اند، گفت: روز گذشته جلسه‌ای با شورای مدیران در این خصوص داشتیم و نامه‌ای به استان‌هایی که درگیر سیل هستند، ارسال کردیم و از ستاد بحران استانی خواهش کردیم که لیست مناطقی که درگیر سیل هستند را به ما بدهند و ما از طریق این آدرس به بیمه‌شده‌های‌مان برسیم  و ببینیم که وضعیت به چه صورت است.

وی افزود: متاسفانه تا این لحظه اطلاعات به ما داده نشده و قرار شده است تا پایان امروز اطلاعات بیمه شده‌های گرفتار در سیلاب را به ما بدهند و ما هم به IT بدهیم.

مدیرکل تعهدات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: با داشتن اطلاعات آماری می‌توانیم به طور مثال بفهیم در شهرستان پلدختر چندنفر بیمه شده داریم یا در استان گلستان همه مناطق درگیر سیل نیستند و فقط برخی از روستاها درگیر هستند.

سهیلی افزود: مدیر استان ما باید با ستاد بحران استان هماهنگ می‌شد و در آیین‌نامه ما هم نوشته که  هر قدمی که در خصوص بحث بیمه بیکاری یا پرداخت حق بیمه آنها در زمان‌های بحرانی انجام دهیم ابتدا باید آن مناطقی که درگیر موضوع و حادثه دیده‌اند را مراجع ذیصلاح کتباً به ما اعلام کنند.

وی ادامه داد: این درحالی است که در این مناطق همه درگیر هستند حتی استان ما و همکاران ما در دفتر استانی همه در این 10 تا 12 روز بسیج شدند و به مردم کمک می‌کردند به همین دلیل گزارش مکتوبی نمی‌توانستند از ستاد بحران بگیرند و وضعیت طوری نبود که بتوانند مکاتبه‌ای داشته باشند و استانداری آن را تأیید کند که این مناطق درگیر سیل هستند.

مدیرکل تعهدات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: هر چه می‌شنویم و می‌بینیم الان همان چیزهایی است که در رسانه‌ها می‌گویند. منتها ما اگر بخواهیم قدمی برداریم قطعا براساس تکلیف آیین‌نامه‌مان طبق ماده 8 است.

سهیلی تصریح کرد: بعد از اینکه مراجع ذیصلاح مناطق سیل‌زده را مشخص کردند و به تأیید رساندند قانون مکلف کرده که ما آمار را به دولت بدهیم و دولت حق بیمه متعلقه‌ای که خود بیمه شده باید بپردازد یعنی آن 5 درصد را دولت به عهده بگیرد و بپردازد.

وی افزود: البته همه اینها منوط به این است که ستاد بحران استان‌ها که تحت‌نظر خود استانداری کار می‌کند ابتدا وارد عمل شوند و لیست این افراد را به ما بدهند.

مدیرکل تعهدات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: به هر جهت تکلیف ما معافیت اینها از پرداخت 5 درصدی حق بیمه‌شده‌شان است و این تکلیف از ما ساقط نمی‌شود. قطعاً ما به تکلیف مان در ماده 8 آیین‌نامه عمل خواهیم کرد منتها بعد از تأیید مراجع ذیصلاح.

سهیلی از پرداخت مستمری فروردین ماه بیمه شدگان این صندوق خبر داد و گفت: قرار شده به عنوان کمک به سیل زدگان این مستمری را زودتر واریز می‌کنیم و پیگیری می‌کنیم که در صورت نیاز هرکمکی که بتوانیم به بیمه‌شدگان‌مان ارائه دهیم.

وی در مورد میزان کمک نقدی به این سیل زدگان گفت: روی مبلغ ‌آن هنوز صحبتی نشده چراکه همه اینها نیازمند دریافت مجوز از هیأت امنا و هیأت مدیره است.

سهیلی افزود: قرار شده این افراد را شناسایی کنیم و بگوییم که مثلاً در پلدختر چند نفر بیمه‌شده داریم، خودمان حدسمان این است که آنهایی که درگیر هستند اعم از مستمری‌بگیر و بیمه‌شده عددشان خیلی بالا نیست با توجه به مناطقی که درگیر سیل هستند.

وی افزود: فعلا مشکل اصلی سیل‌زدگان تأمین معیشت روزانه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول