اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عملیات احتمالی کُردها و ائتلاف آمریکا علیه ارتش سوریه

یک منبع نزدیک به فرماندهی «یگان‌های مدافع خلق» اعلام کرد که شبه‌نظامیان کُرد و تروریست‌های آمریکایی قصد دارند عملیاتی را علیه نیروهای سوری در شرق این کشور کلید بزنند.

عملیات احتمالی کُردها و ائتلاف آمریکا علیه ارتش سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع نزدیک به فرماندهی «یگانهای مدافع خلق» کُرد (YPG) اعلام کرم کرده که شبه‌نظامیان کُرد در حال ارسال تجهیزات نظامی به شرق سوریه هستند.

وی تأکید کرد که شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» این سلاحها را به میدان نفتی «العمر» ارسال کرده‌اند.

نیروهای دموکراتیک، وابسته و تحت الحمایه آمریکا هستند. یگانهای مدافع خلق نیز هسته اصلی نیروهای دموکراتیک را تشکیل می‌دهند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، به پایگاه خبری «باسنیوز» گفت که نیروهای ویژه دموکراتیک به این منطقه اعزام شدند تا عملیات احتمالی را علیه نیروهای سوری حاضر در کرانه رود فرات آغاز کنند.

این عملیات احتمالی، در نزدیکی مرزهای عراق و با حمایت نیروهای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه روند اعزام نیرو توسط شبه‌نظامیان کُرد تا چند هفته دیگر ادامه خواهد داشت، ادعا کرد که «هدف از این عملیات قطع مسیر زمینی به روی ایرانی‌هاست (مسیری که از تهران و بغداد آغاز و به دمشق و بیروت می‌رسد)» تا دولت سوریه و نیروهای وابسته به ایران در این منطقه پایگاه نظامی ایجاد نکنند.

 منبع مذکور با اشاره به اینکه «پس از جمع کردن نیروها، این عملیات ممکن است در هر لحظه‌ای آغاز شود» مدعی شد که آغاز این عملیات منوط به موضع دولت سوریه و همپیمانان آن در منطقه است.

وی در پایان اعلام کرد که نظامیان تروریست آمریکایی اخیرا به این منطقه تجهیزات نظامی ارسال کردند که شامل خودروهای زرهی و تجهیزات لجستیکی بود.

در همین ارتباط، منابع خبری معارض اعلام کردند (+) که گروهک «مغاویر الثوره» و ائتلاف آمریکایی در سوریه با جذب جوانان حاضر در اردوگاه «الرکبان» و آموزش آنان، قصد دارند عملیاتی را برای اشغال شهرهای «بوکمال و المیادین» آغاز کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول