اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فتوحی: تمایل بیش از حد دانش‌آموزان به رشته‌های ریاضی و تجربی معضل جدی است

رئیس دانشگاه شریف، گفت: توجه دانش‌آموزان به رشته‌های ریاضی و تجربی در آینده تبدیل به یک معضل جدی می‌شود که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

فتوحی: تمایل بیش از حد دانش‌آموزان به رشته‌های ریاضی و تجربی معضل جدی است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در همایش ملی آموزش عالی که صبح امروز در دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: در هیچ دوره‌ای به حد امروز دولت و بخش‌های مختلف کشور به دانشگاه احتیاج نداشتند البته اثرگذاری دانشگاه در تمامی عرصه‌ها زبانزد عام و خاص بوده است.

وی افزود: دانشگاه‌ها باید آموزش هدفمند و پژوهش مسأله‌محور را دنبال کند و سرفصل‌های درسی در دانشگاه‌ها نیز به درستی تدوین شود. 

فتوحی در ادامه با اشاره به لزوم مهارت‌افزایی در جوانان، گفت: مهارت‌افزایی در دانشجویان جهت ایجاد کسب و کار مناسب هدف اصلی دانشگاه است و دانشگاه‌ها باید در تمام حوزه‌ها وارد کار شوند و جوانان را برای حل مسائل مختلف آماده کنند. 

رئیس دانشگاه شریف تأکید کرد: باید پایان‌نامه‌های ارشد دکتری کاربردی‌تر شوند و به تجاری شدن دستاوردهای جوانان کمک کنیم.

وی با اشاره به ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه شریف، گفت: اطراف دانشگاه شریف بیش از 400 شرکت دانش‌بنیان تأسیس شده که کسب و کار جوانان در آنجا رشد پیدا می‌کند.

فتوحی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه باید جوانان را برای آینده آماده کند و به توسعه پایدار و ایجاد آن در دانشگاه نیز مسئولین توجه کنند البته توجه دانش‌آموزان به رشته‌های ریاضی و تجربی در آینده تبدیل به یک معضل جدی می‌شود که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول