اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

احداث 104 پروژه از محل جمع‌آوری زکات در زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت 104 پروژه عام‌المنفعه از محل جمع‌آوری زکات در استان از جمله مسجد، حسینیه، خانه عالم و غسالخانه مرمت، بهسازی و احداث ‌شد.

احداث 104 پروژه از محل جمع‌آوری زکات در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، هدایت صفری صبح امروز در جلسه شورای زکات شهرستان ابهر اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های کمیته امداد که به اذن ولی فقیه مجاز به انجام آن است، جمع‌آوری زکات است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به فرهنگ‌سازی پرداخت زکات و آثار پرداخت آن در جامعه بیان کرد: سال قبل 140 میلیارد ریال زکات در استان زنجان جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه هدف‌گذاری شده کمیته امداد استان زنجان در این بخش با افزایش 48 درصدی میزان زکات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، 116 درصد محقق شد، تصریح کرد: طبق الزامات باید 60 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در امور نیازمندان و 40 درصد برای امور عام‌المنفعه هزینه شود که این رقم در استان زنجان 62 درصد افزایش داشت.

صفری همچنین از هزینه‌کرد 38 درصد از زکات برای امور عام‌المنفعه خبر داد و گفت: با نظر مؤدیان و پرداخت‌کنندگان زکات، سال گذشته 104 پروژه عام‌المنفعه از جمله مسجد، حسینیه، خانه عالم و غسالخانه مرمت، بهسازی و احداث ‌شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه سال قبل 11 هزار و 131 نفر زکات واجب و مستحبی خود را از طریق دبیرخانه شورای زکات پرداخت کرده‌اند، افزود: سال قبل 80 درصد روستاهای استان زکات خود را پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه برنامه استان جمع‌آوری 180 میلیارد ریال زکات در سال جاری است، تصریح کرد: هدف کمیته امداد استفاده از زکات در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

صفری به ساماندهی زکات فطره به‌عنوان یکی از فعالیت‌های مهم دبیرخانه شورای زکات استان زنجان نیز اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه قابل توجه بوده است.

انتهای پیام/73005/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول