اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

بیعت دستان کوچک برای زدودن غبار سیلاب از پلدختر+تصاویر

ماجرای لبیک مدارس صدرا به فرمان رهبر انقلاب برای جبران آسیب تحصیلی و علمی دانش‌آموزان مناطق سیل زده و همراهی دانش آموزان پلدختری برای بازگشت روح امید در مدارس پلدختر را بخوانید.

بیعت دستان کوچک برای زدودن غبار سیلاب از  پلدختر+تصاویر

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس - سمیرا خباز:  سیل که آمد همه چیز را برد، خانه‌هایشان را ویران کرد و به کاغذهای کتاب‌های درسی‌شان هم رحم نکرد. کاغذهای نمور کتاب‌هایشان را برد و رساند پشت سد کرخه.

دیگر هیچ دانش‌آموز سیل‌زده‌ای در لرستان کتابی نداشت که برای امتحانات آخر سال خودش را آماده کند یا از غافله کنکور عقب نماند.

غم خانه‌های روی آب‌شان نشست کنار غم از دست رفتن آینده تحصیلی‌شان. اما غم چهره‌های معصوم کودکانه‌شان از چشم رهبری دور نماند، رهبری از گروه‌ها و سازمان‌های مردمی و دولتی خواستند برای جبران آسیب تحصیلی و علمی دانش آموزان مناطق سیل زده و بازسازی مدارس‌ جهادگرانه وارد میدان شوند.

*کمک ۲۰ میلیونی دانش آموزان مدارس صدرا به سیل‌زدگان

دانش آموزان ۱۵۵ مدرسه معارف اسلامی صدرا هم این دستور را فرصتی برای خدمت دانستند و آستین‌ها را بالا زدند، حجت الاسلام و المسلمین نصیری مسؤول فعالیت سازمان مدارس صدرا می‌گوید: دانش آموزان این مدارس، نزدیک به بیست میلیون تومان برای تامین نیازهای آموزشی و وسایل مورد نیاز دانش آموزان مناطق سیل کمک کردند که توسط این سازمان در بخش‌های مختلف هزینه شد.

غیرت کمک به دانش آموزان سیل‌زده کوچک و بزرگ نمی‌شناسد. حالا که از جیب‌های کوچک دانش آموزان صدرا ۲۰ میلیون تومان پول برای کمک به مدارس و دانش آموزان سیل‌زده جمع شد، مسؤولان این مجموعه مدارس هم برای خود این  ماموریت را تعریف کردند که در زمینه‌ دانش آموزی فعالیت‌های علمی‌، مهارتی و فرهنگی را در این مناطق به انجام رساند.

* برگزاری کلاس‌های آموزشی برای جبران تعطیلی مدارس و آماده‌سازی  امتحانات تا اردوهای ماجرا محور

صدرایی‌ها در شهرستان پلدختر برنامه‌های مختلفی را دنبال کردند از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای جبران تعطیلی مدارس و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای حضور در امتحانات که با حضور معلمان و مربیان جهادی در پنج نقطه پلدختر گرفته تا مسابقات‌، بازی‌ها‌، جشنواره‌های هنری محلی‌، کلاس‌های قرآن و تفسیر دانش آموزی.

برگزاری کلاس‌های معرفتی هم با شروع ایام پر برکت ماه رمضان فراموش نشد، برنامه‌های مختلف تربیتی، معرفتی و فرهنگی برای دانش آموزان از جمله این برنامه‌ها بود، این برنامه‌ها با قالب‌های جذاب به صورت روزانه برای دانش آموزان برگزار شد.

صدرایی‌ها تلاش کردند تا با برگزاری اردوهای یک روزه تربیتی ماجرا محور، نقشی را در فعالیت‌های تربیتی و رشد فرهنگی دانش آموزان ایفا کنند.

* برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مربیان 

جالب است که بحران سیل به فرصتی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مربیان هم تبدیل شد، سازمان مدارس صدرا تلاش کرد با برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی و فشرده تجربیات خود را به معلمان‌، مربیان و طلاب فعال بومی منتقل کند و در این دوره‌های نقش مؤثری را در ادامه فعالیت‌های در این منطقه و بومی سازی برنامه های تربیتی ایفا کند.

*برنامه‌های سازندگی با حضور دانش آموزان

این سازمان تلاش کرد با برگزاری برنامه‌های مختلف سازندگی به دانش‌آموزان بیاموزد که باید خودشان برای ساختن شهر و روستایشان گام بردارند.

 این سازمان با ایجاد کاروان‌های رنگ‌آمیزی دیوار مدارس و سطح شهر با حضور دانش آموزان تلاش کردند، دانش آموزان برای بازسازی مدرسه‌شان و شهر و محله‌شان گام بردارند.

*برنامه‌های تربیتی و فرهنگی ویژه مادران و خانواده‌ها

صدرایی‌ها تلاش کرند با تقویت سطح معرفتی و دانشی مادران نقش مؤثری را در جهت تربیت اسلامی نسل آینده انقلاب اسلامی ایفا کنند و در پنج منطقه برنامه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی اعم از جلسات مشاوره‌، کلاس‌های روش تربیت فرزند‌، کلاس قرآن و تفسیر‌، کلاس عقاید و پاسخ به شبهات و سوالات دینی را به انجام رساندند.

عکس: ملیحه فرهادی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول