اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اعتیاد و خشونت در صدر آسیب‎های اجتماعی مدارس

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با اشاره به افزایش آمار آسیب‌های اجتماعی و رسوخ آن به مدارس، گفت: در حال حاضر 74 مشاور در مدارس این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

اعتیاد و خشونت در صدر آسیب‎های اجتماعی مدارس

کمال‌الدین نظرنژاد امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گنبدکاووس به مناسبت هفته گرامیداشت مبارزه با مواد مخدر با تقدیر از معاون پرورشی و کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره آموزش و پرورش به پاس فعالیت‌های پرحجم در این حوزه، اظهار کرد: خانم «حنیفه عصمتی» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس نیز در این راستا حمایت‌های بسیار خوبی از ما کردند که باید از ایشان نیز تقدیر کنیم.

وی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش بهترین و مهم‌ترین بستر برای پیشگیری اولیه در حوزه مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی است، افزود: خوشبختانه با همت همکاران بنده در مدارس به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم با قاطعیت بگوئیم مسائل پرورشی در مدارس به صورت موازی و همسان با مسائل آموزشی مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه متاسفانه امروز خودکشی، اعتیاد و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی وارد مدارس شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی تحقیقات کارشناسی ما امروزه اعتیاد، خشونت و طلاق خانواده بزرگترین آسیب‌های اجتماعی در مدارس ماست.

* مرکز جدید مشاوره آموزش و پرورش گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود

نظرنژاد با اشاره به اینکه به همین دلیل در سال جدید اولویت نخست خود را تقویت مرکز مشاوره در حوزه‌های مختلف فیزیکی، محتوایی و منابع انسانی قرار داده‌ایم، ادامه داد: علاوه بر جابه‌جایی مرکز مشاوره و انتقال به یک فضای بزرگتر، نیروی انسانی را در این مرکز افزایش داده و از افراد متخصص و صاحب نظر استفاده کرده‌ایم که با افزایش تجهیزات به دنبال کاهش آسیب‌ها و افزایش کارآمدی این مرکز هستیم.

وی با بیان اینکه این مرکز را دو هفته دیگر افتتاح خواهیم کرد، گفت: در این مرکز مشاوره‌های خانواده، کنکور، انتخاب رشته، اخلاقی، ازدواج و ... به عموم مردم ارائه خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در مرکز مشاوره تمامی تعرفه‌ها دولتی است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا برای حمایت از اقشار کم درآمد، دانش آموزان و خانواده‌های آنان نیز تخفیفات ویژه‌ای را در نظر بگیریم.

نظرنژاد از فعالیت 74 مشاور در مدارس گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: 24 مشاور آقا و 20 مشاور بانو در مدارس دولتی و مجموعه 20 مشاور در مدارس غیر دولتی شهرستان گنبدکاووس مشغول به فعالیت هستند که باید بر تعداد این مشاوران افزوده شود.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول