اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

ردپای علوم شناختی در تمام ابعاد زندگی

کارشناس ارشد ستاد علوم شناختی با اشاره به اهمیت علوم شناختی در زندگی افراد گفت: کوچک‌ترین اختلال در سیستم علوم شناختی، زندگی افراد را مختل می‌کند.

ردپای علوم شناختی در تمام ابعاد زندگی

حسین عزیزی کارشناس ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت علوم شناختی در زندگی مردم گفت: علوم شناختی، علمی است که با مغز ارتباط دارد و هر لحظه زندگی انسان‌ها به این علم متصل است؛ چراکه انسان‌ها از قدرت فکر کردن برخوردار هستند و کوچک‌ترین اختلالی در سیستم علوم شناختی تمام زندگی فرد را مختل می‌کند.

عزیزی درباره کاربرد علوم شناختی گفت: این علم در بحث آموزش، سلامت و همین‌طور در بحث‌های مدیریت و تصمیم‌گیری کاربردهای چشم‌گیری دارد.

کارشناس ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی اظهار داشت: امروزه در بحث بازاریابی از این علم بسیار استفاده می‌شود، به عنوان نمونه هنگامی که شرکت‌های تبلیغاتی محصولی را تبلیغ می‌کنند به این نکته توجه دارند که مغز انسان چگونه عمل می‌کند و با توجه به کارکردهای مغز، تصاویر، ترکیب رنگ‌ها و متن تبلیغ را انتخاب می‌کنند تا تاثیرگذاری بیشتری بر روی ذهن افراد داشته باشد.

وی با بیان اینکه علوم شناختی یک علم نوظهور است که بیشتر کشورهای اروپایی و ایران در دهه اخیر به اهمیت این علم پی برده‌اند، گفت: البته به دلیل هزینه‌های زیاد ممکن است یک دانشگاه یا آزمایشگاه نتواند در پیشبرد این علم تاثیر چندانی داشته باشد به همین دلیل ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی باید از محققان و سیستم‌های پژوهشی حمایت کنند تا کارها تسریع شود.

کارشناس ارشد ستاد علوم شناختی درباره نقش معاونت علمی برای ترویج علوم شناختی گفت: در زمینه تسریع در پیشرفت علوم شناختی، معاونت علمی اقداماتی انجام داده، یکی از این اقدامات شکل‌گیری ستاد علوم شناختی در سال‌های 92-91 بوده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول