اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آمریکا از درون در حال نابودی است

امام جمعه گرگان با بیان اینکه برخی اینقدر آمریکا را بزرگ و بت نکنند، گفت: آمریکا از درون در حال نابودی است.

آمریکا از درون در حال نابودی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان، با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: امام محمدباقر (ع) 18 سال امامت کرد و در دوران امامت ایشان فرقه‎ها و افکار مختلف بین امت اسلامی پدیدار شده بودند که امام باقر(ع) عمق سخنان این افکار و فرقه‎ها را می‎دانستند و به آنها پاسخ‎های علمی و قرآنی و منطقی ارائه می‎کردند.

وی ادامه داد: آن روز اسلام مانند مسیحیت در حال پیدا کردن مسیر انحرافی بود که امام باقر(ع) و به‎دنبال آن امام صادق (ع) در تاریخ اسلام کار بزرگی انجام دادند و در حال حاضر بیشتر روایات ما از امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است.

امام جمعه گرگان با اشاره به روز ترویه بیان کرد: امام حسین (ع) در این روز سفر بسیار مهم و پرخطر خود را از کنار خانه خداوند آغاز کردند و با کاروان خود از مکه به سمت کربلا حرکت کردند.

نورمفیدی با اشاره به روز عرفه تصریح کرد: امیدواریم به تبعیت از حضرت سیالشهداء (ع) با خداوند ارتباط برقرار کنیم و مصلحت امت اسلام و بشریت را از خداوند بخواهیم.

*نماز عید قربان باشکوه برگزار شود

وی عید قربان را یکی از اعیاد بسیار مهم اسلامی دانست و اذعان کرد: امید است نماز عید قربان باشکوه برگزار شود، عید فطر و قربان دو عید اسلامی است که نباید کوچک شمرده شود و همه در نماز عید قربان شرکت کنند.

امام جمعه گرگان به جریانات اخیر در آمریکا اشاره کرد و گفت: اخیراً دو نژادپرست که از طرفداران رئیس جمهور آمریکا بودند در دو ایالت این کشور دست به آشوب زدند  و ۲۹ نفر را به قتل رساندند و ۴۲ نفر را زخمی کردند.

نورمفیدی بیان کرد: این اتفاقات در حالی در آمریکا رخ می‎دهد که این کشور می‌خواهد همه دنیا را زیر چتر خود بگیرد و ما به آقای ترامپ یادآور می‎شویم به‎جای آنکه هر روز در گوشه‎ای از دنیا لشگرکشی کنید و اوضاع کشورها را برای رسیدن به مقاصد خود بر هم بزنید مشکلات داخلی کشور خود را حل کنید.

 وی با اشاره به اینکه جامعه آمریکا از لحاظ اخلاقی و اجتماعی در حال انحطاط است، متذکر شد: گرچه شاید آمریکا از لحاظ اقتصادی نسبت به برخی کشورها برتر باشد اما از لحاظ اخلاقی و اجتماعی وضعیت مطلوبی ندارد و حادثه اخیری که در آمریکا رخ داده دویست و پنجاهمین حادثه سال 2019 در این کشور بوده است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه به اذعان یکی از کارشناسان، آمریکا از کشور افغانستان که در معرض جنگ است پرخطرتر است، ابراز کرد: این به معنای آن است که در آمریکا خطر دائمی است و 270 تا ۳۰۰ میلیون اسلحه در دست آمریکایی‌ها است و کشوری که بیشترین افراد آن سلاح دارند آمریکا است.

نورمفیدی اضافه کرد: از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷  به طور میانگین  روزانه ۳۱۰ نفر در آمریکا مورد هدف گلوله قرار می‌گیرند و از میان آنها۱۰۰ نفر کشته شدند و یا سالانه یک هزار زن آمریکایی به‎وسیله همسران خود کشته می‎شوند که این اتفاقات نشانه ناامنی در این کشور است.

*برخی اینقدر آمریکا را بزرگ نکنند

وی با بیان اینکه برخی اینقدر آمریکا را بزرگ و بت نکنند، یادآور شد: ما پیشرفت‌های اقتصادی آمریکا را انکار نمی‎کنیم اما این کشور از درون در حال نابودی است و این ناامنی‎ها معلوم نیست سرنوشت آمریکا را به کجا بکشاند.

امام جمعه گرگان به مذاکره آمریکا با طالبان اشاره کرد و تصریح کرد: آمریکایی که به چین نهی می‌کند و با این کشور دعوای اقتصادی دارد در برابر طالبان پای میزه مذاکره می‌نشیند، در واقع آمریکا با آن همه قدرت خود با یک گروه به مذاکره نشسته است.

نورمفیدی با بیان اینکه امروز ایران به قدرت منطقه‎ای تبدیل شده است، افزود: آمریکا سعی می‎کند برای ما مشکل درست کند اما چرا ما باید در برابر آمریکا کوتاه بیاییم، ما باید با مبنای مقاومت حرکت کنیم تا آمریکایی که در برابر طالبان مجبور به مذاکره می‎شود در برابر ایران نیز به بهترین شکل مذاکره کند.

وی متذکر شد: امید است با مقاومت ملت ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی و با درایت رهبر معظم انقلاب، آمریکا را به پایین بکشانیم.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه خداوند در کمین ظالمان است، گفت: یمن کشوری فقیر است و عربستان سعودی با پشتیبانی امارات و آمریکا درصدد بود در زمانی کوتاه این کشور کوچک را غصب کند اما امروز پس از چهار سال کشور یمن مقاومت کرده و امارات از این بازی خارج شده و عربستان‎سعودی نیز به طریقی از صحنه خارج خواهد شد.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول