اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سیل‎زدگان گلستان نباید در چادر زندگی کنند/ لزوم تسریع در روند بازسازی مناطق سیل‎زده گلستان

امام جمعه گرگان گفت: بهتر است در بازسازی مناطق سیل‎زده گلستان تسریع شود و قبل از آن هم منازل استیجاری در اختیار مردم سیل‎زده که سرپناهی ندارند قرار بگیرد.

سیل‎زدگان گلستان نباید در چادر زندگی کنند/ لزوم تسریع در روند بازسازی مناطق سیل‎زده گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی عصر امروز در چهارمین جلسه شورای اداری استان گلستان، با گرامیداشت ولادت امام هادی (ع) اظهار کرد: قرآن کریم مسأله امامت و رهبری امت اسلامی را بسیار مهم خوانده است لذا هر کسی نمی‎تواند به این منصب و مقام نائل شود و برای رسیدن به این مقام باید فراز و نشیب‎های بسیاری را طی کند.

وی تصریح کرد: بزرگترین آزمایش حضرت ابراهیم (ع) همان دستوری بود که خداوند در منا صادر کردند و فرمودند فرزند خود را ذبح کند که حضرت ابراهیم (ع) برای تبعیت از دستور خداوند از محبوب‎ترین ثروت خود یعنی اسماعیل (ع) گذشتند.

* دل مسؤولان باید مالامال از عشق و محبت به مردم باشد

امام جمعه گرگان بیان کرد: آن چیزی که ما باید از امامت بیاموزیم آن است که ائمه (ع) در زندگی ما حضور و نقش داشته باشند و از لحاظ فکر، رفتار،اخلاق و برخوردها سرمشق ما باشند.

نورمفیدی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) اذعان کرد: دل مسؤولان باید مالامال از عشق و محبت به مردم باشد.

وی با بیان اینکه رابطه با خداوند و رابطه با خلق خدا دو محور نجات انسان است، بیان کرد: رابطه خوب با مردم داشتن مهم است، پیامبر (ص) به کودکان هم سلام می‎کردند و تا این قدر احترام انسان‎ها را نگه می‎داشتند که تکریم مردم باید سرلوحه کار مسؤولان قرار گیرد.

امام جمعه گرگان با گرامیداشت روز آزادگان تصریح کرد: آزادگان سختی‎هایی بسیاری را متحمل شدند اما لب به شکایت باز نکردند که جای قدردانی دارد.

نورمفیدی یادآور شد: از همه مسؤولانی که در سیل تلاش کردند قدردانی می‎کنم، ممکن است این سیل ویرانگر دوباره تکرار شود از این روز لازم است مشکلات پیش‎رو حل شود.

* منازل استیجاری در اختیار مردم سیل‎زده که سرپناهی ندارند قرار بگیرد

وی بیان کرد: در بازدید از مناطق سیل‎زده گلستان پیرمردی را دیدم که در چادر زندگی می‎کرد، به اعتقاد بنده درست نیست سیل‎زدگان در چادر زندگی کنند و بهتر است در بازسازی مناطق سیل‎زده گلستان تسریع شود و قبل از آن هم منازل استیجاری در اختیار مردم سیل‎زده که سرپناهی ندارند قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی مسؤولان معضلات و مشکلات استان گلستان حل شود و گفت: انتظار داریم کسانی که از بیرون به استان گلستان نگاه می‎کنند وضعیت استان را خوشایند ارزیابی کنند.

* سرمایه‎گذاری که درگیر بروکراسی اداری شود انگیزه‎ای برای ادامه فعالیت نخواهد داشت

نورمفیدی با بیان اینکه تا می توانیم باید برای جذب سرمایه‎گذار در گلستان تلاش کنیم، اذعان کرد: دولت نمی‎تواند، به طور قطع در هیچ جای دنیا دولت به تنهایی قادر به حل تمامی مشکلات جامعه نیست.

امام جمعه گرگان با تأکید بر اینکه باید مردم را به صحنه بیاوریم، افزود: وقتی سرمایه‎گذار درگیر بروکراسی اداری شود انگیزه‎ای برای ادامه فعالیت نخواهد داشت.

* انتقاد امام جمعه گرگان از نبود مهندسی فرهنگی

وی با بیان اینکه یکی از جلوه‎های رهبری امامان آن است که دغدغه پیشرفت و توسعه در همه زمینه‎ها به‎ویژه در حوزه اقتصاد و فرهنگ وجود داشته باشد، ابراز کرد: فرهنگ از اقتصاد مهم‎تر است، متأُسفانه امروز در جامعه ما فرهنگ مهندسی نمی‎شود و نیاز است مسائل فرهنگی در استان گلستان نیز با برنامه انجام شود و از موازی‎کار پرهیز شود.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول