اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فعال‌شدن اداره کل ارشاد سمنان؛ مهم‌ترین مطالبه خبرنگاران

انجمن خبرنگاران استان سمنان با انتشار نامه سرگشاده‌ای خواستار فعال شدن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در زمینه‌های مختلف کاری شد.

فعال‌شدن اداره کل ارشاد سمنان؛ مهم‌ترین مطالبه خبرنگاران

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در نامه سرگشاده انجمن خبرنگاران استان سمنان که بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی استان پیدا کرده، آمده است: همه اقشار و گروه‌های اجتماعی مرجعی دارند که در موارد نیاز به مسائلشان رسیدگی کرده، گره از کار بگشاید و گاه‌گاهی دستی بر سروگوششان بکشد تا در بحبوحه گرفتاری‌ها و مشکلات با آرامش و امید به تلاش و فعالیت اجتماعی خود ادامه دهند.

خبرنگاران استان سمنان هم علی‌رغم اینکه دارای متولی و مرجعی اسم‌ورسم‌دار به نام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، به دلیل انفعال و بی‌عملی این اداره کل، فعال شدن این متولی را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مطالبات خود خواستار هستند.

سال‌هاست که اصلی‌ترین نیازهای خبرنگاران استان که ارتقای سطح دانش و تخصصی شدن فعالیت‌ها و همچنین مسأله آموزش ازجمله مهم‌ترین آن‌هاست، به دلیل ضعف و بی‌خیالی مسؤولان فرهنگ و ارشاد استان سمنان بی‌پاسخ مانده است.

علی‌رغم وجود قاعده و روش در ورود و خروج به مشاغل مختلف، ورود و خروج به شغل پراهمیت خبرنگاری در این استان از هیچ ضابطه و قاعده‌ای پیروی نمی‌کند.

مدیران برخی دستگاه‌ها به خبرنگاران به‌عنوان ابزاری برای انعکاس و انتشار خبرهای خوبشان می‌نگرند و جست‌وجو و مطالبه آنچه خبرنگاران خواستار پیگیری آن هستند، بین مسؤولان کمتر پاسخگویی می‌یابد.

قدر و منزلت و جایگاه خبرنگاران بین دستگاه‌های اجرایی مغفول مانده و نهایت تکریم این قشر پرتلاش به دو سه روز به مناسبت روزی به نام خبرنگار، آن هم فقط در حد حرف و سخن خلاصه می‌شود.

بی‌برنامه بودن و انفعال این اداره کل تا آنجاست که معمولاً در این استان، جشن روز خبرنگار یا برگزار نمی‌شود یا جای اینکه محلی برای ایجاد وفاق و همدلی بین خبرنگاران و اصحاب رسانه باشد، به محلی برای افتراق و جدایی این قشر فرهیخته تبدیل می‌شود.

در انعکاس این مشکلات و ده‌ها مسأله دیگری که گریبانگیر خبرنگاران و اصحاب رسانه استان است، مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، انگشت اشاره را به‌سوی تشکلی ه نام خانه مطبوعات می‌چرخانند که خود این خانه به دلیل اشتغال مسؤولانش در سمت‌های دولتی و پرمشغله و بی‌توجهی آنها به مشکلات جامعه خبری، در حقیقت از پای‌بست ویران است.

همین مسائل و مشکلات متعدد دیگر است که اکثریت قریب به‌اتفاق خبرنگاران فعال استان را از ورود و عضویت به این خانه ویرانه بازداشته و به فکر چاره‌جویی افتاده‌اند و در این چاره‌جویی‌ها به ایجاد تشکلی به نام انجمن خبرنگاران استان سمنان رسیده‌اند.

اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با علم به بسیاری از واقعیت‌ها به دلیل انفعال و بی‌برنامگی خود نه‌تنها از این تشکل و فعالان خبری که در آن گرد هم آمده‌اند، حمایتی به عمل نمی‌آورد که بعضاً بر سر راه فعالیت‌های سازنده‌اش سنگ می‌اندازد.

البته امسال هم همانند سال‌های قبل، این انجمن خبرنگاران استان سمنان بود که با تصمیم اعضای شورای مرکزی و باهمت و تلاش اعضای فرهیخته‌اش، با برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی در مشهد، قم و کاشان، رایزنی و دریافت هدیه نقدی برای اعضا و خبرنگاران غیرعضو، پیگیری و دریافت و توزیع ارزاق از قبیل گوشت، شکر و خرما بین خبرنگاران، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان به مناسبت روز خبرنگار، پیشنهاد و پیگیری مقدمات بازدید نمایندگان مردم شهرستان‌های مختلف استان از دفاتر رسانه‌ها به مناسبت روز خبرنگار و برگزاری همایش سالیانه با حضور استاندار و مسئولین و تجلیل از پیشکسوتان عرصه خبر در جهت ایجاد فضای امیدبخشی بین خبرنگاران و اصحاب رسانه اقدام کرد.

خرسندیم از اینکه در برخی از این موارد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، از فرصت استفاده کرد و با حضور در این مجالس و تأکید بر اجرای طرح ساماندهی خبرنگاران که سال‌ها پیش از سوی این انجمن تهیه شده بود، نشان داد که استان سمنان هم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول