اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فرهنگ ایثار و شهادت به گفتمان مردمی تبدیل شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس گفت: در گام دوم انقلاب فرهنگ ایثار و شهادت باید به گفتمان مردمی تبدیل شود.

فرهنگ ایثار و شهادت  به گفتمان مردمی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‎الاسلام رضا دیلمی بعد از ظهر امروز در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‎های مذهبی با موضوع «اربعین» اظهار کرد: در گام دوم انقلاب باید از بستر و فرصت تکایا و مساجد برای احیا و تقویت فرهنگ مقاومت استفاده کنیم.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت نیز در 40 سال دوم انقلاب باید در بین نوجوانان و جوانان به گفتمان مردمی تبدیل شده و نهادینه شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس رسیدن به فرهنگ عاشورایی را از مسیر اربعین دانست و تصریح کرد: اربعین بیمه‎کننده اسلام است و بزرگترین مناسک در راستا رسیدن به فرهنگ‎عاشورایی است که با حضور بیش از 20 میلیون مسلمان از اقوام، مذاهب و فرق مختلف برگزار می‎شود.

وی ادامه داد: امسال 27 مهرماه روز اربعین است که مراسم متمرکز این روز در جوار حضرت یحیی‎بن‎زید (ع) برگزار می‎شود و با رایزنی‎های صورت گرفته پیش‎بینی می‎شود برنامه جامعی را برای عزاداران برگزار کنیم.

دیلمی گفت: با توجه به اینکه هر ساله مراسم پیاده روی عزاداران مردم مینودشت با عنوان «حرم تا حرم» از امامزاده جعفر (ع)  مینودشت تا امامزاده یحیی‎بن‎زید (ع) برگزار می‎شود رایزنی کردیم تا عزاداران در امامزاده یحیی‎بن‎زید (ع) تجمع کرده و مراسم متمرکز باشکوهی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد : برای فضاسازی مناسب حال و هوای روز اربعین و پیاده‎روی در مسیر امامزاده یحیی‎بن‎زید (ع) ایستگاه‎های صلواتی و خیمه‎هایی برپا می‎شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: امسال مراسم دسته‎روی روز عاشورا با انسجام و نظم بهتری برگزار شد و نماز روز عاشورا نیز با نظم و وحدت خوبی در محوطه این امامزاده اقامه شد.

وی اضافه کرد: در این مدت بیش از یک‎هزار سخنرانی و مراسم عزاداری در مساجد، تکایا و هیئت‎های عزاداری برگزار شد ضمن اینکه خرافات و آسیب‎های عزاداری به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

انتهای پیام/83002/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول